Ik gebruikze beide, maar vind de neopreen toch wat fijner, omdat daar zo een hard dingetje zit bij de kootholte (ik weet niet hoe je dat ui moet leggen ) en daardoor schuiven ze ook minder dan de harde plastice. Het nadeel van neopreen vind ik wel dat je ze moeilijker schoon krijgt en ze niet zo snel drogen omdat het water er intrekt.
Mijn springschoenen zijn van neopreen. Ik vind ze erg fijn in gebruik en je kunt ze zo in de was machine stoppen. Met hard plastic heb ik eerlijk gezegd geen ervaring
Ik heb ze in de kast liggen. Toendertijd heb ik ze gekocht voor het crossen. Gewone rubberen, met klittenband en zo'n dopje aan de binnenkant tegen het draaien. De goedkoopste oplossing en het ging prima geen klachten. Volgens mij gaan die neoprenen wel snel kapot heb ik het idee.
mijn paard kreeg een soort van brandwonden door het schuren van harde rubberen, ookal draaide ze niet. Ik zou dus gaan voor neoprene springschoenen of zacht rubberen.
Nee, volgens mij maakt dat niets uit. Bij mijn weten is er weinig verschil tussen bv. Norton, Harry's Horse of Kieffer. Let er wel op dat het driehoekje groot genoeg is voor de kootholte, zodat hij daar mooi in blijft hangen.
Ik heb die van Harry's Horse. Ze zijn wel fijn, maar ze draaien dus wel, ondanks dat driehoekje in de kootholte. Dat is zoals Elzepelze al zegt, bij mijn pony gewoon te klein. Maar heb er verder eigenlijk niet echt last van dat hij een beetje draait
Ik heb sinds gister de neoprene springschoenen met bont van Kentaur. Ze bevallen heel goed, alleen niet aan te raden als je in een vieze/natte bak gaat rijden.