Tietse's Choice zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaa_T

Tietse's Choice zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 13:27

Heeft er iemand ervaring met het Tietse's Choice zadel?
Deze zadels worden gemaakt in samenwerking met Cavaletti zadelmakerij.

www.tietse.nl

Alvast bedankt! Lachen
Gr. Lindaa

SprinT_

Re: Tietse's Choice zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:30

neej heb er nog nooit van gehoord..

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 13:35

@ SprinT_ : Nee ik ook niet!
& bij de zoekfunctie kon ik ook niks vinden.
Vandaar dit Topic. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:31

In het verkooppraatje staat, dat kamerbreedtes in 3 maten te leveren zijn, dan denk ik, dat zijn dus geen zadels uit eigen makelij.
Ws wordt dit ergens fabriceert, en kopen zij deze zadels op.

Opletten wat je koopt dus, want je weet niet wie het in elkaar gezet heeft..

Ben ook benieuwd hoe zij het zadel 'aanpassen' aan het paard.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 18:33

@ Bitch : Het enige wat ik op de site kon vinden was dat ze in samenwerking met Cavaletti zadelmakerij gemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:36

Ja, en die site doet het niet... wel jammer..

Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in het verhaal, noem dan namen van de zadelmakers, zoveel zijn het er hier niet in Nederland, haha

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:39

je zou even met die mensen kunnen bellen en vragen om extra info..
ik zie onderaan de site dat er ook meerdere mogelijkheden zijn om het zadel te passen.
Alleen 1 ding zit me dwars: ik heb een hekel aan sites met spelfouten en ook deze hoort daarbij.. komt op mij altijd een stuk minder serieus over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:04

Liezel1 schreef:
je zou even met die mensen kunnen bellen en vragen om extra info.. site dat er ook meerdere mogelijkheden zijn om het zadel te passen

Dat heb ik ook zien staan, maar als ze maar 2 kamerbreedtes leveren, vraag ik mij af wat ze doen, als het willen versmallen of verbreden, een goede zadelmaker is daar niet echt blij mee nl. ...

En, de verschillen in de inch-maten is ook niet zo bijzonder, meet je eigen zadel maar op, dan kom je ook tussen die maten terecht.

Citaat:
De plaats van de kniewrongen staat garant voor een aaneengesloten en vlakke positie ter ondersteuning van het bovenbeen, waarbij het onderbeen een beter contact met paard krijgt en waardoor u meer subtiele hulpen kunt geven. De lange stoten zijn gezekerd in een `V`- formatie om het verschuiven te minimaliseren. Een ruime zacht opgevulde zitting zorgt voor uw comfort en ondersteunt de ruiter bij het evenwicht. Het speciaal ontworpen kussensysteem, gevuld met 100 % schapenwol, zorgt voor een goed contact en een betere drukverdeling over de rug van het paard. Door het dieptepunt in de zitting wat meer naar voren te plaatsen (aangezien het Fries paard korter gebouwd is) komt de ruiter rechter en stabieler in het zadel te zitten en verschuift de balans meer naar de voorkant, waardoor hij makkelijk zijn rug kan gebruiken en daardoor beter gaat bewegen.

Imo een mooi verkooppraatje, wol in de kussens... ja, das echt héél nieuw.. En, het dieptepunt verschuiven, is boom dan gewoon langer, aangezien je toch in het midden moet zitten, waar blijf je dan met de korte rug van een Fries?

Nouja, als de TS dit allemaal aan ze wil vragen, ik ben wel benieuwd!

Happylien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:21

Ik heb een reactie op het nieuwe Tietse's Choice zadel. Ik zag dat er nogal onverschillig op gereageerd is, aangezien ik dit toch wel jammer vind wil ik er het volgende over vertellen.
Ik rij sinds kort met dit zadel en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een super zadel vind. Ik reed eerst op een fryso maar dit zadel begon van achteren te klapperen en ik vond dat ik bij een fryso min of meer voorover gedrukt werd. Tietse's choice geeft je de vrijheid om je eigen houding aan te nemen, en het zit echt super!! Ik heb alleen maar lof voor dit zadel. Niks geen gladde praatjes, what you see is what you get.

Kijk anders zelf eens op http://www.cavaletti-saddles.com

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:51

blijft wel altijd verdacht als er alleen negatief wordt gereageerd dat de eerste echt positieve post van iemand is met 1 bericht.

Maar het kan ook oprecht zijn natuurlijk......

Happylien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:36

Om terug te komen op Harnessmaker:
Cavaletti is geloof ik nog niet zo lang in nederland, wel in Amerika. Genoeg positieve reacties op dit bedrijf alleen niet op dit forum! Kijk anders eens op het fries paarden forum. Ik vind het jammer dat "bitch" zich zo negatief uitlaat terwijl ze blijkbaar geen ervaring heeft met dit zadel of met de mensen van Cavaletti! Als je vragen hebt, moet je contact zoeken met het bedrijf in plaats van je conclusies te trekken

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:45

Op de site van Cavaletti ziet het er wel netjes uit, dat zadel. Over een tijdje weten we meer, er komen dan gebruikerservaringen los, gaat vanzelf!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:59

In de week van 20 maart krijg ik een zadel in de maat van mijn paard en mij een week op proef. Bij goed bevallen wordt het zadel aangepast door een bekend zadelmaker aan de moeilijke rug van mijn paard. (hun service).
Ik heb er even op gereden, maar vond het zadel heel fijn rijden en mijn beenligging was echt super. Het zadel zelf oogt vrij eenvoudig, maar zit zeer prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:35

Happylien schreef:
Om terug te komen op Harnessmaker:
Cavaletti is geloof ik nog niet zo lang in nederland, wel in Amerika. Genoeg positieve reacties op dit bedrijf alleen niet op dit forum! Kijk anders eens op het fries paarden forum. Ik vind het jammer dat "bitch" zich zo negatief uitlaat terwijl ze blijkbaar geen ervaring heeft met dit zadel of met de mensen van Cavaletti! Als je vragen hebt, moet je contact zoeken met het bedrijf in plaats van je conclusies te trekken

Mijns inziens is het eerder sceptisch.
Negatief word ik pas na p.e. 4x constateren van een scheve boom.

zigzag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 09:54

Sinds een maand rij ik op een Tietse's choice. Ik rij zelf op een Friese ruin en ik ben zeer te spreken over dit zadel. Veel zadels schuiven op friezen en dat doet dit zadel gelukkig helemaal niet! Dit zadel geeft de ruiter de ruimte en de beenligging is super.
En de service is ook goed. Dus na mijn mening is dit een goed product.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:37

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:13

Ik vind 5 jaar garantie op de boom en 2 jaar op het leer wel erg weinig voor een zadel van 1200 euro.

tietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:21

noem eens een merk die dat anders doet germie ,
hulsebos / phryso allemaal het zelfde hoor , maar veras me maar , ik ben wel benieuwd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:34

Bij Passier is je garantie veel langer, en veel betere kwaliteit.
Een vriendin van mij heeft een Tietse Choice en bij haar trekt de boom scheef. Ik zal eens vragen of ze hier wil reageren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 12:44

tietse schreef:
noem eens een merk die dat anders doet germie ,
hulsebos / phryso allemaal het zelfde hoor , maar veras me maar , ik ben wel benieuwd

Kieffer geeft zelfs 10 jaar garantie op de boom. Stubben ook. En als je bij Stubben na 3 jaar problemen hebt met het leer wordt dat netjes opgelost.

tietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:02

Cayenne schreef:
Bij Passier is je garantie veel langer, en veel betere kwaliteit.
Een vriendin van mij heeft een Tietse Choice en bij haar trekt de boom scheef. Ik zal eens vragen of ze hier wil reageren.

bij passier heb je het ook over een heel ander prijsklasse

Het verwonderd mij het bericht te lezen dat er een zadel is waarbij de zadelboom scheef trekt. Wij geven 5 jaar garantie op onze zadelbomen en ik sta volledig achter onze
producten.
Mocht de zadelboom bij de persoon in kwestie daadwerkelijk scheef gezakt zijn, kan zij haar zadel bij ons inruilen voor een nieuwe.

Met vriendelijke groeten,
Allart van 't Oever.
Cavalettti-Saddles.