Wat doen we er tussen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Wat doen we er tussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:53

Oke, eindelijk een beetje een redelijk passend zadel gevonden, alleen ligt ie nog niet goed bij de schoft.

Waarschijnlijk zal ik ook nooit een goed passend zadel kunnen vinden. Eentje op maat laten maken, tsja helaas heb ik geen zes nullen op mijn bankrekening staan.

Het zadel gaat te veel op de schoft leunen (terug gesneden kamer, hij heeft hoge en lange schoft, en aan de zijkant van de schoft is hij smal) waardoor de schoft open kan gaan.

Graag wil ik dit voorkomen...

Wat voor soort ehm tsja bontje of shabrakje zou ik kunnen gebruiken zodat het de voorkant van het zadel iets omhoog gaat?

Graag ideeen! (gelieve geen reacties van koop een ander zadel dit dat)

Malibu

Re: Wat doen we er tussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:00

Je kan eens bij Divoza kijken bij onderleggers, daar hebben ze allerlei verschillende soorten. Om de achterkant op te hogen of bv de voorkant...

Waarom ga je niet eens langs een zadelmaker om het bij de schoft iets op te laten vullen.
Heb ik ook laatst laten doen, was 30 euro kwijt dus daar hoef je het niet voor te laten.

Neem aub wel in je achterhoofd mee dat je paard maar 1 rug heeft, en dat de DA kosten vele malen hoger kunnen zijn dan een fatsoenlijk passend zadel.

Heb je een Wintec geprobeert? Die hebben verstelbare bomen en kosten echt niet heel duur. Tweede hands heb je ze al voor 2 a 3 honderd euro, hoef je alleen een verwisselbare boom aan te schaffen voor 20 euro en klaar...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 17:04

Bedankt Malibu, dat van de zadelmaker zal ik overleggen met mijn ouders! Klinkt goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:52

Een zadel wat te veel op de schoft leunt past niet goed. Als je paard vast komt te zitten in zijn rug zijn de kosten waarschijnlijk nog veel hoger inderdaad. Ik betwijfel het of dat met een onderlegger op te lossen is. Dan kun je inderdaad beter een zadelmaker laten kijken.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:54

Je kunt voor tijdelijk een onderlegger er onder doen die een beetje ophoogt aan de voorkant, maar ik zou zeker een zadelmaker inschakelen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:00

misschien dta het zadel wel passend is te maken door de kussens te laten aanpassen door een goede zadelmaker?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:11

ik heb als tijdelijke oplossing een bontje, in de vorm van een gelpad zeg maar... best wel een grote dus ligt ook over de schoft tot aan de achterkant van het zadel. misschien is dat wat? kostte 18 euro. maar toch is het misschien handiger als je eens een zadelmaker om advies vraagt. stuur anders gewoon een mailtje dan kan hij/zij kijken wat er aan te doen valt. succes!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:30

harnessmaker hier op Bokt kan je wel vertellen wat er moet gebeuren, hij komt ook aan huis om je zadel perfect aan te passen. en dat is echt niet duur. geheel nieuwe vulling kost 80 Euro ofzo, en dan is het precies naar jouw paard aangepast.