Als het een shet is passen er alleen maar ''kleine' zadels op,een shet is tenslotte klein Omdat een passend zadel nogal belangrijk is kun je denk ik het beste advies vragen welke zadelmaker écht goed is,ben op dit moment ook op zoek naar een goede (western!)zadelmaker,dus ik kan je geen advies geven hierover Succes
Zitmaat 12/13 is wel ongeveer de grootste maat die je op een shet kwijt kunt. Dan is je totale zadellengte ongeveer 45/48 cm. Als de zitting groter wordt, wordt ook het zadel langer en komt het zadel op de kont van de shet te liggen. Dit gaat dus pijn doen. Als jij dus niet meer in een 12/13" zadel past (vergelijkbare engelse maat is 14/15" dan ben je dus te groot om op die shet te rijden.
Als jij in een 12,5 inch zitting past dan heb ik nog wel iets.
Western "Young Horseman" Gemaakt van Amerikaans koeienhuid. De afmetingen zijn : Zitting : 12,5 inch (31,75 cm) Lengte zadel : 50 cm Rigging : 5/8 inskirt Hand Tooled
Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!
Ja wat een schattig ding zeg! En volgens mij is het ook nog eens goede kwaliteit. Normaal kunnen die shetlanderzadels altijd zo uit mekaar vallen van ellende