Stang en trens, eerst trens en dan stang in mond?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Stang en trens, eerst trens en dan stang in mond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 21:34

Hallo, Bij eens stang en trens hoofdstel moet de trens toch als eerst de mond in en dan de stang? In de winkel werd het namelijk nogal vreemd voorgedaan en dat maakte me aan het twijfelen, maar op de foto's is het zoals ik denk dat het moet..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-07 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

germie

Re: Stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:57

De trens ligt het verst in de mondhoeken, dus het hoogste zoals jij het noemt. Daarna komt de stang.
Als je twijfelt, ga dan pas voor het eerst met stang en trens worstelen bij je instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:59

De trens ligt idd waar hij altijd al ligt.
Dan pas de stang
Maar ub, wacht ermee tot je ervaren hulp krijgt Ja

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 23:42

Ervaren hulp genoeg Haha! Maar ik was mijn hoofdstel aan het in elkaar zetten etc. en toen kwam ik bij dat probleem (nieuw paard, voor het eerst S&T want heb nu een pony)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:03

Ik lees in je profiel dat je 14 bent. En je rijdt pony. Die mag je volgens mij in het Z niet uitbrengen met stang en trens.

Of heb je er nog een paard bij te rijden? Ben je daar dan al Z mee?
Als je ooit weer een hoofdstel uit elkaar haalt en je weet niet precies waar wat hing, schrijf het dan op. Ook in welk gaatje je iets had zitten. NIets is erger dan een hoofdstel omdoen en dan zit het te los of te strak.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:10

er staat toch voor haar nieuwe paard? en is denk ik nieuwe hoofdstel wat voor eerst in elkaal gezet word. wacht met passen in elk geval op hulp van instructrice, weet je in elk geval zeker dat alles goed zit. en idd de strens eerst, dan stang

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 12:18

germie schreef:
Ik lees in je profiel dat je 14 bent. En je rijdt pony. Die mag je volgens mij in het Z niet uitbrengen met stang en trens.

Of heb je er nog een paard bij te rijden? Ben je daar dan al Z mee?
Als je ooit weer een hoofdstel uit elkaar haalt en je weet niet precies waar wat hing, schrijf het dan op. Ook in welk gaatje je iets had zitten. NIets is erger dan een hoofdstel omdoen en dan zit het te los of te strak.

Mijn pony gaat weg, woensdag komt mijn paard en daar mag ik meteen Z2 mee starten en heb voor het eerst een stang en trens hoofdstel gekocht en moest dus helemaal in elkaar gezet worden. Met het indoen en passend maken vraag ik inderdaad hulp, maar ik was bezig met de bitten eraan te zetten.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:16

Eerst de trens en dan de stang... iig succes met je nieuwe optoming. Lachen