enkele vraagjes....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pacifique

enkele vraagjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:40

k hoop dat het hier goed staat....

ik heb enkele vraagjes over enkele dingen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen Lachen
(t kunnen best wel domme vragen zijn, maarja....)
1) ben gister naar een ruitersportzaak geweest enheb er in een zotte bui een dubbel gebroken bit gekocht, waarom, dat weet ik niet :p. nu was mijn vraag wat het verschil nu juist is met een gewone holle watertrens iemand heeft mij ooit wijsgemaakt dat dit zachter zou zijn in de mond, klopt dit?

2) k heb er ook nieuwe stijgbeugels gekocht (was het beu om ze steeds te veranderen van zadel, van dressuur naar vzh en terug) en die stijgbeugels hebben zo'n schuine zwarte blokjes (waar je je voeten op moet zetten :p Knipoog ) maar hoe moeten die blokjes nu eigenlijk zitten???

3) en dan de laatste vraag, k ben er ook verliefd geworden op een prachtig hoofdstel (niet dat k er 1 nodig heb, er hangen er 4 in mijn kast, maarja :p) nu goed, het is een zwart rondgenaaid hoofdstel met mexicaanse neusriem (en ook die is rondgenaaid) maar heeft iemand een foto van dit soort hoofdstel op een paardje? (heb geen idee hoe het er zal uitzien, en wil dit toch even weten voor ik het koop)

sorry voor deze lange tekst :s en alvast bedankt om hem te lezen Knipoog

_Fleurtjuhh_

Re: enkele vraagjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:48

ik heb alleen op vraag 2 antwoord Knipoog

de hoge kant van de blokjes moet met het rijden aan de buitenkant zitten dus als je de beugel vast maakt moet de hoge kant naar voren wijzen (bij het zadel dan)
succes Pling

pacifique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:51

bedankt!!!!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:56

Uhm, als je met een gewone holle watertrens bedoelt een enkel gebroken, dan is een dubbel gebroken wel lichter/speelser in de mond. Onze trakheners gaan er vaak een beetje op sabbelen en mee spelen, vooral voor de jongste van 5 is dat fijner.

En vraag 2, idd de hoge kant naar buiten, zodat je automatisch al een beetje met je tenen naar binnen komt te zitten. maar ik houd er niet van.

plaatje van een mexicaanse neusriem kun je toch zo vinden op google? ff geen zin om op te zoeken

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:23

Bij een gewoon bit gaat het bit een soort van in een punt staan en komt tegen z'n gehemelte aan, bij een dubbelgebroken bit kan dit niet (werd mij uitgelegd in de winker;))