Deze zadels worden gemaakt in samenwerking met Cavaletti zadelmakerij.
www.tietse.nl
Alvast bedankt!

Gr. Lindaa
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liezel1 schreef:je zou even met die mensen kunnen bellen en vragen om extra info.. site dat er ook meerdere mogelijkheden zijn om het zadel te passen
Citaat:De plaats van de kniewrongen staat garant voor een aaneengesloten en vlakke positie ter ondersteuning van het bovenbeen, waarbij het onderbeen een beter contact met paard krijgt en waardoor u meer subtiele hulpen kunt geven. De lange stoten zijn gezekerd in een `V`- formatie om het verschuiven te minimaliseren. Een ruime zacht opgevulde zitting zorgt voor uw comfort en ondersteunt de ruiter bij het evenwicht. Het speciaal ontworpen kussensysteem, gevuld met 100 % schapenwol, zorgt voor een goed contact en een betere drukverdeling over de rug van het paard. Door het dieptepunt in de zitting wat meer naar voren te plaatsen (aangezien het Fries paard korter gebouwd is) komt de ruiter rechter en stabieler in het zadel te zitten en verschuift de balans meer naar de voorkant, waardoor hij makkelijk zijn rug kan gebruiken en daardoor beter gaat bewegen.
Happylien schreef:Om terug te komen op Harnessmaker:
Cavaletti is geloof ik nog niet zo lang in nederland, wel in Amerika. Genoeg positieve reacties op dit bedrijf alleen niet op dit forum! Kijk anders eens op het fries paarden forum. Ik vind het jammer dat "bitch" zich zo negatief uitlaat terwijl ze blijkbaar geen ervaring heeft met dit zadel of met de mensen van Cavaletti! Als je vragen hebt, moet je contact zoeken met het bedrijf in plaats van je conclusies te trekken
tietse schreef:noem eens een merk die dat anders doet germie ,
hulsebos / phryso allemaal het zelfde hoor , maar veras me maar , ik ben wel benieuwd
Cayenne schreef:Bij Passier is je garantie veel langer, en veel betere kwaliteit.
Een vriendin van mij heeft een Tietse Choice en bij haar trekt de boom scheef. Ik zal eens vragen of ze hier wil reageren.