peeskappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SweetGirliej

peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:56

wie gebruikt er peeskappen voor de achterbenen? hoe bevalt dat? wat is wel of niet aan te raden?

#Ymke#

Re: peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:59

ik gebruik de Eskadron allround rondom, die zijn hoger en ook speciaal voor de acterbenen.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 12:03

#Ymke# schreef:
ik gebruik de Eskadron allround rondom, die zijn hoger en ook speciaal voor de acterbenen.

heb je daar een foto van?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:37

Afbeelding

deze zijn alleen van de voorbenen, maar die van achter zijn precies hetzelfde.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:05

Ik heb gewone strijklappen achter http://divoza.com/shop/a.visit/45bf346b ... a8c0640715 zoiets als dit... K zie dat ze het hier kogelbeschermers noemen...

Ik vind het geweldig. M'n paardje strijkt als ze zich druk maakt (wat nogal vaak is) of als ze een bocht door moet (wat in een bak redelijk onvermijdenlijk is)... Hierdoor kan ze haar eigen benen niet open halen...

Maar ik zou het alleen doen als je ze echt nodig hebt, om de mooi zijn ze nutteloos...

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 19:34

Vjestagirl schreef:
Ik heb gewone strijklappen achter http://divoza.com/shop/a.visit/45bf346b ... a8c0640715 zoiets als dit... K zie dat ze het hier kogelbeschermers noemen...

Ik vind het geweldig. M'n paardje strijkt als ze zich druk maakt (wat nogal vaak is) of als ze een bocht door moet (wat in een bak redelijk onvermijdenlijk is)... Hierdoor kan ze haar eigen benen niet open halen...

Maar ik zou het alleen doen als je ze echt nodig hebt, om de mooi zijn ze nutteloos...

jamaar er zijn ook peeskappen voor achter. http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=1055 dat is denk ik een nog fijnere bescherming.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:07

Ik gebruik mijn 3 in 1 beschermers ook wel eens voor de achterbenen, is wel weer wat anders maar die werken ook fijn.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 23:03

xxappiexx schreef:
Ik gebruik mijn 3 in 1 beschermers ook wel eens voor de achterbenen, is wel weer wat anders maar die werken ook fijn.

heb je daar een foto van?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 09:30

Ja, met springen en crossen Eskadron Cross Country, die zijn nog hoger dan gewone peeskappen.
En bij mijn andere paard rij ik ook wel eens met die 3 in 1 beschermers achter.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 20:02

bedoel je die peeskappen die ik hierboven in die link heb staan?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:53

Ik vraag me altijd af wat het nut is van peeskappen om het achterbeen (die hoge dus, aan de achterkant van het been).

Ik bedoel, die aan het voorbeen zijn toch bedoeld tegen het aantikken door de achterbenen? En het lijkt me dat bij normaal rijden, je paard niet zelf zijn eigen achterbenen kan aantikken aan de achterkant, of zie ik het verkeerd? En steun oid geven die dingen niet, dus wat is dan het nut? Ik rijd met strijklappen, inderdaad tegen het aantikken van de achterbenen tegen elkaar. En voor met peesbeschermers.

SweetGirliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 13:27

@ Marije_jiplover: ik gebruik het voornamelijk als bescherming tegen beschadiging. door die dingen te gebruiken kun je voorkomen of verhinderen dat je paard bv een wond daar krijgt omdat hij ergens tegen aan is gestoten. aangezien het been een vd zwakste plekken is van het paard...