Zadelmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:08

heej ik heb een vraagje over zadelmarkt,
omdat ik binnenkort een eigenpaard krijg hoord daar natuurlijk ook een zadel bij en omdat ik graag westeren wil rijden natuurlijk ook zo'n zadel, nou heb ik op zadelmarkt een mooi zadel gezien en ik verwacht voor die prijs ook geen ultra kwaliteit maar ik hoor alleen maar negatieve verhalen...wat is jullie ervaring met een zadelmarkt zadel?? is het echt zo slecht als ze zeggen of zijn ze gewoon niet zuinig omdat het zagel tog maar goedkoop was???

suusje26

Re: Zadelmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:11

Ik weet het niet, maar er gaat nu ook een hele discussie ove rhulsebos, dat het ook slehte kwaliteit zou zijn.

Je kan het probereen, maar wel even goed laten passen en na laten kijken door een echte zadelmaker.

Maar ik denk niet dat het super kwaliteit zou zijn.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:13

nee maar voor die prijs moet je tog ook geen super kwaliteit verwachten??? ik verwacht dat het gewoon huistuinenkeuken kwaliteit is, wat wel tegen een stootje kan maar niet tegen raggen bijvoorbeeld

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:15

Er zijn al zoveel discussies geweest over zadelmarkt... Waarin mensen met veel ervaring en die zelf in de zadels zitten, zadels van zadelmarkt hebben bekeken en ieders advies is : NIET DOEN!!! Er zijn heel veel mensen die verschrikkelijke problemen kregen met hun paard, na gebruik van een zadelmarkt-zadel. Je maakt er meer mee kapot dan je lief is, dat het zadel misschien niet lang meegaat is tot daar, maar denk ook eens aan je toekomstige paard...

Zoek maar eens op zadelmarkt binnen 'western', dan kun je het zelf lezen...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:17

oke ik zal gelijk even kijken

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:22

Heb een een aantal linkjes voor je opgezocht (want je moet het ECHT NIET DOEN!!!)

viewtopic.php?f=128&t=695791&p=20856980&hilit=zadelmarkt#p20856980

viewtopic.php?f=128&t=700160&p=21135500&hilit=zadelmarkt#p21135500

viewtopic.php?f=128&t=691409&p=20577442&hilit=zadelmarkt#p20577442

Hoop echt dat je een juiste beslissing neemt, je kan bete wat meer uitgeven en daardoor je paardenrug behouden, dan weinig kwijt zijn aan een zadel en veel aan de da-kosten... Overigens moet je pas een zadel kopen als je die ook daadwerkelijk kan passen op je paard! Succes!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:24

Ik heb ooit een zadle an zadelmarkt gehad, een merano munchen (dressuur) Ik heb die gekocht, laten nakijken door echte zadelmaker of tie goed lag etc, en hij was goedgekeurd. Heb er veel plezier van gehad ! Ik denk dat je geluk moet hebben bij zadlemakrt dat je het goede zadel treft. Mijn paard heeft nooit problemen door het zadel gehad met haar rug of dergelijke. Wel is het andere kwaliteit dan kieffer of KN maar daar ben je je al van bewust. Toch vond ik het een heerlijk zadlem et super wrongen en heerlijke zachte diepe zit!

maar meningen hierover verschillen, vaak negatief.
Zoals ik al zei ik denk dat je ht juiste zadel moet treffen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:17

De dressuur zadels van merano zijn inderdaad wel redelijk, al zitten er vaak scheve tussen, zo'n zadel zou ik dus altijd door een zadelmaker goed laten controleren.

De westernzadels is echt bagger. Zoals je hierboven al hoort, níet doen! Ik ben er een keer langsgeweest, zowiezo de kwaliteit van het leer is al erg slecht. Toen ik erop ging zitten viel me op dat de voorkant helemaal scheef was! Heel grote kans dat de zadelboom dus ook scheef was. Als je er niet op let zou je het niet zien, maar als je goed kijkt valt het wel op. Als je zo'n zadel op de rug van je paard zou leggen (en dan ook nog met zo'n slechte pad eronder, want die van zadelmarkt vond ik véél te dun) dan kan je binnen no-time de kraker en DA enzo laten komen. Nu hoeven ze natuurlijk lang niet allemaal scheef te zijn, maar je zal er maar een hebben die wel scheef is! Dat hoef je er niet altijd aan te zien.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:39

@Marl1tje heej ik ga ook nog geen zadel kopen, alleen ik was aan het surfen en zag er een op zadelmarkt die ik wel mooi vond

Maris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:52

Ik ken nu 2 mensen met een meranodresszadel en beiden geen problemen. helaas geen ervaring met western.
Kijk anders ook even bij ooteman b.v. die hebben ook vaak aanbiedingen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:59

heeej oke ik zal dr ook een kijkje nemen!!!

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:21

MysticTinker schreef:
De dressuur zadels van merano zijn inderdaad wel redelijk, al zitten er vaak scheve tussen, zo'n zadel zou ik dus altijd door een zadelmaker goed laten controleren.

een stal genootje had deze dressuur zadel ook gekocht.....
het zadel was scheef! de ene kniewrong zat veel meer naar voren dan de andere.
heeft hem omgeruilt. dus je hebt idd mazzel nodig

voor een western zadel zou ik zeggen zoek er eentje tweedehands!
en betaal een beetje bij, maar anders moet je over 2 jaar weer een andere zadel kopen door het slechte kwaliteit, en dan ben je meer kwijt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:29

Voor het zelfde geld, of misschien ietsjes meer kun je een leuk tweedehands zadel krijgen van een veel betere kwaliteit.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:30

Ik ben ook niet zo tevreden over zadelmarkt.
Wij hebben er ooit eens een leuk tuigje (dachten we) gekocht voor onze shetlander.
Op het eerst gezicht leek het wel een aardig tuigje en we hielden alles goed bij.
Tot we voor de 20ste keer ongeveer met het tuigje gingen rijden.
We reden heel rustig langs de weg en we draafden aan, KNAPTE ineens een van de strengen. Boos!
Streng klapte tegen het been van onze shetlander aan en die raakte in paniek en we knalden tegen een boom die langs de weg stond. Dus karretje in puin, tuig niet meer de vertrouwens, en pony in paniek. Huilen
Achteraf nog eens naar het tuig gekeken, bleek het in zo'n gat gebroken te zijn en het was echt bagger kwaliteit.
Ik hoef dus niks meer van zadelmarkt! Boos! maar misschien zijn er mensen met een andere ervaring. Haha!
Als je iets daar koopt, hoop ik dat je mazzel hebt! Knipoog

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:34

ooow das iid baalen!!! maar ik heb nog niet echt plannen om te kopen bij zadel markt ik zoek er alleen info over want ze hadden wel een mooi zadel vind ik

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:53

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:07

Koop liever een goed (merk) tweedehandszadel, dan een goedkoop nieuw zadel. Laat het zadel bekijken door een ervaren zadelmaker/passer. Die ziet hoe het in elkaar zit en hoe het op je paard ligt. Het moet je paard en jou goed passen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:09

Een vriendin heeft een springzadel daar weg en die ligt goed.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:14

ik had ook een vzh zadel gekocht daar 3jaar geleden!
een super mooi zadel en zit heel lekker.
ziet er naar 3jaar intensief gebruik nog netjes uit!
heb nu wel een andere omdat me paard ging groeien met meer bespiering dus nu past ie niet meer!
heb ook een hoofdstel gekocht en die is echt super!! lekker
soepel en de diamanten Tong uitsteken blijven er goed in zitten
echt een aanrader! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:54

Doe je paard een lol. Koop absoluut geen westernzadel van de zadelmarkt.
Zulke prut kwaliteit.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:56

Ik weet niet wat de prijs van wintec is voor westernzadel, of kwaliteit. Maar dan zou ik toch liever naar zo een zadels gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:00

Wintec is ook niet alles hoor, iig bij westernzadels niet.
Koop gewoon een 2dehands merkzadel.
Maar misschien kun je eerst beter een proefles nemen voordat je een westernzadel koopt.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:56

Een vriendin van mij heeft een western zadel gehad (niet meer omdat ze nu dressuurt) van zadelmarkt. Het zadel zat ongelovelijk lekker en de kwaliteit was prima. Ze heeft ongeveer 3 jaar met het zadel gereden, daarna verkocht. Bij de verkoop zag ie er nog prima uit. Niets kapot wat of dan ook... (natuurlijk wel gebruikerssporen)

En trouwens, ik heb bij een winkel bij mij in de buurt een Merano zadel (dressuur) gekocht, en die zit echt geweldig. En de kwaliteit is ook niet slecht. Natuurlijk zijn die dure merkzadels van betere kwaliteit, maar niet iedereen heeft daar het geld voor!
Laatst bijgewerkt door Sence op 15-01-07 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt