Staartriem ook zelf te maken ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Staartriem ook zelf te maken ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:04

Hallo.
Op dit moment ben ik bezig met het inrijden van een shetlander..
Dit gaat super goed aleen het probleem is dat het zadel super naar voren schuift,
Ik heb al tegen de eigenaren gezegt dat er een staart riem moet komen.. Maar waneer ik die dan krijg is nog maar de vraag. omdat het nu eigenlijk bijna onmogelijk word om met zadel te rijden vroeg ik me af of er niet een manier is om er zelf 1 na te maken..

Hoop dat jullie tips hebben..

ik rijd liever niet zonder zadel. Gewoon omdat ik dat niet lekker vind rijden.

XxxX

Lante

Re: Staartriem ook zelf te maken ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:09

even sparen en dan gewoon één kopen, want de staartwortel is heel gevoelig, daar kan je niet zomaar zelf even wat aan vast knopen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:10

Misschien van een strotouwtje, snijd lekker.

Wat kost een staartriem nou helemaal? Die koop je toch gewoon of laat je kopen? Of lenen, 2e hands.
Nu weet ik dat shetten weinig schoft hebben, maar zelfs dan is het mogelijk als de pony niet te dik is om met een goed passend zadel zonder staartriem te rijden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:12

nou nou....die reactie van jou kan wel wat minder [***]!

Ik zou gewoon even wachten en een echte staartriem kopen, op bokt vind je ze ook wel geloof ik, anders marktplaats of speurders.nl Knipoog

Ik zou zelf niet gaan knutselen, omdat veel spul snijdt...je kunt er misschien wel badstof hoesje omheen doen ofzo, heb er geen ervaring mee, maar ik zou gewoon eentje kopen als ik jou was Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:15

Siebjelover schreef:
Ik zou zelf niet gaan knutselen, omdat veel spul snijdt...je kunt er misschien wel badstof hoesje omheen doen ofzo

Dat noem ik niet knutselen maar prutsen en al is het een shet, daar zul je ook gewone spullen voor moeten aanschaffen.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:18

er word toch alleen de vraag gesteld wat er mogelijk is niet dat ze allerlei dingen in haar hoofd haald met touwtjes enz..

ik denk inderdaad dat je beter een 2e hands kan nemen die zijn waarschijnlijk makkelijk te vinden en hoeft helemaal niet duur te zijn
groetjes leonihuis

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:19

precies Leonihuis dat wilde ik ook zeggen...ze vraagt alleen maar iets en ze geeft niet aan dat ze gaat prutsen!

en dan krijgt ze zo'n reactie van jou [***] naar dr hoofd...tss...lezen is ook een vak

Zie dat de TS 16/17 is....dus ze zal zelf wel weten dat een strotouwtje niet geschikt is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:23

Nee, dan dat badstof van jou Gestoord

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:25

Sow jemig [***] denk je dat ik dom ben ofzo omdat ik een shet inrijd.. ik ben heus niet zo stom om een stro touwtje om der staart te doen.. Je doet nu net of ik een klein kind ben.. Ik heb zelf geen geld om een staart riem aan te schaffen op het moment en als je ziet wat mensen tegen woordig maken dan kijk je ook je ogen uit dus ik denk ik vraag gewoon of dit KAN..
Dan hoef je niet zo te reageren.. Nu snap ik gelijk weer waarom ik een tijd neit op bokt geweest ben

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:25

[***] schreef:

beter dan strotouw....tja Relien...sommige bokkers denken gelijk dat je een penny bent en niets van paarden afweet omdat je een Shetlander hebt...triest hoor Verdrietig

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:26

en voor de duidelijk heid er staat ik VROEG me af of er niet OOK EEN MANIER was om die te maken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:27

inderdaad......ik zou gewoon eventjes sparen of de eigenaar roepen en zeggen hoe erg het schuift zodat hij/zij het kan zien Knipoog succes!

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:28

[***] ik vind dat je het tropic beetje aan het verprutsen bent.
ze vraagt tog alleen maar tips als het ook mogelijk is om er 1 te maken
en het is niet haar ponytje en ze probeert het tog goed te doen voor dat beessie en dn moet jij zo reageren.
maar je kan indd beter er gewoon 1 kopen Lachen en anders tog even zonder zadel

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:29

zonder zadel is heel goed voor je zit hoor Ja

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:30

Siebjelover schreef:
[***] schreef:

beter dan strotouw....tja Relien...sommige bokkers denken gelijk dat je een penny bent en niets van paarden afweet omdat je een Shetlander hebt...triest hoor Verdrietig

Het is ook niet mijn shetlander.. maar van een meisje veder op de dijk.. Je zou zelfs haast zeggen dat er welsh in zit zo groot Knipoog daarom wil ik ok neit zonder zadel ze is zo groot dat ik moet springen om er op te komen (als ik zonderzadel zou zitten)

En tja sommige hebben nou ook niet eenmaal het geld op de rekening voor een staartriem voor een pony die je binne kort weer terug brengt.. Ik heb een eigen pony die moet ik ook onderhouden. dan koop ik liever daar wat voor

de eigenaar heb het zelf gezien.. maar heeft niet heel veel verstand van paarden.. ze hebben 5 shetlander geen van de 5 is ingereden voor dat meisje .. en deze is dan het groots ze hadden me zelfs een hoofd stel maat extra full mee gegeven. Gelukkig past ze een oud hoofdstel en bitje van mijn pony

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:31

Ooh okee....apart is dat ja...Knipoog Sommige mensen houden inderdaad alleen shetlanders voor de fun.

Nou veel succes...!!!

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:32

ze vraagt gewoon wat !..
@janne ze heeft niet eens gezegt dat ze strotouwtjes gaat gebruiken ze vraagt gewoon om tips !

ojaa ik maak tenslotte ook veel dingen zelf

shabrakjes , frontriemen enzooooo
maar ik hou echt wel rekenschap met het paard en nee ik zou gewoon zelf een staartriem kopen !

nou hier mijn tip : vraag het nog een maal aan de eigenaar en zeg dat het echt niet wil.. en doet de eigenaar niks spaar dan ff ze zijn niet zo duur geloof ik Knipoog

xxx

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 22:34

Nee ik kijk wel effe op internet.. Dan vraag ik wel aan mijn vader of hij voor wil schieten.. als ik moet sparen duurt het zo lang..
Ik bel ze morgen wel en zeg wel dat ik er 1 koop en de rekening aan hun geef

leontientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:54

Wat een gezeik.. ik dacht dan een forum/topig is om dingen te vragen en niet om onnodige conclusies van mensen te krijgen die nergens op slaan...Deze persoon dnekt vast dat ze zelf alles goed doet...nou iedereen maakt fouten en mensen weten niet alles...daarom wordt er iets gevraagd, net als de vraag van relien! anders zou ze allang strotouwtjes hebben gebruikt...dan hoeft ze dat niet meer te vragen toch?
hoe haal je het eigenlijk in je hoofd om daar aan te denken? wie komt er nou op het id van strotouwtje? dan zit er toch al iets mis...
maar goed... Ik heb gezien hoe het zadel naar voren verschuifd..en een staart riem is nu echt noodzakelijk!! er is een manier om deze zelf te maken... wij op stal hebben mensen met Men tuig... daaraan zit altijd een staartriem.... deze kan je erafhalen..het enige wat je nodig hebt is een riem, wat normaal aan een complete staart riem zit.. om de staartriem te bewestigen!!!

verder moeten mensen met dat soort rare ideeen over strotouwtjes zelf maar eens gaan nadenken hoe ze daar eigenlijk op dat belachelijke id komen!

eline (K) trek je er niets van aan...er zijn gelukkig nog mensen die normaal antwoord kunnen geven op je vraag...zie je op stal

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 23:08

Thnxs Leontien..

Ik heb net op divoza zitten kijken en ik ga denk ik morgen effe het mentuig leeg plukken van het paardje van de stal eigenaar het enige wat ik daar van nodig heb is Het deel van de staartriem wat achter de staat wortel langs gaat. dan pak ik een oud kopstuk hier zitten ook 2 riempjes aan die naar 1 gaan. deze 2 bevestig ik het enige wat ik dan nog nodig heb ik een riempje waarme ik het aan het zadel kan verbinden/

Mijn vader wil jammer genoeg niet voor schieten. Dus zal ik moeten kijken of dit een oplossing is.. Op deze manier doe ik de staart wortel zeker geen pijn. Maar ik moet zoals leontien zegt nu echt een staatriem hebben eerder kan ik eigenlijk niet rijden. Want het zadel gaat zo ver naar voren dat de shet haar evenwicht verliest.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:48

denk idd dat een staartriem lenen van een aanwezig mentuig een handige oplossing is
zelf maken, sja het zou wel kunnen, maar je moet heel erg uitkijken met het materiaal ivm eventueel snijden

donkervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:01

Ik ben niet voor staart riemen voor zadels. Ook al zeggen ze nog zo dat ze goed zijn en dat het geen kwaad kan, je loopt door de druk van het zadel al heel snel het risico dat je de staartwortel beschadigt. Staartriemen zijn daar ook NIET voor bedoelt. Staart riemen zijn er voor bedoelt en gemaakt om het tuig voor distels op zijn plaats te houden. Natuurlijk zijn er mensen genoeg die vinden dat je er ook wel een zadel aan vast kunt knopen, maar daar zou ik niet voor kiezen. Beter is om een bilriem te kopen of te maken. Als je zorgt dat de riem minstens 3 centimeter breed is en dieponder de staart loopt, heb je ook niet het risico dat je de shetland (of kleine pony) verwond of iriteert. Shetlanders zijn zeer eigenwijs maar ook zeer volgzaam en hard. Ondanks de pijn zullen ze uit liefde heel ver lopen en dan kan het al te laat zijn. Kijk dus GOED uit wat je doet.

Vel sucses en ik hoop dat je er wat hebt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:21

Past het zadel wel dan als het zo erg schuift?