Randol's Canadian Trec

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Randol's Canadian Trec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:38

Heeft iemand ervaring met de Randol's Canadian Trec zadels?
Dit zijn boomloze zadels.

Afbeelding

Ik vond er hier 1 te koop:
http://www.mijnwinkel.nl/shop23201/

En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar verschillende ervaringen of eigenlijk is alles welkom als je er iets vanaf denkt te weten.

En iemand enig idee of je bij deze zadels dan geen Grandeurpad oid nodig hebt? Op de foto zie ik nl een normale westernpad?

8nnemiek

Re: Randol's Canadian Trec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:54

Ik heb er zelf geen, maar wel eens een gezien. Ik vont hem een beetje tegenvallen in vergelijking met mijn barefoot. Er zijn een paard kleine details waar net niet zo goed op is gelet, zoals het leer bij de schoft, dat zit erg plat. Bij barefoot is er veel meer ruimte. En de seatsaver bij het achterboogje. En ik vond hem in het geheel ook een beetje frommelig, een stuk minder dan mijn barefoot.
Het zadel kan best fijn zitten hoor, niet dat het echt troep is. Ik heb ook al best wat positieve reacties gehoord.
Er moet echt een goede pad onder met ruggengraat vrijheid en drukverdeling. Eentje zoals de grandeurpad inderdaad.

Ik zou zelf voor een barefoot kiezen in plaats van een slechte kopie. Maar die is uiteraard ook wat duurder.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:08

Is deze vergelijkbaar met Barefoot Cheyenne oid?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:13

Het is een slechte kopie van de barefoot cheyenne ja (of van de torsion, ik weet niet welke er eerst was.. Hij is te vergelijken met de eerste cheyenne's die er werden gemaakt.
Volgens mij is de beugelophanging ook anders, bij barefoot loopt die helemaal over de rug, volgens mij was dat bij randoll's niet, maar dat weet ik niet meer zeker.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:16

de Torsion is in deze catogorie het beste zadel, daarna komt de barefoot en daarna dit zadel. Kwaliteit is dus slechter dan die van een Torsion of de barefoot. Zadel zal dus absoluut niet mijn persoonlijke keus zijn.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:41

Dit is hetzelfde zadel als wat ik heb leon,
overigens vind ik 'm echt niet slechter dan de Barefoot, hij blijft hoogstens wat minder mooi.
Ik zou er wel absoluut een grandeurpad onder leggen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:35

Ik heb er ook 1 leon.
Een slechte kopie ofzo vind ik het helemaal niet.
Het is gewoon een goedkoper zadel.
Ik ken al heel veel mensen die ermee rijden en tot nu toe nog geen slechte ervaringen. ik heb mijne ook vaak uitgeleend. De mensen die hem leende kochten nadien zelf 1.
Het leer schijnt andrs te zijn dan de Barefoot, tja het prijsverschil moet ergens uitkomen.
Over een aantal maanden heb ik ook een barefoot de Caramello voor Dyco (past wel bij een vos Haha! )
Dan kan pas zeggen wat het echte verschil is kwalitatief.
Prijs verschil weten we al Lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:41

Ik vind juist dat hij mooier blijft dan de barefoot. Een barefoot die even oud is als mijn randolls vind ik er heel wat lelijker uitzien, het leer van de randolls vind ik mooier. Enige voordeel van een barefoot ten opzichte van de randolls vind de hogere cantle en de rechthoekige beugelophanging (is bij de randolls een D-ring).
Ik heb hem op een ronde kwpn-en en een tuiger liggen en bij beide past hij goed, zelfs met hoge schoft zit er niets krap.

Een grandeurpad heb ik er ook een tijdje onder gehad maar dat vind ik een onding. De inlages ervan zijn wel fijn, dus die heb ik nu in een zelfgemaakte onderlegger zitten.
Maar het is wel zo verstandig er een goede pad onder te leggen die de schoft vrijhoud.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:40

Ik heb zelf een Cheyenne en zag van het weekend bij een ruitersportzaak zo'n Randoll's liggen. De zitting is echt niet te vergelijken joh! Mijn Barefoot is veel beter gevormd, dus imo is de Barefoot zijn geld dubbel en dwars waard.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:15

ik heb ook een randoll ik rij er nu 2 jaa rmee, en ben erg tevreden.
ik vond deze beter liggen en zitten dan de barefoot.( heb een aantal keer een test zadel gehad van barefoot omdat ik vertuigd was dat dit HET zadel moest zijn)
daarna had ik een testzadel van Storm western store geleend (een randolls dus).
ben er erg tevreden over. idd wel een pad onder leggen, maar dat is het zelfde als bij de barefoot.
ik heb bijde zadels vergelijkt, en hij is qua ophanging van de beugels precies het zelfde! alleen een ander haakje.
het ligt aan persoonlijke keus

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:21

een stalgenootje heeft een Randoll's gehad, en ik vond het om te huilen... Verdrietig

Erg dun leer, bijna geen polstering onder de stijgbeugelophanging, en wat mij ook heel erg tegenviel was de zitting... toen ik op het zadel had gezeten (op haar paardje), zag ik een hele deuk in de seatsaver zitten, op de plek waar mijn kont zat... Scheve mond

Nee, geef mij dan maar mijn Torsion... Lachen Overigens heb ik ook op Barefootzadels gezeten... dit zijn kwalitatief leuke zadels, voor een leuke prijs... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:49

Ik heb er ook een. Bepaalde winkels adviseren wel een pad, maar ik heb er zelf gewoon een Grandeur onder liggen Lachen

Dat Randolls een slechte kopie van Barefoot is vind ik niet. Ik heb mijn zadel nu een jaar en ziet er goed uit. Terwijl een kennis van me een Barefoot heeft, ook voor ruim een jaar, en mijn zadel ziet er stukken beter uit. Is nog heel, terwijl bij haar zadel aan de ene kant het leer helemaal opgefrommeld is. Beide zadels hebben wel wat plekken van de fenders, maar al met al is mijn zadel een stuk netter.

Enige nadeel aan Randolls vind ik dat de fender, dat de gesp dan bovenaan zit, maar de fender is wel breder en steviger dan Barefoot, dus mijn voorkeur moge duidelijk wezen Haha! Clown

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:59

sja welke fenders etc je eraan hangt dat is natuurlijk helemaal aan jou Lachen
als je een zadel van een bepaald merk koopt wil dat nog niet zeggen dta je verplicht bent ook de accesoires van dat merk eraan te hnagen
ik heb 1 keer op een randolls gezeten, zit wle okay...
maar ik vind de kwaliteit van het leer (en de dikte) toch wat minder en ook de schoft is wat lager.smaller...weet niet , zat net effe niet netjes bij ht paard

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:03

Ik heb ook een randol's

Ik ben er erg tevreden over. Ik heb er een speciale schapenvacht voor boomloos zadel onder ligen.
Het zadel ligt perfect op mijn paard. Ik gebruik het zadel voor buitenritten. Ik ging normaal altijd met VZ zadel en had daarna altijd last van mn rug. Nu ik met mn randol's naar buiten ga heb ik daar geen last meer van.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 20:36

Ik weet ondertussen genoeg, bedankt!
(en ik ga niet voor dit zadel Lachen )