Zadel schuift -> kale plekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

Zadel schuift -> kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 11:42

Hoi
Ik heb mijn zadel al bijna een jaar en eigenlijk nooit problemen gehad. Maar een paar weken terug heb ik 2 weken zonder beugels gereden (en dus veel doorzitten). Op een gegeven moment kwamen er kale plekken op plaats waar de kussen de rug raken, dus zeg maar aan helemaal aan de achterkant. Het zijn niet echt grote kale plekken, ongeveer zo groot als 2 vingers zegmaar. Ik kan van alles doen op die plekken zoals drukken etc maar ze geeft er niks om, ze blijft gewoon staan en gaat ook niet chagrijnig kijken of dreigen. Tijdens het rijden loopt ze wel normaal nageeflijk maar als ik dan net achter het zadel druk met mijn vinger vind ze dat niet prettig. (Vinden alle paarden dat niet prettig?). Deze week komt de zadelmaker ook even langs om naar mijn zadel te kijken want hij moet ook weer van voren een beetje opgevuld worden.
Dus tja ik weet eigenlijk niet echt wat er mankeert. (ze loopt nageeflijk etc) Misschien dat jullie me kunnen helpen?

gr marloes

L_iek

Re: Zadel schuift -> kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:44

Als de zadelmaker het zadel weer gevuld heeft is er volgens mij geen probleem meer.Anders zou ik niet weten wat het probleem is?

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:46

Achter het zadel, dus onder de broek zegmaar, liggen de nieren, het zou kunnen zijn dat je paard er gevoellig op is.

Mijne overigens niet. Dus ik zou het zadel goed nalaten kijken en verstandig op laten vullen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:53

misschien een gelpad eronder leggen? of een bontje?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:10

Daar gelaten dat het totaal niet verstandig is om zomaar een bontje of gelpad te gebruiken/advieseren gaat er om dat de plekken net achter zadel gevoelig zijn, waar een bontje/gelpad niet reikt.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 02:12

Je zadel past niet meer, je hebt heel rommelig gereden zonder beugels, of je zadel moet overnieuw opgevult, of bij gevult worden. Dat moet regelmatig bij engelse zadels.
Voel direkt na het rijden en afzadelen, met vlakke hand, of je paard daar ook warme plekken heeft: dan drukt je zadel waarschijnlijk iets.
Succes ermee, ik hoop dat je erachterkomt.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 18:28

Zadelmaker is vandaag gekomen en hij heeft mijn zadel meegenomen. Hij wordt helemaal opnieuw gevuld, hij had geen draagvlak meer ofzoiets.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:27

Het kan natuurlijk ook gewoon komen dat de rand van dekje schuurt. Daar hebben meer paarden last van. Een iets groter dekje kopen wil wel eens helpen.