Scheef zadel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ukster

Scheef zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 17:28

Ik weet niet of mijn topic hier hoort, maar dat merk ik dan vanzelf wel.

Nou heb ik vorige maand een tweedehands dressuur zadel gekocht bij een ruitersportzaak. Ik noem deze zaak maar even "X"'.

Ik moest met mijn pony daarheen om dus vervolgens de zadels te passen.
Nou hadden we 3 zadels, een wintec pro, een nieuwe wembley en een tweedehands.
van die drie zadels lag de tweedehands het beste op mijn pony volgens de mevrouw.
uit goed vertrouwen en zelf met gebrek van kennis geloofde ik dat en had het zadel gekocht.

Wat blijkt nu na 4 keer rijden dat het zadel elke keer naar links schuift. en dat het zadel scheef is.

ik terug naar de winkel, daar kan ik het op laten vullen en ze gaf ook toe dat het scheef gevuld was.. aan de ene kant zat veel minder vulling.
dit moet ik zelf betalen en dan nog had ik geen garantie dat het goed bleef liggen.
zadel heb ik vervolgens mee terug naar huis genomen om nu te bedenken wat ik moet doen.
de mevrouw deed helemaal niet redelijk tegen mij, omdat ik had gezegd:"als ik een zadel bij jullie koop, verwacht ik wel dat het goed is natuurlijk".

wat moet ik nu doen hiermee?

Suzann3

Re: Scheef zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:54

het lijkt mij dat je gewoon terug moet gaan .. je hebt toch zeker betaalt voor het zadel ! dan verwacht je toch ook dat het goed is ?! anders geld (deels) terug vragen!!!

ik weet niet of je er wat aan hebt ... ( Bloos ben zelf altijd een watje als ik terug moet naar een winkel)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:27

Nou, je mag inderdaad toch zeker verwachten dat ze jou een goed zadel verkopen! anders zijn ze toch gewoon doorgeefluik van wat iedereen daar maar achterlaat?

Helemaal als je bent wezen passen en als ze dan zeggen dat het goed is! Als je hem zelf had meegenomen om te passen dan was het twijfelachtig, maar hier sta jij volgens mij gewoon in je recht hoor!

Ik zou misschien gewoon het zadel maar terugbrengen en ergens anders een goed zadel aan laten passen! Dit kan echt niet!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:33

Ik denk ook dat je het zadel gewoon moet kunnen terugbrengen.
Zij heeft het zadel gepast, heeft hem toen verkocht als 'goed liggend' en later blijkt dat het niet goed ligt. Dan heeft ze dus een verkeerd product verkocht, want jij vroeg een goed zadel.. Lijkt me dan logisch dat je het gewoon kan terugbrengen.

Anders kun je misschien even bellen naar de consumentenbond, die weten het wel Lachen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:38

Als ik jouw schoenen/ laarzen stond zou ik het er niet bij laten zitten. Vooral omdat de winkelier heeft gezegd dat het zadel goed past. Ik vind dat je helemaal in je recht staat en zou mijn geld terug willen! Ik zou dan maar naar een andere winkel heen gaan. Heel veel succes!
knuffel kaatje77 Slapen

geniet van 't leven want je bent er maar even!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:32

Ik vind het ook niet zo netjes. Zou toch terug gaan en je verhaal nog een keer doen.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 14:29

we zijn dus vandaag terug gegaan en die mevrouw bijft steevast volhouden dat het zadel goed pastte.
dit keer was ik niet in mijn eentje, maar met iemand van stal die haar bekje wel bij heeft, dus was veel beter.

hij wordt nu opgevuld en hoef ik maar de helft van te betalen, maaar...
mocht het zadel dan nog schuiven, dan krijg ik het bedrag terug wat ik er voor betaald heb.
het ging nu veel beter, waarschijnlijk omdat ik dus een ouder iemand bij me had ook.
ik ben benieuwd als hij opgevuld is en ik ga er weer mee rijden.

bedankt voor jullie reacties! iedereen denkt er dus zo over.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:37

Ukster schreef:
we zijn dus vandaag terug gegaan en die mevrouw bijft steevast volhouden dat het zadel goed pastte.
dit keer was ik niet in mijn eentje, maar met iemand van stal die haar bekje wel bij heeft, dus was veel beter.

hij wordt nu opgevuld en hoef ik maar de helft van te betalen, maaar...
mocht het zadel dan nog schuiven, dan krijg ik het bedrag terug wat ik er voor betaald heb.
het ging nu veel beter, waarschijnlijk omdat ik dus een ouder iemand bij me had ook.
ik ben benieuwd als hij opgevuld is en ik ga er weer mee rijden.

bedankt voor jullie reacties! iedereen denkt er dus zo over.

Pling Pling Pling
Hey. Super gedaan!!!!
Hoop dat het vullen helpt en anders gewoon je geld terug vrage, hoor.
Heeeel veeeel succes
Knuffel Kaatje77 Ach gut

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:45

Ik ben altijd wat argwanend bij ruitersportzaken die zadels verkopen en ga daarom altijd even bij de zadelmaker langs voor bevestiging (bij ieder aangekocht zadel trouwens).

maargoed, dit hoort ook gewoon niet, scheef gevuld...vind eigenlijk dat je niks zou hoeven te betalen (veelal bieden ze al 1 opvulling gratis). Keuze is aan jou, is het zadel nog niet goed, dan zou ik vragen of je het aankoopbedrag weer terug kan krijgen en vervolgens opzoek naar een ander zadel gaan.

(is er overigens ook naar de rug van je paard gekeken voor er opgevuld werd?)

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 00:43

de mevrouw heeft er niet uitgebreid naar gekeken.
en ik weet wel dat een opvulbeurt bij een nieuw zadel zit, maar niet bij een tweedehands zadel.
maar aangezien dit zadel al scheef gevuld was, voordat ik het kocht.
blijkbaar kijken ze daar dus niet zo nauw naar de zadels.
mocht het nog niet goed zitten, dan wil ik mijn geld terug.
en dan een andere zadelmaker bellen..

( of doorsparen voor een westernzadel waar ik al mn hele leven naar verlang haha)

eerst afwachten deze week.

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 01:19

Ik vind dat je hem terug moet kunnen brengen: het is een tweedehands, dus dat je erop gereden hebt moet niets uitmaken, als je er netjes op geweest bent.
En ik vind dat je niet bij hoeft te betalen aan heropvullen.
En ik hoop dat ze dan de beide kussens overnieuw opvullen, anders krijg je het écht nooit recht! Laat je niet op de kop zitten!
Eigenlijk zou ik er niet aan beginnen, want als er iemand jarenlang scheef opgezeten heeft, kan de zit ook scheef ingedeukt zijn. Koop een rechte!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 16:19

dat kan ik ook doen.. een nieuwe wintec pro kopen..
\ze vond deze tweedehand sbeter liggen, omdat hij mooi om mijn pony lag.
maar die wintec was nieuw en zat voor mij nog niet zo fijn.