Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lytse2003 schreef:Ik had een vraagje hoe lossen jullie het op. Ik heb een jonge pony die nog vol in de groei is. Nu hebben we het probleem dat bijna ieder half jaar het zadel niet lekker meer ligt en ze drukpunten krijgt. Ik vind het te duur om elke keer een zadelmaker te laten komen. Ik vind een goed passend zadel heel belangrijk zeker omdat ze nog zo jong is.
Hoe hebben jullie dit opgelost.
MISTRAL94 schreef:Een wintec nemen vind ik een slechte optie, het is niet alleen dat een zadel goed bij de schoft moet liggen. De kussen mogen ook niet knellen, het zadel mag niet achterover hellen noem maar op. Ik heb voor mijn jonge merrie een aangepast zadel, toen ze 3 was kregen we haar. Ik heb vrijwel direct een zadel op maat laten maken. Het aanpassen zit er kosteloos bij in dus zodra ik merk dat het zadel niet lekker meer ligt bel ik de zadelmaker op en komt hij het kosteloos weer aanpassen
lytse2003 schreef:Ik vind het te duur om elke keer een zadelmaker te laten komen. Ik vind een goed passend zadel heel belangrijk zeker omdat ze nog zo jong is.
Dela schreef:je hebt een jonge pony, die je traint, daarbij komen er steeds meer spieren bij, waardoor je kans hebt dat je zadel niet meer passend is.
Ik zal er gewoon die zadelmaker bij halen, die vult het voor een kleine vergoeding weer op.
lytse2003 schreef:Als we een nieuw zadel kopen dan moet hij goed liggen en niet dat hij niet lekker ligt. Wij zijn vooral nu bezig met laten we hem opvullen of kopen we een beter zadel dat nu goed ligt en laten we deze opvullen.
Mistral94: Groningen is wel erg ver weg voor ons. We zullen eens informeren voor iemand hier in de buurt. Jiij hebt dus niet het probleem gehad dat het zadel zo slecht lag dat opvullen niet voldoende was bij je jonge merrie?