Mijn verzorgpaard heeft een normale nylonsingel. Maar ze doet erorm knorrig met opzadelen en aansingelen, en dat deed ze niet toen ze een westernzadel had met een neopreen singel. Ze krijgt geen schuurplekken of dergelijks, maar om het idee dat ze het niet prettig vind wil ik graag een andere aanschaffen
Nu twijfel ik dus tussen een singel van neopreen of leer of een singelhoes van bont.
Plus en minpunten: Leren/neopreen singel: + Makkelijk in gebruik, en irriteert niet. + Makkelijk schoon te houden. - Best prijzig ten opzichte van een hoes. - Weet niet of ze er zijn in maat 145cm.
Singelhoes: + Past altijd + Goedkoper dan een singel van leer of neopreen. - Wordt snel vies en moet vaak gewassen worden. - Kan schuiven.
Wat zouden jullie doen? En hebben jullie tips? Oja het gaat om een singel voor een vzh zadel.
Ik heb nu een leren anatomische singel. Echt super fijn !!! Met elastieke eraan dus makkelijk aan te singelen. Ik had een neopreem singel..maar daar ging hij zo onder zweten. Dus ik heb liever een leren singel