Wat denken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 23:43

Ik heb sinds deze zomer een nieuw dressuurzadel, de zadelmaker is het komen passen en het lag goed. Toen was hij vier maar ondertussen is hij weer al iets verandert qua bouw, nouja op zich ongeveer hetzelfde, maar hij is bv als wat afgevallen. Nu heeft hij telkens de irritante gewoonte zn oren plat te leggen als ik met zadel afkom (dit doet hij overigens ook met een deken), De deken ligt goed hij heeft totaal geen schuurplekken. Ook het zadel ligt naar mijn idee nog goed, het drukt niet op de schoft, echt mooi wat ruimte tussen, zn wervelkolom ligt mooi vrij, de kussens sluiten goed aan, eenmaal het zadel erop geen probleem meer. Hij heeft geen drukplekken, witte haren, ook niet na al die tijd want hij doet het al een tijdje. ook zn spieren (rug en schoft) blijven mooi hetzelfde) Nu had zn moeder net hetzelfde, en het zadel was ook perfect op maat gemaakt. Kan het gewoon een karaktertrekje zijn, want het is nu eenmaal niet de meest enthousiaste werker, hij is verder medisch in orde enzo, dus het heeft hiermee zeker niet te maken. Ik heb er de eigenaresse over aangesproken (en bij haar doet hij het ook, terwijl ze met een ander zadel rijdt). Zij zegt dat het gewoon zn karakter is, zn moeder was net zo in de omgang. Ik dacht dus in eerste instantie onmiddelijk aan mn zadel, aangezien het kon dat zn bouw een beetje verandert, dus mss laat ik voor de zekerheid gewoon de zadelmaker nog een keer kijken. Ik heb voordien gereden met een wintec cair, maar dit lag te laag langs achter. Wel had ik toen een elastische singel (ook van wintec), en nu eentje van HH een katoenen, zonder elastiek, mss dat het daardoor komt. Ik ben zowiezo weer van plan een wintec singel aan te schaffen, die zijn echt makkelijker in gebruik.
Iemand enig idee of het met een van deze dingen te maken kan hebben.

mariska1989

Re: Wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 09:29

Misschien is het wel een associatie, nog steeds met het wintec zadel, wat dan misschien toch neit zo fijn zat. Een elastische singel is naar mijn idee weer veraderlijk, je trekt hem snel toch iets te strak voor het mooie, met een gewone heb je dat toch minder. Ik denk dat je al heel wat dingen noemt die de oorzaak zou kunnen zijn, karakter kan natuurlijk ook.

Cemlys

Re: Wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 10:01

mariska1989 schreef:
Misschien is het wel een associatie, nog steeds met het wintec zadel, wat dan misschien toch neit zo fijn zat. Een elastische singel is naar mijn idee weer veraderlijk, je trekt hem snel toch iets te strak voor het mooie, met een gewone heb je dat toch minder. Ik denk dat je al heel wat dingen noemt die de oorzaak zou kunnen zijn, karakter kan natuurlijk ook.

ik heb gevoel dat hij het meer doet bij een gewone singel, bij de wintec minder maar dat kan ook maar een idee zijn hoor. Ik trek geen van beide singels te snel en strak dicht, maar ik heb zo het idee dat een elastische wel iets fijner zit, hij is er eentje met de elastiek in het midden, dus niet aan een kant, want die vind ik niet echt goed. Ik rijd hem sinds mei, daarvoor werd hij niet zoveel gereden. Met het wintec zadel viel het heel goed mee, het lag op zich voor hem niet slecht, boom was goed, kussen sloten goed aan, maar het zat voor geen meter. en ik denk dat het voor hem ook niet fijn lopen was zo, dus daarom dat ik mij een andere heb aangeschaft.