zadel klapperd aan achterkant en brede boom in zadel zetten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

zadel klapperd aan achterkant en brede boom in zadel zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 02:22

Ik weet dat er hier vlak onder een topic staat over een wippend zadel , wat eigenlijk op het zelfde neerkomt dus , maar omdat mijn situatie totaal anders is maak ik toch even een apart topic Knipoog

Mijn drachtige merrie is in maart uitgerekend. Ik reed haar al die tijd met een Wintec vzh zadel , maar die begon een maand geleden te glijden wegens het steeds dikker worden van mijn merrie. Echt klapperen deed deze eigenlijk niet.
Ik ben hierna gaan rijden met mijn australian stock zadel die een stukje breder was en dus beter lag.

Vanavond begon mijn australian te klapperen wat voor mijn paard natuurlijk niet prettig is. Kan ik dit tijdelijk op vullen met een bontje of zou een schuine onderlegger een betere optie zijn ?

Of de volgende optie die ik evt. wil proberen...mijn wintec heeft een verwisselbare boom , als ik een bredere boom erin zet is het zadel weer net wat breder dan mijn australian. Hoe groot is de kans dat m'n vzh dan weer wel goed ligt ?
Het verwisselen van de bomen gaat even tijd inzitten , dus het is niet iets wat ik even 1,2,3 uit kan proberen Knipoog

Wat denken jullie ? Het rijden gaat nog steeds goed , wel met beprekingen natuurlijk Knipoog maar om haar stil te zetten omdat het zadel niet optimaal meer ligt vind ik ook zonde , zeker omdat ze zich zo goed voelt wil ik haar zo lang mogelijk in beweging houden.

Lara_

Re: zadel klapperd aan achterkant en brede boom in zadel zet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 02:29

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn paard. Heb dus ook een bredere erin gedaan en weg was het probleem.

nickyu

Re: zadel klapperd aan achterkant en brede boom in zadel zet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 03:59

als het zadel me het bontje nu wel goed ligt
kan dat zeker wel als tijdelijke oplossing

met een bredere boom in de wintec kan hij idd
mischien beter liggen maar dat hoeft niet persee
omdat je daarmee enkeld de boommaat wijzigt en niet de kussens Knipoog