betaalbaar/goedkoop goed stang en trens hoofdstel met brede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

betaalbaar/goedkoop goed stang en trens hoofdstel met brede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 11:33

Waar koop je in het noorden (Groningen, Friesland, Drenthe) een betaalbaar stang en trens hoofdstel met brede neusriem. Liever geen aansnoer.
De gespen mogen niet roesten. Mag zowel koperkleurig als zilverkleurig zijn en samursluitingen zijn ook geen probleem (zijn nog iets mooier vind ik).

Ik heb voor mijn paard een gewoon effen zwart stang en trens hoofdstel. Ik hou van fijn leer, hoe dunner hoe beter. Maar nu staat die mooie smalle neusriem totaal niet op mijn paard. Dus wil ik wel wat anders met een bredere neusriem. Maar niet te duur. Je kunt soms voor 40-50 euro hele mooie stang en trens hoofdstellen van superkwaliteit kopen, dus meer dan 80 euro wil ik er echt niet aan uitgeven.
Het mag geen gedeeld kopstuk zijn. Verder moeten er leren teugels bijzitten. Dus geen stopjes of met rubber,of zelfs stof.
Het moet per se een stang en trens zijn vanwege de hoge neusriem. IK gebruik geen sperriempjes, dus een normaal hoofdstel valt af (lusje eraf halen is altijd lelijk en je koopt tegenwoordig alleen maar meer normale hoofdstellen met springteugels terwijl ik leren teugels wil).
Een losse neusriem kopen is ook geen optie. Dit past nooit en te nimmer goed bij de rest.
Ik ben verder qua kleur niet kieskeurig, dit mag van alles zijn, london, bruin, zwart, onderlegd met allerlei kleuren, effen, blingbling. Mijn paard staat verder alles wel, maar de neusriem moet dus wat breder zijn.

Verder heb ik het liefst een neusriem waarbij de verbinding van het neusdeel naar het stuk achter de oren niet gewoon tussen het neusdeel genaaid is, maar door het neusdeel gestoken is en dan vastgenaaid. Dat is in mijn ogen sterker en mooier.
Bij dit stubbenhoofdstel zie je dat het er tussen genaaid is en niet erdoor gestoken (verder een prachtig hoofdstel, maar te duur):
http://www.stuebben-center.com/deutsch/ ... ff-600.jpg

Hier is het er doorgestoken (prachtig hoofdstel, maar te duur):
http://www.stuebben-center.com/deutsch/ ... 50-600.jpg

De Pagony special zou een optie kunnen zijn. Maar hoe is de kwaliteit verder? Ik vind de neusriem goed op de foto, maar de rest van het hoofdstel vind ik eigenlijk te grof.
Afbeelding

Zoiets heb ik dus (merk IR? er zat een kaartje aan met een I-tje erop. Prijs was in de aanbieding 55 euro). Foto is van de normale pagony van de divozasite, dus niet van mijn hoofdstel, maar het lijkt er wel op. Dit vind ik dus echt hele mooie hoofdstellen.
Afbeelding

mariska1989

Re: betaalbaar/goedkoop goed stang en trens hoofdstel met br

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:42

Ooteman heeft nu een S&T in de aanbieding. Al lijkt het me sterk dat voor de prijs van 25 euro je een kwalitatief goed hoofdstel hebt als IR..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:25

mariska1989 schreef:
Ooteman heeft nu een S&T in de aanbieding. Al lijkt het me sterk dat voor de prijs van 25 euro je een kwalitatief goed hoofdstel hebt als IR..

maar dat is niet in de buurt (180 km volgens routenet). Dus dat valt af.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:26

IR heeft inderdaad mooie hoofdstellen, ook met brede neusriem en mooi soepel leer.
Ik vind die zelf niet super duur voor de kwaliteit...
Anders zou je er voor kunnen kiezen om een losse brede neusriem te kopen en aan jouw eigen hoofdstel te doen.
Dat scheelt een hoop in de kosten...

LaBoYuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:39

vanaf maandag kun je online bestellen bij ooteman Knipoog

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:15

Ik heb nog een BR S&T hoofdstel voor je te koop. De neusriem is 4 cm. Het is wel een aansnoerneusriem

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:16

je kunt toch ook een dikke neusriem kopen voor op je huidige S&T hoofdstel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:07

er staattoch dat ze dat niet wil... want dat past niet zo mooi bij elkaar...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 00:24

Pagony heb ik nooit zoveel problemen mee gehad, tuurlijk is het geen Stubben kwaliteit maar als het de goede verzorging krijgt is er niks mis mee!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:45

Ik heb al vaker een losse neusriem gekocht aan een ander hoofdstel gehangen en je ziet echt geen verschil!
Anders moet je gewoon je hoofstel mee naar de winkel nemen, dan kun je meteen kijken of het hetzelfde leer is.

Ik denk eigenlijk niet dat je voor 40-50 euro een superkwaliteit S&T hoofstel kunt kopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:10

asjemenou schreef:
Ik heb al vaker een losse neusriem gekocht aan een ander hoofdstel gehangen en je ziet echt geen verschil!
Anders moet je gewoon je hoofstel mee naar de winkel nemen, dan kun je meteen kijken of het hetzelfde leer is.

Ik denk eigenlijk niet dat je voor 40-50 euro een superkwaliteit S&T hoofstel kunt kopen.

Ik heb dus een fijne voor 55 euro. Maar ja, de neusriem is net te fijn. Ik wil een bredere. Verder is het echt een mooi hoofdstel. Ook die van Pagony (60 euro) zien er niet verkeerd uit, maar ik vind deze wat grof ogen.

En meestal vind ik losse neusriemen echt niet bij de rest passen. Zie maar eens exact dezelfde gespen te vinden. Het kan wel, maar is erg lastig en heeft niet mijn voorkeur.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:17

Ooteman heeft er een in de aanbieding, 25 euro volgens mij. Zilver onderlegd