[WN] Is dit Westernzadel goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Is dit Westernzadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:40

Aangezien wij als hobby een online paardenwinkel hebben zijn wij aan dit westernzadel gekomen. Dit wersternzadel zat bij een partij die we konden kopen en we hebben zelf echt helemaal geen verstand van werstern zadels.

Nu is mijn vraag kan ik dit zadel verkopen? (Aangezien ik allemaal topics tegen kom over slechte westernzadels etc). Wat voor merk zadel is het? Wat zouden jullie mij adviseren als vraagprijs?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waratje

Re: Is dit Westernzadel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:52

Ik begrijp dat er geen merknaam opzit? Wel iets dat op een merk lijkt? Een symbooltje, of zo?
Het kan optisch bedrog zijn door de hoek van de foto van de voorkant, maar het zadel lijkt niet recht. Als dat inderdaad zo is, heb je een probleem of een leuk ornament voor in de woonkamer, net hoe je het wilt zien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:55

mmm.... zadelmarkt kwaliteit!
adviesprijs: 10,- (niet verkopen, je vernachelt er een paard zn rug mee en dat zou ik niet op mn geweten willen hebben, gebruik m als decoratie zadel Knipoog )

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:27

Puur decoratie

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:30

je kon toch zien dat het een goedkoop zadel is, als de beugelriem ophanging met drie spijikers was, in plaats van een stevigere ophanging?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 18:40

Marigold schreef:
je kon toch zien dat het een goedkoop zadel is, als de beugelriem ophanging met drie spijikers was, in plaats van een stevigere ophanging?

Ik schrijf toch in het begin dat ik echt totaal geen verstand heb van westernzadels?? Of is dit niet persoonlijk tegen mij bedoeld maar in het algemeen?

Bedankt tot nu toe voor jullie advies in ieder geval! Ben blij dat ik hier even heb gepost in plaats van iemand met goede bedoelingen een slecht westernzadel te hebben verkocht. Iemand die nog een Westernzadel ter decoratie zoekt Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:41

nee was niet naar jou toe bedoeld, ik vroeg het me zegmaar hardop af, het was hoe ik het altijd had begrepen.
weet er verder ook weinig van af.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:56

Maar nu snap ik iets niet... Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag het me af...

Je vraagt hier om advies of je het zadel zou kunnen verkopen en het algemene antwoord is NEE. Nu kijk ik uit belangstelling naar je site in je onderschrift en daar zie ik tot mijn verbazing het zadel toch te koop staan?

Mensen die er verstand van hebben, weten dat een prijs van 100 euro voor een zadel niets kan zijn. Maar dan heb je er ook nog de onwetende mensen bij en de mensen die niet veel geld voor een recreatiezadeltje willen neerleggen, en die mensen zullen dus gaan contacten met je (is zo mijn mening).

Heb je het zadel met een reden op je site gezet?
Nogmaals, gewoon een vraag, niet aanvallend bedoeld!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:58

Verplaatst: [WN-AM] -> [WN-TR]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:11

Zadel zit er leuk uit aan de muur, en daar hoort ie te hangen. Iig ver van een paardenrug.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:13

yvvv schreef:
Maar nu snap ik iets niet... Het is niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag het me af...

Je vraagt hier om advies of je het zadel zou kunnen verkopen en het algemene antwoord is NEE. Nu kijk ik uit belangstelling naar je site in je onderschrift en daar zie ik tot mijn verbazing het zadel toch te koop staan?

Mensen die er verstand van hebben, weten dat een prijs van 100 euro voor een zadel niets kan zijn. Maar dan heb je er ook nog de onwetende mensen bij en de mensen die niet veel geld voor een recreatiezadeltje willen neerleggen, en die mensen zullen dus gaan contacten met je (is zo mijn mening).

Heb je het zadel met een reden op je site gezet?
Nogmaals, gewoon een vraag, niet aanvallend bedoeld!

Het klopt idd dat het zadel op de site staat. Ik heb van de week allemaal foto's gemaakt van alle zadels en ze ook op de site gezet. Nu zat ik wat gerichter op western rond te lezen, waar ik dus echt nooit kom, en kwam ik al die topics tegen over slechte westernzadels etc.. Vandaar dat ik bedacht om hier informatie over dat zadel te vragen snap je? Op dit moment kan ik niet bij de computer waarop ik aan de site kan werken dus kan ik het zadel er ook (nog niet) afhalen.

Ik snap je reactie overigens wel maar ik heb dit topic gestart met 100% de bedoeling aangezien ik niks van western weet om er achter te komen of dit zadel diervriendelijk is of niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:12

Ja, dat snap ik, vandaar dat ik er ook duidelijk bijzette dat het geen aanval op jou was...

Maar bedankt voor je pm, ik heb hem nou door!
Succes met je webwinkeltje!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:49

Ik vind het harstikke tof dat je het eerst even komt vragen i.p.v. het aan een klant te verkopen die van niets weet. Dus succes met je winkel!

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:58

Oeh, volgens mij is dit zo'n zadel (heb ik weleens van dichtbij gezien) waarbij er totaal geen ruimte is voor de schoft (ook paarden zonder schoft, past ie niet op), omdat de pommel aan de onderkant bol is (zie foto van de voorkant). Je moet dus een paard hebben met een deuk op die plek Cool .

Ik vind hem trouwens niet eens mooi, dus voor aan de muur is het ook niks. Haha!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 18:09

Bedankt voor jullie berichtjes! Inmiddels is het zadel van de site af Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:52

Waren alle verkopers maar zo begaan met hun potentiele kopers en hun paarden ... Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 03:18

DubbelDun schreef:
Zadel zit er leuk uit aan de muur, en daar hoort ie te hangen. Iig ver van een paardenrug.

Hier ben ik het mee eens
Maar toch top dat je het hier komt vragen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 14:46

Bedankt voor jullie leuke reacties Lachen ! Heb ook een aantal lieve reacties gehad via PB echt super!

Ondertussen ben ik aan het kijken wie het zadel zou willen als decoratie? Misschien op een stal oid? Dus als jullie iets weten laat het even horen. Het zadel gaat uiteraard alleen weg als ik er "100%" (tussen haakjes want 100% kan natuurlijk nooit) zeker van kan zijn dat die dus niet wordt gebruikt/doorverkocht.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:48

Een restaurant is ook nog een optie.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:00

misschien iets voor een steak restaurant voor aan de muur? Moet je die natuurlijk maar net tegenkomen Knipoog

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:03

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 05-12-22 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:40

Nou inmiddels heb ik het western zadel meegegeven aan iemand waar bij hij in de gang komt te staan als decoratie.

Eind goed al goed dus Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:43

kun je er niet een zadelmaker naar laten kijken?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 13:45

Nou misschien had het gekund. Maar eerlijk gezegd geloof ik wel wat er hier op Bokt door meerdere personen wordt gezegd zowel via PB als gewoon hier in het topic hoor.
Nu heb ik er iemand blij mee gemaakt die het zadel in de gang gaat zetten Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:18

prima oplossing! Ik zou niet zo snel een zadel dat gekeurd is door mensen op bokt op mn paard leggen.. Nagelbijten / Gniffelen