welk zadel voor mijn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

welk zadel voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:11

Aangezien het zadel dat ik nu heb niet meer goed ligt ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik heb op internet al een beetje rondgekeken welke zadels binnen mijn budget vielen.
Hier wat informatie over mijn pony zodat jullie een beetje een idee hebben Lachen ze is 1.47m, heeft erg weinig schoft en een erg korte rug (groter dan een kleine 17 inch kan er dus niet op) en ze is redelijk rond (welsh).
Ik zoek nu dus een dressuurzadel met geen extreem diepe zit omdat ik geen keilkussens wil (ivm haar korte rug). Op het moment kan ik er niet meer dan 1300-1400 euro aan uitgeven (ik neem aan dat je daar al best een redelijk zadel voor hebt, maar als er bijv. alleen een duurder zadel zou zijn dat past ben ik wel bereid om nog even verder te sparen).
Mijn pony heeft een erg moeilijk rug en bijna alles schuift naar voren. Ik ga uiteraard wel meerdere zadels laten passen, maar ik wil toch ook zelf alvast een beetje rondkijken. Ik zat er ook aan te denken om een ponyzadel te proberen (van passier, stubben of prestige?) omdat je dan voor wat minder geld ook wel goede kwaliteit hebt, en 16 inch.
Heeft iemand nog ideeën? en weten jullie trouwens hoe de zadelpasservice bij het drunens ruiterhuis of emmers (in belgie) is?

Twaalf

Re: welk zadel voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:24

Ik had hetzelfde probleem. Ik had een wintec dressuurzadel op mijn pony (New forest), maar die bleef schuiven. Mijn pony heeft weinig schoft en een korte rug.
Ik heb daarna Drunens Ruiterhuis laten komen en heb een aantal zadels laten passen van 16/16.5", waaronder Euroriding Luxor, Diamant, Prestige pony, Kentaur en nog een paar (weet de namen niet allemaal meer Bloos ). Uiteindelijk ben ik gevallen voor de Luxor, die lag echt perfect.
Ik ben erg te spreken over de service van Drunens Ruiterhuis Ja, zowel in de winkel als de zadelpasservice.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:28

ik zat zelf ook aan de prestige pony te denken. Euroriding luxor lijkt me een erg fijn zadel (ook voor de ruiter) maar ik denk te grote kussens voor mijn pony, de zadelmaker hier heeft me dat afgeraden als ik ging kijken voor een nieuw zadel.
Ik moet volgende week sowieso langs bij Emmers om mijn nieuwe laarzen op te halen, dus dan kijk ik daar meteen even, maar ik denk dat ik dan toch maar naar het drunens ruiterhuis ga Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:30

Prestige pony was ook een erg fijn zadel Ja. Alleen die lag niet goed op mijn pony.
Luxor vind ik een erg fijn zadel, ik heb zeker geen spijt van mijn keuze. De Luxor wordt niet meer gemaakt, maar misschien heb je - net als mij - geluk dat Drunens Ruiterhuis nog een klein maatje heeft liggen Ja. Ik heb zelf voor de 16" gekozen Lachen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:33

hoe lang ben jij als ik vragen mag? Want ik ben ong. 1.65m, en ben bang dat ik iets te lang ben voor die ponyzadels (ben wel ong. 45kg, dus denk dat de inchmaat verder wel goed zal zijn).
Ik zal iig even kijken en ze dan evt. ook de luxor passen, want het valt natuurlijk altijd te proberen Lachen hoeveel heeft die trouwens gekost?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:42

Ik ben net 1,60m Lachen.
De Luxor kostte kaal 1.395,-.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 18:45

oh, dus dat valt nog net binnen mijn budget Lachen
Ik denk dat ik wel in een 16 inch zal passen, ik groei iig gelukkig niet meer (in de lengte dan).
offtopic: die döbert frontriem in jouw profiel is echt geweldig, en dat eskadron dekje ook Lachen (light & grips zijn trouwens idd erg fijn)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:54

Nee inderdaad, als je niet meer groeit, dan gaat dat wel passen Knipoog.
Haha, dankje. Ik hoop dat ie binnenkort leverbaar is, die frontriem! Roeckls zijn inderdaad fijn Ja!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:57

heeft er hier trouwens iemand ervaring met de prestige lucky dressage, prestige hippos (en sowieso prestige), euroriding diamant, stubben juventus dressuur of passier young champ?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:21

Niemand verder nog ideeën?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:30

Kijk eens in de richting van Massimo zadels of barefoot londen.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:36

massimo heb ik indd ook al naar gekeken. Ik wil wel een dressuurzadel, niet boomloos Lachen

BigSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:43

Idd drunens ruiterhuis is aan te bevelen! Super hulp, en aan de telefoon geef je aan wat voor een soort rug je pony heeft. Ze zoeken allemaal verschillende soorten zadels en nemen ze mee, ook binnen je budget. Echt aan te raden!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:19

je hebt bij stubben ook de juventus dressuur , is een jeugd zadel , 17 inch , en de gewone boombreedtes die stubben heeft

voordeel van stubben vind ik de niet dwingende zit en standaard is zonder keilkussens,
met is meestal bestellen , zonder altijd wel op voorraad

en ik vind persoonlijk de kwaliteit van stubben heel fijn

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:07

dankjewel. Voor de stubben juventus ga ik zeker kijken. Lijkt me een fijn zadel, en gelukkig dus zonder keilkussens.
Ik wil nu iig de stubben juventus, prestige lucky dressage, en euroriding diamant passen (en ze nemen er vast nog wel meer mee). Als er hier geen van past dan ga ik denk ik kijken voor een massimo.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:08

krumel schreef:
massimo heb ik indd ook al naar gekeken. Ik wil wel een dressuurzadel, niet boomloos Lachen

Is een boomloos dressuurzadel Haha!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:10

ja weet ik, maar ik wil toch liever een 'gewoon' zadel. Knipoog