Zadel gekocht, niet ok.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Zadel gekocht, niet ok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:26

Ik heb vrijdag 19 jan een tweedehands (merkloos volgens mij) zadel 17 inch gekocht bij zadelmarkt. Het bleef niet goed liggen, met opstijgen trok ik het eraf, alleen met voetje / hangen kwam ik erop. Ik heb het afgelopen donderdag geruild voor een ander zadel 18 inch. Ook dit trek ik eraf met opstijgen, het ligt wel iets beter. Hebben jullie tips? Ben ik te zwaar? Kan het zadel te breed/smal zijn? Het ligt op een draver die wat aan de dikke kant is (ze heeft lang op stal gestaan). Ik zit er aan te denken om het nu weer terug te brengen/ruilen, en misschien een passervice op stal langs te laten komen. Echter is het (nog) niet mijn eigen paard. Ik wilde met een tweedehands zadel beginnen om er achter te komen of het paard bij mij past en of ik wel de ervaring heb om een uitgekoersde draver opnieuw te leren berijden. Groetjes, Sandra

Apple

Re: Zadel gekocht, niet ok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:30

De inch maat zegt iets over de zitting waar je als ruiter in zit. Niets over de maat van het paard.

Als een zadel verschuift met opstijgen kun je ook nog opstappen met een opstapje.

Overigens kan een slecht passend zadel meer verkeerd dan goed doen. Over de Zadelmarkt zijn hier meer dan genoeg topics verschenen, zoek daar maar eens op.

Als je een zadel zoekt bij dit paard kun je het beste het paard erbij hebben als je een zadel past. Niet zomaar een zadel kopen. Kun je geen zadel lenen van een stalgenoot?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:33

gebruik de zoekfunctie om iets meer te vinden over de kwaliteit van zadelmarkt.
Ik zou zo en zo het zadel laten passen door een zadelmaker ( in ieder geval iemand die er verstand van heeft, dit kan ook met 2ehandszadels hoor). Het zadel past dus duidelijk niet op 'jouw'paard. Veel succes met het vinden van een geschikt zadel!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:40

nope geen zadelmarkt zadel voor mij

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:59

Volgens mij moet je gewoon iemand meenemen die verstand heeft van zadels en niet zelf maar wat uitproberen overigens heb ik nog nooit gehoord van 2e hands zadels bij zadelmarkt. Ik heb er ook een zadel van, maar ik heb wel goed gekeken of het goed lag. Mijn advies is dus: regel even wat hulp of laat een passervice komen want zo komt het niet goed.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:16

De kwaliteit van zadelmarkt is mij inmiddels bekent, helaas kwam ik hier pas achter na het kopen van het zadel. Het paard meenemen is natuurlijk de beste optie, dit lukt echter niet. Ik vind het inderdaad belangrijker dat het zadel goed ligt voor het paard dan dat ik er supercomfi op zit. Opstappen met een trapje zou inderdaad perfect zijn, als ze stil zou blijven staan Lachen Er is heel lang niet gereden op dit paard, dus ik moet haar weer alles leren. Ze is heel erg angstig, schrikt overal van. Maar wel een lief karakter, zal absoluut niet bijten of trappen. Zadelmarkt heeft veel tweedehands zadels, inruilers van klanten die bij hen een "nieuw"zadel hebben gekocht, dit wordt echter niet op hun site vemeld. Ze adverteren hiermee op marktplaats. Groetjes, Sandra

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:18

als je het de 19e hebt gekocht kun je het toch weer terugbrengen?is toch in elke winkel ruilen binnen 2 weken?
terugbrengen en een zadel nemen wat wel past Knipoog