LiSSy schreef:een vriendin van mij heeft de zaldi new kent is het bruin. mooi zadel, goede pasvorm en fijn gevulde kussens (niet hard, maar veerkrachtig)
de wrongen liggen op het zweetblad ipv eronder, ze zitten hoog en zijn dik, dus het is volgens mij niet mogelijk om er met je knie overheen te komen (dat probleem heb ik ook heel vaak, bij deze zaldi dus niet)
k heb dus een New Kent, te koop. Het past niet op mijn paard, de boom is te breed. Ik heb een 18 inch, boommaat 32. Zadel is in februari 2 jaar oud. Ziet er nog goed uit.
Het zadel zit verder goed, een echt dressuurzadel (onderste foto in m'n profiel rij ik met de New Kent).
Je kunt er absoluut niet mee springen, de kniewrong is daar veel te dik voor. Als ik hoger dan 80 cm ermee spring, dan spring ik letterlijk de beugelriemen uit de haken.
Verder rij ik ook ngo wel eens op een Zaldi Oro spring. Dit zadel rijdt fijn, vlakke zit, goede pasvorm. Met dit zadel kun je eigenlijk alles, springen, dressuren.
De Zaldi's zijn goed slijtvast.
Ik vind Stubben persoonlijk iets beter, maar ik ben een echte stubbenfan. Zaldi is zeker geen slechte keuze. De stoten die fabrieksklaar aan het zadel zitten zijn van Zaldi beter dan van Stubben.
Maar ja, ik heb niets aan een Zaldi die niet op mijn paard past, terwjil een stubben die op maat gemaakt is dat wel doet.