Maar ik vind het zo'n irritant ding.. hij blijft niet lekker liggen onder het rijden.
Weet mss iemand of je die kussentjes kan laten opvullen of weet iemand een andere oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Olifant schreef:Die kan je gewoon opvullen dacht ik hoor
Zo'n zadel onderlegger lijkt me ook niet goed, dan zou ik eerder wat geld neerleggen en een goed en passend zadel kopen.
Daar heb je later meer profijt van
Nouvel schreef:is je zadel niet aan de voorkant te smal zodat hij achterover komt te liggen?
_brunette schreef:waarschijnlijk moet ik over 7 maandjes op kamers.. en kan dan alleen nog in het weekend rijden. Dus vind het zonde om een heel nieuw zadel te kopen terwijl dit zadel verder nog prima is.
unamie schreef:een onderlegger is niet de oplossing![]()
vind het een slechte tip van je instructrice![]()
je zadel klinkt als een merkloos zadel (die hebben vaak kleine platte kussens)
het kan zijn dat de boom te klein is (je zegt zelf van niet, maar hoe weet je dat zo zeker? is het zadel b.v. aangemeten?)
7 maanden door blijven rijden met een slechtpassend zadel vind ik nog een behoorlijk lange tijd
welk merk is het trouwens?
is het geen idee om een boomloos zadel aan te schaffen?
_brunette schreef:Mijn zadel is niet merkloos, maar weet ff niet welk merk het is(het is een voor naam en een achternaam van iemand). En waarom worden er meteen conclusies getrokken over dat het zadel niet past? Mijn zadel is verder prima, het is alleen dat hij aan de achter kant wat hoger moet
_brunette schreef:Ik weet dat de boom maat goed is omdat er iemand naar gekeken heeft die er verstand van heeft.
unamie schreef:_brunette schreef:Ik weet dat de boom maat goed is omdat er iemand naar gekeken heeft die er verstand van heeft.
dat kan ie je vast ook verder advies geven of je zadel zelfs vullen
want zonder foto's word dat wel heel moeilijk om dat te beoordelen
unamie schreef:_brunette schreef:Mijn zadel is niet merkloos, maar weet ff niet welk merk het is(het is een voor naam en een achternaam van iemand). En waarom worden er meteen conclusies getrokken over dat het zadel niet past? Mijn zadel is verder prima, het is alleen dat hij aan de achter kant wat hoger moet
ervaringen misschien?
wie zegt dan dat hij hoger moet!![]()
zelf heb je er geen verstand van gezien je andere topic's
je instructrice ook niet, want anders zou ze je geen onderlegger adviseren![]()
dus ben ik gewoon benieuwd wie er heeft geconstateerd dat de boom-maat goed is
en dat het zadel van achteren opgehoogd moet worden...
je vraagt advies maar vervolgens weet je het zelf beter
germie schreef:Volgens mij ligt het zadel heel redelijk hoor. De lepel is 2 vingers hoger dan de voorkant. De schoft ligt vrij.
enige wat ik denk is dat het dieptepunt van het zadel wat ver naar achteren ligt, maar ik vind dit op de foto's zo niet eens echt opvallen.
Als je op dit zadel niet fijn rijdt, dan zou ik in eerste instantie eens een zadelmaker er naar laten kijken. En anders is het echt tijd voor een nieuw zadel.