barefoot cheynne vraagje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

barefoot cheynne vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 21:27

hallo,

Ik heb vandaag het testzadel van barefoot ontvangen. Ik vond het nog wat onwennig rijden maar het zat wel heel erg lekker. Het lag naar mij idee ook goed op mijn pony. Ik wilde alleen even controleren bij jullie of het klopt dat er weining ruimte bij de schoft is. Het ligt dicht op de schoft de breedte is wel goed. Ik denk nammelijk als ik een hoge pommel zou nemen dat het weer te krap zou worden. Ik zit er wel over te denken als deze week een succes blijft om er 1 te kopen.

groetjes

_Emm_

Re: barefoot cheynne vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:55

Bij mij zit hij zeker niet krap op de schoft, maar Winston heeft ook bijna geen uitstekende schoft. Hoe dat bij andere paarden zou zijn weet ik niet..

Wel leuk dat je er misschien één wilt kopen!
Bij mij was het in het begin ook erg onwennig rijden, maar na een week ging het prima.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:30

hij sluit zeg maar om de schoft heen. Er zit denk 1 vinger ruimte tussen. Mijn pony lijkt er geen last van te hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:29

Ik heb redelijk veel ruimte over, mijn paard heeft dan ook weinig schoft.
Hier is een foto:
Afbeelding

Als het voorboogje echt erg dicht op de schoft ligt zou ik toch eens een hoger voorboogje proberen, het krapper worden valt wel mee, zo'n verschil is dat niet, maar in de hoogte kan het net genoeg zijn.
Zou jammer zijn als de schoft er tegenaan schuurt af en toe en je paard daardoor kale plekjes krijgt.
Heb je het zadel ook ver genoeg naar achteren liggen? Ze worden nl ook nog wel eens te ver naar voren gelegd.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:04

Mijn pony heeft een vrij hoge gespitste schoft die niet erg gespiert nog is. De rest van het lichaam wel. mijn eigen zadel word nu een beetje krap bij de schoft heeft de bespiering tegen gehouden zeg maar. Ik ga vanmiddag gewoon weer kijken hoe het ligt.