Wat voor type zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geartsjee

Wat voor type zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 10:52

Ik ga over een week mijn eigen paard ophalen alleen dan zouden we eerst nog naaar divoza voor wat spullen Knipoog nou zat ik me af te vragen wat voor zadels (krijg er 2) ik zou doen? Ik weet het echt niet Verward
Laatst bijgewerkt door geartsjee op 27-01-07 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina

Re: Wat voor zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:53

Zadels die op het paard passen lijkt mij?

Als je verstandig bent laat je eerst je paard komen en daarna een goede zadelmaker die samen met jou de keuze gaat maken.

geartsjee

Re: Wat voor type zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 10:57

haha heb het even veranderd Knipoog laat sowieso zadelmaker erbij komen Lachen
we nemen het paard dan mee.Op dit moment zijn we nog bezig met de stalling papierrompslomp is nog niet helemaal rond dus tot die tijd staat ze daar nog gewoon

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:42

op die manier. Tja, wat voor paard wordt het en wat wil je er mee doen? Ik ben zelf heel erg voor boomloze zadels, maar ik rij ook voornamelijk lange ritten buiten en dan is het echt ideaal.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 11:45

eigenlijk dressuur en springen maar ook gewoon buitenritten.wil afentoe een wedstrijdje rijden Knipoog

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:50

Heb je enig idee wat voor zadel er nu opligt? Ik kan wel allerlei merken gaan noemen, maar zolang er nog geen info is over het paard zelf is schiet dat niet echt op Haha!

Is het paard breed? normaal? Wat wil je er aan besteden? Moet het nieuw zijn of mag het ook 2ehands?

Ik zou voor een dressuur en een veelzijdigheidszadel gaan. Denk dat er meer dressuur gereden wordt dan gesprongen? Bij dressuur gaat het bovendien ook om het uiterlijk, dus dan is een dressuurzadel een betere keus.
Wil je persé met boom of mag het ook boomloos? In dat geval zou ik als VZH voor een barefoot Cheyenne gaan. Dressuur ligt een beetje aan de bouw van het paard.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 12:32

het is een normaal/miss iets smaller paard, 1.68 lets warmbloed.Ik wil het liefst wel met boom.Er ligt nu een springzadel en dressuurzadel op, omdat ze bij beide diciplines wedstrijden rijdt op dit moment.

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:42

Veelzijdigheid Tong uitsteken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:44

Kun je die zadels niet over kopen?

Anders kun je voor alle richtingen denken aan een Massimo zadel. Deze heeft boomwijdtes van 27 t/m 42 dus dat zou moeten lukken wat dat betreft.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:17

Ik zou echt geen zadel kopen bij de divoza, ik vind de service niet zo goed en ik twijvel of ze wel over een dusdanige kennis beschikken om je een goed zadel te verkopen.

Ik zie dat je in Friesland woont dus je zou ook naar Tweespan kunnen gaan, in Boornbergum, vlakbij Drachten. Met hun heb ik erg goede ervaringen en de service is ook heel erg goed. Ze komen ook wel aan huis passen met zadels.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:20

Kijk eerst ook wat je zelf prettig vind.
Een dressuurzadel met een diepe zit, of juist niet ets etc.
Daarna laat je zadels passen op je paard, waarbij je op elk zadel nog een rondje rijdt, zodat je ze goed kunt voelen en kunt kiezen.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 14:29

ik vind zelf perz. dress zadel met diepe zit wel lekker zitten Lachen
en idd miss ga ik ook wel naar drachten, bedankt voor de tip Knipoog

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:32

IK zou gewoon twee zadels kopen die jij mooi vindt en lekker zitten!
Kan geen merken noemen , iedereen vindt toch iets anders mooi!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 15:02

Merken zijn idd heel persoonlijk Lachen Ik zou voor een dressuur gaan en vzh als je er toch twee neemt Haha! Misshcien vzh richting springen?
Tipje: De meeste medewerkers van Divoza hebben géén verstand van of een zadel past of niet. De medewerkers zijn niet te vergelijken met een zadelmaker Lachen
Succes en veel plezier met je paardje!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:37

als het kan en je zit zelf ook fijn in de zadels die nu op het paard liggen dan zou ik proberen ze over te nemen , als de huidige eigenaar dat zou willen
of alleen het dressuur zadel>?

wat voor type zadels, sja als je voor twee zadels gaat zou ik een dressuur zadel kiezen, omdat je aangeeft dressuurmatig te willen rijden met af en toe een wedtsrijdje

en ene veelzijdig voor de buitenritten en eventueel wat sprongetjes, mocht je ook iets meer gaan willen springen is ene springzadel handig
(een springzadel rijd trouwens ook prima voor buitenritten

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 21:45

draumpje schreef:
als het kan en je zit zelf ook fijn in de zadels die nu op het paard liggen dan zou ik proberen ze over te nemen , als de huidige eigenaar dat zou willen
of alleen het dressuur zadel>?

wat voor type zadels, sja als je voor twee zadels gaat zou ik een dressuur zadel kiezen, omdat je aangeeft dressuurmatig te willen rijden met af en toe een wedtsrijdje

en ene veelzijdig voor de buitenritten en eventueel wat sprongetjes, mocht je ook iets meer gaan willen springen is ene springzadel handig
(een springzadel rijd trouwens ook prima voor buitenritten

idd dat is wel een goede keuze Lachen
ik denk dat ik dan gewoon een VZh zadel neem met nadruk op springen Lachen