[WN] Veel keuze bij Country Mill

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Veel keuze bij Country Mill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:25

Hallo cowgirls en boys Vork !

Ben totaal niet thuis in de westernwereld maar vind de zadels en hoofdstellen echt geweldig!

Ik wil voor mijn fijne arabiertje een leuk hoofdstel kopen, het is echter nogal frustrerend dat je in de gewone ruitersportzaken echt niets kan vinden op westerngebied (en ook niet op 'naturalgebied' een touwhalster kan je volgens mij alleen via het internet kopen...).

Ik heb nu een winkel gevonden die gespecialieerd is en die op redelijke afstand ligt, Country Mill.

Wie kan mij vertellen of ze een groot assortiment hebben (anders rij ik straks een uur voor niets!)?

Heb al iets in mijn hoofd Pling : donker geolied, niet te grof/breed (ivm klein hoofdje van mijn paard) en met zilver beslag aan de bakstukken en frontriem.
En ook redelijk betaalbaar (tot 100,- Euro).

Kan ik het daar vinden??

Ik ben benieuwd!

Cheveyo

Re: Veel keuze bij Country Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:54

bel ze op zou ik zeggen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:03

haha heb ik toevallig net gedaan! ze hebben alleen maat cob (quarterhorse) maar ga toch maar even neuzen, wellicht dat ik de cob kan verstellen naar een arabierenhoofdje!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:25

Western hoofdstellen zijn meestal heel ruim verstelbaar

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:29

Het prpbleem is niet de lengte rondom het hoofd, maar de frontriem.
Goedkope hoofdstellen hebben vaak een te smalle frontriem voor een quarter/koudbloed, terwijl de bakstukken te lang zijn.
Meet een goedpassend hoofdstel op en vergelijk dit in de winkel. Zo voorkom je een miskoop en dus teleurstelling.

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:17

hallo ik zou daar zeker langs gaan bij Country Mill.
het is een leuke zaak waar je netjes word geholpen en altijd terecht kan met vragen.
veel kijk (koop) plezier...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:55

Ze hebben een redelijk uitgebreide collectie hoofdstellen, westernshowhalsters, pads en zadels. Ook westernkleding en verzorgingsproducten. De eigenaar rijdt zelf western, dus weet waar 't over gaat. De service is er prima.

PS Ze zijn door de week wel dicht tussen de middag van 12.30 tot 13.30, dat je t ff weet!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:46

Ik koop er ook altijd m'n spulletjes, en ze hebben een behoorlijk groot assortiment. Je word goed en vriendelijk geholpen. En de hoofdstellen kun je inderdaad ruim verstellen, en ook evt. andere frontriemen/bakstukken bij kopen. Je hebt daar ook hele goede service. DUs: aanrader!