Zadel bij zadelmaker brengen zonder afhaalbewijs.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saltpepper

Zadel bij zadelmaker brengen zonder afhaalbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 20:14

Hallo allemaal,

Als ik foto's bij het kruidvat ga halen, moet ik mijn afhaalbewijs laten zien.
Als ik mijn schoenen bij de schoenmaker ga halen, moet ik een afhaalbewijs laten zien.

Maar als ik mijn zadel bij de zadelmaker breng, krijg ik niets! Stel, er breekt brand uit of er komt een dief langs, of hij ligt verkeerd in het schap en wordt per ongeluk verkocht......... ik heb geen poot om op te staan!

Ik heb van de week mijn zadel weggebracht naar een zadelmaker, ik vroeg aan de cassiere "krijg ik nog een bewijsje dat ik mijn zadel hier achter laat?". Ze reageerde alsof ze water zag branden. Dit deden ze nooit en er was nog nooit iemand die er om gevraagd had. Dit vind ik echt heel vreemd: die schoenen of die foto's: dat gaat vaak om een paar tientjes, maar een zadel gaat vaak om honderden euro's. Ik heb er verder niet op aanegdrongen, maar ik heb nu echt geen lekker gevoel bij.

Hoe is dit bij jullie zadelmaker? Zouden jullie er verder op aangedrongen hebben? Gaan jullie dit in het vervolg doen? Dit was voor de informatie bij zadelmaker Van Rijs in Zevenhuizen.

Greetz Mexxiemaal

odetteke

Re: Zadel bij zadelmaker brengen zonder afhaalbewijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:16

Ach, mijn zadelmaker laat mij ook niets ondertekenen of betalen als ik een zadel of deken meeneem om te passen Haha! als hij zijn klanten zodanig vertrouwt, vertrouw ik hem wel Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:37

tjah.. ik vertrouw de mijne wel, hoewel een ongeluk in een klein hoekje zit.
maar op mijn ingeleverde zadel komt wel mijn naam te staan en mijn telefoonnummer, dus verkopen lijkt mij moeilijk omdat er geen prijs opstaat en mijn gegevens wel.

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:41

tja ik vind het ook wel een beetje krom.......

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:44

heb ik eigenlijk nog nooit bij nagedacht .... maar je hebt gelijk erg vreemd.
Hun kunnen zo zeggen dat je hem bijwijze van niet gebracht hebt...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:24

idd zeg! had er ook nog nooit over nagedacht. Al vertrouw ik de zadelmaker wel, maar als er brand uitbreekt oid, dan heb je geen enkel bewijs dat jou zadel daar lag..

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:09

tja, je denkt er vaak niet bij na en je gaat van goed vertrouwen uit. Maar je hebt gewoon geen poot om op te staan in geval van brand of iets dergelijks. En dat zou echt verschrikkelijk zijn (voor beide partijen).

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:55

Ik vraag me alleen af waarom je je zadel mee zou geven? Als hij aangepast moet worden heb je daar je paard toch bij nodig of niet? Hmm met dat ik het zeg denk ik, misschien dat de aanpassing zo groot is dat hij hem even mee moet nemen. Wat ik wel weet is dat "mijn" zadelmaker altijd een bewijsje meegeeft.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:26

Als zich zoiets voordoet dan eís ik een bewijsje... En als ik toch geen bewijsje krijg, gaat het zadel ook gewoon weer mee naar huis. Als er iets moest gebeuren dan heb je idd geen poot om op te staan!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 00:45

De zadelmaker had het druk, waarschijnlijk kan ik het zadel pas na twee weken ophalen. Dat het twee weken duurt vind ik in dit geval geen probleem: paard staat nu met veulen. Het zadel moet een beetje opgevuld worden.

Achteraf had ik er gewoon veel meer op aan moeten dringen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:06

Ik krijg gewoon altijd een bewijsje mee bij de zadelmaker. Ik vond dat ook altijd wel logisch, heb er nooit bij stilgestaan dat dat ergens niet gebeurt?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:13

Is ook een kwestie van vertrouwen....
Als je een briefje hebt gekregen met daarop: "afgegeven 1 zadel" bonnumer: 000000 zegt dat ook niets...
verlies je je briefje heb ik je zadel Pling Bloos
Breekt er brand uit of er wordt gestolen heb je dan plots een 2 maand oude heel duur zadel?

Ik krijg ook nooit een bewijs (volgens mij), heb het nog niet meegemaakt dat het zadel/hoofdstel of wat dan ook zoek was..
Krijg ook wel dekens mee om te passen... ook zonder bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:17

Ik heb ook nog nooit bewijs mee gehad
En laat ik mijn kop dan weer zien in de winkel heeft hij altijd het goede zadel voor Lachen

Persoonlijk heb ik er ook geen moiete mee.

En idd, bon nummer 10000, geeft ook weinig recht als het in de fik vliegt lijkt me.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:19

toevallig heb ik dat laatst ook gehad.
De verkoopster zei tegen me dat het altijd in goed vertrouwen ging.
Ik heb toch aangedrongen en kreeg wel een bon mee, met daarop;
merk zadel, type, en het nummer wat onder het zweetblad staat.
Het zijn idd dure spullen, en iedereen kan wel zeggen, ik kom me zadel halen, en kiest er gewoon een uit...
Bij de hoefsmid krijg ik trouwens ook nooit een bonnetje dat ik betaald heb....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:23

het is ongelooflijk maar van Rijs weet altijd welk zadel bij wie hoort. olifantengeheugen die man..
Toen Willow een nieuw zadel kreeg kon hij zich nog herinneren dat een zadel (+- 4 jaar eerder aangeschaft) nog een gratis onderhoudsbeurt had.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:28

Ja, eigenlijk wel erg vreemd idd dat dat nooit gebeurt. Ik heb ook geen bewijs gekregen dat mijn zadel destijds was ingenomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:29

Ja, personen met olifantengeheugen zijn tegenwoordig maar heel zelden te vinden. Maar als de persoon met het olifantengeheugen bij wijze van spreken onder de tram komt (wat we niet hopen voor de beste man), is het echt een probleem om dingen uit te zoeken.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:31

Cassidy schreef:
Ja, personen met olifantengeheugen zijn tegenwoordig maar heel zelden te vinden. Maar als de persoon met het olifantengeheugen bij wijze van spreken onder de tram komt (wat we niet hopen voor de beste man), is het echt een probleem om dingen uit te zoeken.

Zou hij niet een post-it bij de zadels plakken? zodat het personeel in de winkel wel weet van wie het is...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:33

odetteke schreef:
Ach, mijn zadelmaker laat mij ook niets ondertekenen of betalen als ik een zadel of deken meeneem om te passen Haha! als hij zijn klanten zodanig vertrouwt, vertrouw ik hem wel Knipoog

Ja, en jij denkt dat als de tent afbrandt, hij nog steeds het vriendschappelijke mannetje blijft? Nee hoor, dan is het de zakenman en grote kans dat jij niets vergoed krijgt. Tenzij je zelf een hele goeie verzekering hebt natuurlijk.
Maar zakenlui blijven zakenlui, niks in goed vertrouwen wat mij betreft!

Ik krijg ook een kwitantie, lijkt me heel normaal. Hierop wordt ook alles vermeld, het nummer, merk en bijzonderheden. En wat er mee gedaan moet worden.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:36

Hee wat grappig, toen ik laatst (december) in van rijs rond liep had een klant van hun ook dezelfde vraag toen die haar zadel daar bracht.

Is eigenlijk wel logisch dat ze een afhaalbewijs moeten gaan meegeven, want stel iemand weet jouw naam, kan die zo jouw zadel meenemen.

Verder is het een prima winkel.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:25

GamblersCup schreef:
[***] schreef:

Ja, en jij denkt dat als de tent afbrandt, hij nog steeds het vriendschappelijke mannetje blijft? Nee hoor, dan is het de zakenman en grote kans dat jij niets vergoed krijgt. Tenzij je zelf een hele goeie verzekering hebt natuurlijk.

Hij blijft dan nogsteeds het vriendelijke mannetje Ja Gegarandeerd dat hij er een draai aan weet te geven zodat ik alsnog een zadel krijg. Mijn zadelmaker is ook geen zakenman, maar een professionele hobbie-ist. Hij heeft waarschijnlijk (net zoals iedere ondernemer) zijn pand voor een bepaald bedrag verzekerd en hem kennende zal hij eerst zorgen dat zijn klanten allemaal weer voorzien zijn van zadels etc voordat hij zijn eigen verlies gaat dekken.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:41

Hihi, dat is inderdaad ook mijn ervaring met van Rijs, hij weet precies van wie welk zadel is en wat voor paard er dan weer bij hoort Lachen En ook als hij langskomt voor controle, weet hij nog te vertellen wat er de vorige keer aan verbeterd was e.d.
En bij van Rijs worden er altijd kaartjes aan het zadel gehangen met een naam en wat er mankeerde. Althans, dat heeft hij altijd gedaan als hij mijn zadel meenam.
Ik heb er eigenlijk ook nooit aan gedacht om te vragen om een bewijsje.. Hij neemt m'n zadel mee nadat hij heeft gekeken hoe het op m'n paard lag en een paar dagen later halen we het weer op in de winkel.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:49

Een tijd terug was het zadel van mijn dochter meegenomen door de zadelmaker om eea aan te passen. Toen ik het op ging halen, bleek het toch nog niet helemaal klaar te zijn en mocht ik even wachten in de werkplaats terwijl zij het zouden afmaken.
Ik heb werkelijk met verbazing zitten luisteren naar de conversatie van de heren zadelmakers (die overigens door veel mensen zeer worden gewaardeerd).
A. pakt een zadel op en vraagt wat er met het zadel moet gebeuren, B. somt alles op en A. gaat aan de slag. Op een gegeven moment beginnen ze te kletsen over de eigenaresse van het zadel en blijkt dat ze het alletwee over een ander persoon hebben. Gevolg: reparatie aan het zadel was niet nodig en de boel werd dus maar weer snel dichtgestikt.
Vervolgens werd er een werkbon gepakt voor een volgend zadel. Tjaa, probleempje, welk zadel was het ook al weer, nou ja, volgens mij was het die, nee joh, het was er zo en zo een.

Ik vraag me echt af of deze zadelmakers altijd het juiste zadel teruggeven en als dat al zo is of de juiste correctie/reparatie is uitgevoerd Haha! Mij zien ze er nooit weer Clown

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:05

Alane schreef:
Is ook een kwestie van vertrouwen....
Als je een briefje hebt gekregen met daarop: "afgegeven 1 zadel" bonnumer: 000000 zegt dat ook niets...
verlies je je briefje heb ik je zadel
Breekt er brand uit of er wordt gestolen heb je dan plots een 2 maand oude heel duur zadel?

Maar als er type zadel opstaat (een KN/ Kieffer etc is meer waard dan een Rossner even heel zwart wit gezegd) geschatte leeftijd zadel, staat van zadel, naam eigenaar: dan heeft zo'n briefje zeker wel nut! Er valt dan zeker wel en schatting te maken hoeveel je zadel ongeveer waard is in geval van nood (ik hoop natuurlijk dat het nooit nodig is).

Rivjenn schreef:
toevallig heb ik dat laatst ook gehad.
De verkoopster zei tegen me dat het altijd in goed vertrouwen ging.
Ik heb toch aangedrongen en kreeg wel een bon mee, met daarop;
merk zadel, type, en het nummer wat onder het zweetblad staat.

ja, dat had ik ook moeten doen!!!

patsur schreef:
het is ongelooflijk maar van Rijs weet altijd welk zadel bij wie hoort. olifantengeheugen die man..

Ik heb heel die man niet gezien! Een cassiere heeft me verder geholpen (het blijft toch altijd lastig hoor om aan een niet-zadelmaker/ cassiere/ winkelhulp uit te moeten leggen wat er moet gebeuren).

patsur schreef:
Ja, en jij denkt dat als de tent afbrandt, hij nog steeds het vriendschappelijke mannetje blijft?
Tja, in goed vertrouwen is het inderdaad makkelijk afspraken maken. Maar als er inderdaad iets fout gaat.....

irene schreef:
Een tijd terug was het zadel van mijn dochter meegenomen door de zadelmaker om eea aan te passen. Toen ik het op ging halen, bleek het toch nog niet helemaal klaar te zijn en mocht ik even wachten in de werkplaats terwijl zij het zouden afmaken.
Ik heb werkelijk met verbazing zitten luisteren naar de conversatie van de heren zadelmakers (die overigens door veel mensen zeer worden gewaardeerd).
A. pakt een zadel op en vraagt wat er met het zadel moet gebeuren, B. somt alles op en A. gaat aan de slag. Op een gegeven moment beginnen ze te kletsen over de eigenaresse van het zadel en blijkt dat ze het alletwee over een ander persoon hebben. Gevolg: reparatie aan het zadel was niet nodig en de boel werd dus maar weer snel dichtgestikt.
Vervolgens werd er een werkbon gepakt voor een volgend zadel. Tjaa, probleempje, welk zadel was het ook al weer, nou ja, volgens mij was het die, nee joh, het was er zo en zo een.

Ik vraag me echt af of deze zadelmakers altijd het juiste zadel teruggeven en als dat al zo is of de juiste correctie/reparatie is uitgevoerd Haha! Mij zien ze er nooit weer Clown

Oei, dat klinkt niet best. Helaas is de spoeling van zadelmakers niet zo groot, waar moet je dan heen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:32

Ik breng mijn zadel gewoon heen krijg idd niks geen bewijsje oid. Ik vertrouw erop dat het goed komt hij staat hier goed bekend dus daar maak ik me absoluut geen zorgen om Knipoog