Ik ben opzoek een een goed bit. Het liefst een bit wat niet scherp is en wat lekker en rustig in de mond van het paard licht. Ik heb wel iets gehoort van en D-trens met koperen rollen. Graag zou ik jullie advies willen. Nu heb ik een bustrens dubbelgebroken. zodat ik het juiste bit kan
Wat is er mis met je dubbelgebroken bustrens? Als je iets wil wat nog stiller in de mond ligt dan kun je een ongebroken bustrens proberen. Een bit met koperen rollen is niet echt vriendelijk volgens mij, ik dacht dat als er twee verschillende soorten metaal tegen elkaar wrijven, dat er dan lading vrjikomt, schokjes in de mond dus.. Of dat waar is weet ik niet zeker. Ik zou het zelf niet snel proberen.
misschien een dubbel gebroken D trens proberen? ligt misschien wat stiller dan een gebroken trens.
rollenbit is idd niet zo heel vriendelijk,maar dat van die schokjes........volgens mij zijn de bitten tegenwoordig zo ontwikkeld dat dat niet meer gebeurd
Ik heb een dubbelgebroken K&K aurigan trens. Ben daar heel tevreden over, ligt mooi stil en paardje loopt er super op!
Ik heb ook een dubbel gebroken K&K bit.. Je betaald er wel wat voor maar ik vind het een super bit !! Mijn paard is echt heel gevoelig en dit rijdt echt heel fijn..een echte aanrader