Scheur in deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Scheur in deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 15:59

Hoi,

Vandaag mijn pony voor het eerst in de wei bij de andere paarden. En ja hoor.. er zitten schueren in mijn gloednieuw winterdeken. 2 of 3 winkelhaken en 1 klein gaatje van kleiner dan 1 bij 1 cm. Het lijkt er erg op dat het door een ijzerdraadje of prikkeldraad is gekomen... Dus binnekort ga ik het weiland ff bij langs om te kijken waar dat kan zijn.

Mijn moeder is vrij handig met de naaimachine, dus als zij die gaten dichtnaait en ze inspuit met van dat spul uit een spuitbusje (voor het waterdicht maken van dekens). Denken jullie dat die dan weer 100% waterdicht is?
Is dat spul ook te koop in een wat meer huis-tuin-keukenwinkel ivp ruitersportzaak? Want ik vind ze daar toch wel prijzig (12,95 voor 300 ml).

Er zit een wat grotere winkelhaak aan de linkerkant tussen de kruissingels (5á5 cm), een winkelhaakje op de rechterkont (3á4 cm) en het kleine gaatje echt bovenop het deken op de kont (die lijkt trwouens meer gebeten).

Ik hoop dat iemand van jullie dit weet.

Tatjana

tamara_85

Re: Scheur in deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:01

volgens mij kan je die spuitbussen ook ergens anders kopen, kom er even niet zo heel snel op waar. Want wij hebben thuis ook spuitbussen die jassen weer waterdicht maken, en schoenen enzo, dus ze zijn er wel, moet je even goed zoeken.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:01

bij divoza hebben ze een soort lijm. Je doet een stevig stuk tape onder de scheur en doet de "lijm"er op. Na 8 uur is je deken weer waterdicht. dat helpt denk ik beter dan naaien en dan weer waterdicht maken. Als je wilt kan ik in de gids kijken hoe t spul heet. Kost geloof ik iets van 7 euro

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 16:04

Je kunt de scheur weer naaien, maar zelfs na insprayen zal het nooit meer 100% waterdicht worden.

En die spuitbussen koop je gewoon bij t kruidvat, 2 of 3 euro ofzo... En daar kan je een hele deken 2x mee insprayen, een jas 3x en dan nogsteeds overhebben

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:12

Ik zou er een lapje overheen naaien, van een waterdichte stof.
Als je een scheur gewoon weer aan elkaar naait en er komt wat druk op te staan dan gaat die altijd weer een beetje uit elkaar, krijg je dus nooit helemaal waterdicht.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:18

Lijmen gaat altijd het beste. Dan is de scheur echt goed (water)dicht te maken en door het lapje eronder ook goed stevig. Met naaien krijg je altijd kleine gaatjes in de stof, die het altijd iets minder waterdicht maken.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:07

sandr0 schreef:
bij divoza hebben ze een soort lijm. Je doet een stevig stuk tape onder de scheur en doet de "lijm"er op. Na 8 uur is je deken weer waterdicht. dat helpt denk ik beter dan naaien en dan weer waterdicht maken. Als je wilt kan ik in de gids kijken hoe t spul heet. Kost geloof ik iets van 7 euro

idd van Rambo is dat spul. Mijn paard heeft zijn deken ook gesloopt dus ik kan het ook aan gaan schaffen.. Er zit alleen 'maar' 15 gram in zo'n tube, hoeveel zou je daar mee kunnen lijmen?

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:10

Bij een doe-het-zelfzaak kun je lijm kopen met een stuk plastic voor het repareren van strandballen, tenten en dat soort dingen. Werkt uitstekend en gegarandeerd waterdicht! Is lang niet zo duur als in een ruitershop!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:08

Mettetje schreef:
Bij een doe-het-zelfzaak kun je lijm kopen met een stuk plastic voor het repareren van strandballen, tenten en dat soort dingen. Werkt uitstekend en gegarandeerd waterdicht! Is lang niet zo duur als in een ruitershop!

bij divoza kost tubetje 6,95