Transportbeschermers; hoog of halfhoog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Transportbeschermers; hoog of halfhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:57

Omdat ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zie, en ik toch een beetje in tweestrijd sta maar mijn paardje wel goed wil beschermen... Wat is beter, hoge transportbeschermers of halfhoge transportbeschermers?

Van de ene kant, meer bescherming is meestal beter; je doet iets goed of je doet het niet Knipoog Van de andere kant weet ik niet of paardlief het compleet ingepakt zijn kan waarderen, sowieso bij het omdoen, alswel het in beweging komen en er daadwerkelijk mee de trailer inlopen Clown

Ik ben benieuwd Haha!

(Of een link naar een topic wat er al over loopt, maar ik zo snel even niet kan vinden... Bloos)

Jamezy

Re: Transportbeschermers; hoog of halfhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:58

edit: ik ben aan het prutsen Scheve mond

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:59

Ik heb hoge. De eerste keer deed ze een beetje raar, maar na een paar keer is dat over hoor Tong uitsteken

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:01

Ik ben niet zo dol op transportbeschermers, mijn paard vind het echt niks en die staat al zo graag op de trailer dus zet haar er met blote benen op.

Alleen heb ik laatst een paar beschermers gezien die me wel wat leken, waren van veredus dus wel flink aan de prijs.
Afbeelding

lijkt me dat ze hier nog voldoende bewegingsvrijheid mee hebben en dat ze niet erg vervelend zitten.

Afbeelding
en alsje de hoefballen dan nog zou willen beschermen kan je er nog springschoenen bij aan doen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:21

Ik vind de transportbeschermers van Eskadron heel fijn Lachen Beschermen het gehele been dus weinig kans op wondjes.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:49

Zelf heb ik het liefst halfhoge omdat ik vind dat ze in de hoge niet veel beweginsvrijheid hebben.

Die stableboots hadden sommige paarden bij mij op stage wel om op stal, zijn inderdaad erg fijne beschermers Ja

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:28

Ik had eerst de hoge, maar mijn pony vond dat niet fijn zitten. Op den duur was het een ramp om ze om te krijgen. Heb nu de half hoge en het gaat een stuk beter.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:11

Ik heb ze allebei...
Ik had al hoge, waar mijn voorkeur naar uitgaat ivm optimale bescherming.
Maar bij Ko heb ik toen halfhoge bij gekregen, hij weigert te lopen met hoge om Clown

Maar de reden 'bewegingsvrijheid' vind ik beetje apart.
Hoever moeten ze er nou mee lopen??

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:13

Ik heb ook hoge, die van BR. Ik wil echt GEEN risico nemen met die benen van mn dier. De eerste paar passen doet ze wel een beetje maf, maar lopen gaat nog prima hoor...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:02

Ook hoge. Kende 1 paard die wist spontaan niet meer hoe die moest lopen toen ie ze de eerste keer omkreeg, hij kon gewoon niet meer naar voor Tong uitsteken Vind dat de hak beschermt moet worden achter, maar opzich vind ik die beschermers van dat plaatje er ook wel heel fijn uitzien. Bandageren vind ik ook prima bescherming, maar dan wel met springschoenen.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:09

ineke_ schreef:
Ik ben niet zo dol op transportbeschermers, mijn paard vind het echt niks en die staat al zo graag op de trailer dus zet haar er met blote benen op.

Alleen heb ik laatst een paar beschermers gezien die me wel wat leken, waren van veredus dus wel flink aan de prijs.
Afbeelding

lijkt me dat ze hier nog voldoende bewegingsvrijheid mee hebben en dat ze niet erg vervelend zitten.

Afbeelding
en alsje de hoefballen dan nog zou willen beschermen kan je er nog springschoenen bij aan doen

Ik heb deze. Ze zijn super!

Ook heb ik hoge van Eskadron, bevallen ook super eigenlijk. Voor mij geen voorkeur voor een van de twee!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:49

_Anke_ schreef:
Ik vind de transportbeschermers van Eskadron heel fijn Lachen Beschermen het gehele been dus weinig kans op wondjes.

die heb ik ook.
Ze zijn alleen wel aan de prijs. 120euro voor een set

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:53

ik heb half hoge en hoge. mn pony heeft half hoge zijn wel fijn maar mijn voorkeur gaat toch wel uit nar de hoge. en gewoon van te voren goed oefenen voordat ze er werkelijk mee de trailer opgaan scheeld al wel heel veel.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:59

Ik had eerst hoge, maar dat vond mijn paard niks (en wij ook niet). Nu gaat ze de trailer in met 3 in 1 beschermers van Eskadron en dat werkt prima. Ze staat heel rustig in de trailer, dus veel te beschermen valt er niet. Op de terugweg doen we ze dan ook meestal niet meer om (het is meer om haar witte voetje schoon te houden Haha! ). Op de heenweg is ze ook meestal nog wat frisser dan op de terugweg (van een wedstrijd), dus vandaar de keuze.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:45

Hoge