DubbelDun schreef:@mikeyfreak: als een paard last van zijn lendenen heeft vanwege te weinig spieren zou ik eerst eens op zoek gaan naar de oorzaak daarvan; niet goed passend zadel, verkeerde belasting etc.
Een pad draagt daar niets aan toe.
Zéker geen engelse, want die zijn te klein en dan drukken de randen van de pad op het lichaam van het paard.
voor de duidelijkheid ik was zeker niet van plan er een engelse onder te leggen :S 't was gewoon een voorbeeld...
mijn paardje is nog niet oud en moet dus nog heel veel spier ontwikkelen... ook moet ik toegeven dat hij te veel op de voorhand gereden is en dus van achter "meehobbelt" hij heeft dus nooit echte spier ontwikkeling gehad in z'n kont en rug! ook is hij heel lang in de rug waardoor het "aan elkaar lopen" niet echt veel makkelijker word.
het gaat mij er juist om dat mijn paardje gewoon iets minder druk achter op z'n rug krijgt. (het zadel druft nog wel eens los te komen van achter.) ik ben hiermee al naar deskundige geweest en die verzekeren mij dat alles veel beter gaat zitten als hij spierontwikkeling krijgt, en dat het nu absoluut geen kwaad kan.
maarjah ik ben toch wel voor het zekere voor het onzekere en ik wil er toch wel iets van demping in hebben eigenlijk. vandaar de vraag
in de dressuur regelen ze dit probleem met een gelpad die van achter iets oploopt. ik was dus benieuwd of dit in de western ook bestond!
groetjes