Wie heeft ervaring met Rossner Amerika Plus of Hulseboszadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisetjeR

Wie heeft ervaring met Rossner Amerika Plus of Hulseboszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:52

Ik heb een paard van 5 jaar, hij is 1.70m met een hoge schoft, maar hij is niet super breed. Aan de zijkanten van de schoft (boven de schouders) heeft hij van die diepe "kuilen".
Ik wil graag binnekort nieuw/tweedehands DRESSUURzadel aanschaffen.
Er zijn 2 zadels die mij aanspreken:
Een Rossner Amerika Plus, ik hoorde laatst dat die geschikt is voor paarden met een hoge schoft, wat zijn jullie ervaringen? Ik vind het een mooi zadel en hij zit lekker. Waarom is dit zadel (nieuw in de winkel) zo goedkoop?
En een hulsebos zadel, zijn die ook geschikt voor een paard met een hoge schoft? En wat zijn jullie ervaringen met dit zadel? Ik wil graag een tweedehands hebben, dus als je tips hebt hoor ik dat graag! (een nieuwe is mij iets te duur Tong uitsteken )

Groetjes Lisette

geertje3

Re: Wie heeft er ervaring met Rossner Amrika Plus of Hulsebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:54

ey.

ik heb een rossner amerika op mijn fries liggen. hij doet het nu nog best, maar gaat geen jaren mee. daarom is die denk wat goedkoper.
ik vindt de rossner beter zitten àls een hulsebos.

groetjes monique en geertje

di_Segno

Re: Wie heeft ervaring met Rossner Amerika Plus of Hulsebosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:56

Ik heb een hulseboszadel met diepe zit, model vzh, maar wel met dressuursingel.
heel apart, maar ik ben wel tevreden over deze.
Kan hulseboszadel wel aanraden Lachen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:00

LisetjeR schreef:
Ik heb een paard van 5 jaar, hij is 1.70m met een hoge schoft, maar hij is niet super breed. Aan de zijkanten van de schoft (boven de schouders) heeft hij van die diepe "kuilen".
Ik wil graag binnekort nieuw/tweedehands DRESSUURzadel aanschaffen.
Er zijn 2 zadels die mij aanspreken:
Een Rossner Amerika Plus, ik hoorde laatst dat die geschikt is voor paarden met een hoge schoft, wat zijn jullie ervaringen? Ik vind het een mooi zadel en hij zit lekker. Waarom is dit zadel (nieuw in de winkel) zo goedkoop?
En een hulsebos zadel, zijn die ook geschikt voor een paard met een hoge schoft? En wat zijn jullie ervaringen met dit zadel? Ik wil graag een tweedehands hebben, dus als je tips hebt hoor ik dat graag! (een nieuwe is mij iets te duur Tong uitsteken )

en Groetjes Lisette

er is geen paard die word geboren met diepe kuilen naast zijn schoft
dit zijn nl weggevallen schoftspieren door een te krap zadel (je oude zadel heeft dus flink geknelt bij de schoft)
als je graag een goedpassend zadel wil, is het belangrijk dat je de schoft eerst laat behandelen zodat de spieren weer terug kunnen komen
dat een tijd longeren zodat de spieren weer aan kunnen groeien
dan pas een breder zadel voor het paard kopen
het merk maakt niet zo veel uit de boom-maat wel!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:08

Mijn paard heeft ook een hele hoge schoft. Ik ben al bij verschillende zadelmakers en ruitersport zaken langs geweest. Ik wil ook erg graag een Rossner dressuurzadel. Dit zijn erg mooie zadels van goede kwaliteit en voor weinig geld.
Mij hebben ze aangeraden om een Rossner Sydney Plus of een Rossner Montreal aan te schaffen, omdat deze voor paarden met een hoge schoft ontwikkeld zijn.
Toevallig heb ik gister de Montreal geprobeerd en die lag heel mooi op zn rug en het reed ook nog eens heerlijk (ik heb nu een Kieffer, maar dat zit voor geen meter)
Als ik tijd heb ga ik naar Divoza en dan vraag ik of ik bovengenoemde modellen van Rossner mag uitproberen en dan koop ik een van beide.
Misschien is de Rossner Montreal of de Sydney Plus ook een optie voor jou want deze zijn net iets meer voor paarden met een hoge schoft ontwikkeld dan de Amerika Plus heb ik gehoord.

Groetjes Helma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:49

Helma_Amber schreef:
Ik wil ook erg graag een Rossner dressuurzadel. Dit zijn erg mooie zadels van goede kwaliteit en voor weinig geld.

Let goed op als je een Rossner koopt, ik heb er nu al 2 gezien die behoorlijk scheef zijn. Door zelf het zadel goed te controleren, voordat je het daadwerkelijk aanschaft, kan je je een hoop ellende besparen.
Persoonlijk vind ik het hele slechte zadels, maar ik ben nu 2x tegen zo'n scheef ( nieuw !) geval aangelopen...

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:53

Hmmm, ik heb juist hele goede ervaringen met Rossner zadels. Ik heb een ouder type veelzijdigheid die er nog prima uitziet. Mijn dressuurzadel is inmiddels al weer een jaar of drie oud maar ziet er nog uit als nieuw. En volgens mij zijn ze kaarsrecht!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:38

Bitch schreef:
Helma_Amber schreef:
Ik wil ook erg graag een Rossner dressuurzadel. Dit zijn erg mooie zadels van goede kwaliteit en voor weinig geld.

Let goed op als je een Rossner koopt, ik heb er nu al 2 gezien die behoorlijk scheef zijn. Door zelf het zadel goed te controleren, voordat je het daadwerkelijk aanschaft, kan je je een hoop ellende besparen.
Persoonlijk vind ik het hele slechte zadels, maar ik ben nu 2x tegen zo'n scheef ( nieuw !) geval aangelopen...

Scheve zadels kom ik bij alle merken tegen. Ik had een BR die was zo scheef als maar kan en mijn Kieffer is helemaal een ramp, dus het komt zelfs bij de bekendste merken voor.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:04

Ik heb hem sinds 11 november. Ze zitten heerlijk en zijn nog mooi ook. Niet duur voor die kwaliteit. Ik vind hem beter dn mijn kieffer.
Koe Het gaat hier wel om Rossner Amerika Plus, de sidney leek mij ook wel wat maar die was vzh. Vork

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:06

Sydney is er wel in dressuur hoor.
Ik heb Kieffer nog nooit fijn gevonden. Ik rijd altijd door aan de voorkant met een Kieffer zadel Bloos

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:23

Dat probleem heb ik nou ook bij Kieffer. Heb nu ook een Rossner Amerika (nog een oud type) en daar heb ik heel veel plezier van Ja

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:34

Mijn paard had ook van die kuilen toen ik m kocht.
Ik had een Dabbs true brit van m'n oude paard nog. Die is door de Heuvelhoeve helemaal aangepast. En bijgehouden toen het langzaamaan weg ging trekken.
Nu heb ik een HB.
Mijn paard heeft ook nog eens een weke rug. Dus erg lastig voor zadels.
Wat voor een inch maat heb je nodig? Die Dabbs is te koop, maar is een 17 inch.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:42

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:03

Dat topic zegt imo zo weinig. Mijn paard heeft echt een lastige rug, maar sinds ik het HB zadel heb is ie alleen maar vooruit gegaan. En niet achteruit!
Je hebt bij elk merk voor- en tegenstanders.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:08

De TS vraagt om ervaringen, dus ik geef een topic met ervaringen Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:14

Dat is zo Haha!

LisetjeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:49

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties..
Wat is bokt toch handig met dit soort dingen!