Okee, ik heb het inderdaad verkeerd verwoord, en jullie hebben wel gelijk hoor! Ik bedoel echter met trekken niet duchtig trekken, waarbij ze haar gewicht tegen het touw in legt, maar een 'kom op, we gaan weer' rukje (zachtjes). Ze heeft dan haar hoofd nog niet eens een centimeter omhoog, maar ze dóet het dan wel, op de enkele keer na nog dat ik haar twee of drie keer moet vragen, maar in geen geval ga ik echt trekken trekken, dat zou ik nu al niet winnen, en ik ben absoluut geen voorstander van dwang, dat werkt sowieso niet. Het speciale halster is natuurlijk wel een tip, maar daar begin ik echt ammenooitniet aan, ze is jong en moet leren, daarbij ga ik geen forceermiddelen gebruiken, maar wel bedankt voor de tip.
Ik wil er trouwens wel bij zeggen dat het probleem niet het gedrag van mijn shet is, zoals eerder gezegd, ze leert (heel snel), en moet wel af en toe nog gecorrigeerd worden.
Ik heb inmiddels een dunne lijn aan de zijkanten van de neusriem gelegd, en bovenop de neusriem heb ik nu het halstertouw vastgemaakt, en dat werkt een stuk beter. Hoewel ik helemaal begrijp wat jullie bedoelen, het halster is absoluut níet te groot, het probleem is er dan ook omdat ze haar hoofd bijna altijd lager heeft hangen (ontspanning, geen grazen
)
In ieder geval wel heel hartelijk bedankt voor de tips, en als iemand nog iets weet, hoor ik het graag