Wel of niet euroriding zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JuulenJulia

Wel of niet euroriding zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 20:21

Ik wil misschien een euroriding veelzijdigheid zadel kopen. Maar iemand op de manege zei dat je dan niet fijn springt. ( zei heeft zelf ook zon zadel gehad maar vond het absoluut niet fijn )

Iemand hier ervaring mee?

Precipitator

Re: Wel of niet euroriding zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:47

ik heb zelf een euroriding gehad en ik heb er erg fijn op gereden maar heb nu een andere...maar ik vond het altijd een heel fijn zadel maar wat voor zadel koop je dressur of springen want springen op dressuur zadel is zo ie zo niet fijn Tong uitsteken

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:25

Precipitator schreef:
ik heb zelf een euroriding gehad en ik heb er erg fijn op gereden maar heb nu een andere...maar ik vond het altijd een heel fijn zadel maar wat voor zadel koop je dressur of springen want springen op dressuur zadel is zo ie zo niet fijn Tong uitsteken

Veelzijdigheid..

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:06

Een meisje op stal heeft de Euroriding Opal veelzeidigheids en zij is er ontzettend blij mee! xx

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:18

Toen ik nog geen eigen paard had reed ik weleens op een manegepaard met een Euroriding veelzijdigheidszadel en springen ging me prima af hoor op dat zadel. Is meer een persoonlijke kwestie denk ik.

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:24

Ik heb een Euroriding dressuurzadel en daar maak ik zelfs wel eens een sprongetje mee.....

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:04

Ik heb ook een Euroriding dressuur, maar kan er echt niet fijn mee springen hoor Haha!
Met de vzh's heb ik geen ervaring, zou je er niet een van iemand uit kunnen proberen?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:33

Ik ben er niet zo'n fan van. Vindt de zit te diep en de wrong te hoog en daardoor kan je niet lekker uit je zadel komen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Sommige mensen lopen ermee weg, en sommige mensen vinden het niks.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:50

Sansje schreef:
Ik ben er niet zo'n fan van. Vindt de zit te diep en de wrong te hoog en daardoor kan je niet lekker uit je zadel komen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Sommige mensen lopen ermee weg, en sommige mensen vinden het niks.

Dat zei dus dat meisje ook tegen mij.

Ik zal wel is kijken of ik een zadel misschien kan lenen..

Edit*
Dit is het zadel dat ik wil: (ongeveer )
Afbeelding

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:42

Ik heb ook een veelzijdigheid diamant. Ik vind het wel een fijn zadel, maar je merkt wel dat het meer richting dressuur is. De wrongen zijn vrij hoog en de zit is ook vrij diep... wat over het algemeen nog wel gaat over een hindernisje, maar echt sprongen lijken mij niet zo fijn met dit zadel!

Het zadel wat op de foto staat hebben we ook voor een vorige pony gehad en is veel meer gericht op springen dan de Diamant. Met dat zadel kon je dan ook heel fijn springen en dressuren!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:08

Euroriding zadels zijn erg fijn.

Denk ook niet dat dat hetgene is, wat dat meisje afraad. Meer het springen met een vzh zadel... Je komt minder makkelijk mee boven de sprong, omdat je dieper in een vzh zadel zit, en door de pasvorm, kan je je benen ook niet in de meest ideale buiging houden (door de wrongen)

Waarom wil je een vzh zadel, ipv een springzadel om mee te springen?

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 18:16

PriscaZ schreef:
Euroriding zadels zijn erg fijn.

Denk ook niet dat dat hetgene is, wat dat meisje afraad. Meer het springen met een vzh zadel... Je komt minder makkelijk mee boven de sprong, omdat je dieper in een vzh zadel zit, en door de pasvorm, kan je je benen ook niet in de meest ideale buiging houden (door de wrongen)

Waarom wil je een vzh zadel, ipv een springzadel om mee te springen?

Ik rijd geen wedstrijden. Heb gewoon 2 x in de week les, daarvan een keer springles.
Ik wil daarom een veelzijdigheid zadel, omdat ik ook gewoon dressuur.

Natuurlijk wil ik wel een beetje een zadel waar je mee kunt springen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:47

een zadel is heel persoonsgebonden. Ikzelf ben helemaal fan van mijn euroriding zadel. Het is wel een dressuur maar ik zou echt niets anders meer willen. Maar ik zoek juist alles wat je stalgenootje niet zoekt: een diepe zit en dikke wrongen Haha!
Dus als ik jou was zou ik gewoon heel veel zadel proberen voordat je er eentje gaat aanschaffen