[WN] Bob Loomis zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anick

Bob Loomis zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 14:16

Hallo,
Ik heb een aantal vragen over een Bob Loomis zadel. Hier komen ze:

Wie heeft er ervaring met deze zadels?
Hoe is dit bevallen?
En ik welke prijsklasse kom je met deze zadels?

Anick

Re: Bob Loomis zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 13:20

Weet niemand hier iets van?

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:57

Ik denk dat je een zadel van Saddlesmiths of Texas bedoelt, die maken zadels en hebben reiners die zo heten. het zijn vrij prijzige zadels, en ik heb er nog nooit één gezien, dus ik weet het niets over de kwaliteit.

Het is dan dus wel een reiner; dus niet zo geschikt voor lekker allround rijden. Een reiner is een sportzadel. Het zet de ruiter ver naar achteren in het zadel, en heeft een boom met een klein oplegvlak: ideaal voor de wedstrijd en een uurtje reining-trainen, voor mensen die al heel hoog in die sport zijn. Maar bv niet voor lange buitenritten, en algemene training en andere takken van de westernsport.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:00

Ik heb een Bob Loomis gehad en het was het lekkerste zadel wat ik heb gereden, helaas te klein voor mijn paard geworden dus moest hem verkopen.
De kwaliteit was echt heel goed! Mooi leer en prachtig gemaakt.
Ik ben het niet met Aafke eens dat je er niet anders in kan dan "sporten" . Ik startte er allround mee en deed ook uren-durende-buitenritten....

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:14

Nou ja, ik vind dat reiners dus wel specifiek voor die sport gemaakt zijn, en dat je daarmee moet uitkijken. Je hebt dan bv een buster Wellsboom en die heeft toch beduidend minder oplegvlak. En als je niet specifiek voor die sport-vorm gaat, kan je misschien beter een allround zadel nemen. Maar iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Ik heb ook jaren met engels grote buitenritten gemaakt. Zonder problemen.
Ik geloof direkt dat het mooie zadels zijn want ze zijn in Amerika al behoorlijk duur. Boevendien heb je dan een Amerikaans zadel, die niet voor de Europese markt bedoelt is, en heb je daardoor ook meer zekerheid dat je een kwalitatief goed zadel hebt. Dus als 'ie niet te duur is?
Maar ga er wel even op, om te weten dat hij voor jou wel lekker zit, en dat je niet te ver naar achteren gedrukt wordt. Als je dat moet compenseren ga je slecht rijden. En meet je paard goed op.

Jammer dat jouw b. loomis dan voor jouw paard te klein was, Vera. Het lijken mij hele mooie zadels.

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 16:25

Ik heb er mee gereden en ik reed er heerlijk op.
Op mijn paard ligt het ook goed, de druk is goedverdeeld over het hele vlak. Hij liep er ook lekker onder, beter als onder het zadel dat ik nu heb (maar dat past ook niet goed meer vandaar dat ik een ander moet).

Ik was meer benieuwd naar ervaringen naar andere en idd de kwaliteit.
Dank jullie wel!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:38

Ik heb van het zelfde merk een Dick Pieper reiner, ook een erg mooi en fijn zadel om mee te rijden. Moet wel wennen aan de zit.. ik rijd normaal met cuttingzadels dus daar zit je nog verder naar achteren.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:29

Ik heb ook nog een bob loomis liggen. Helaas doe ik er niks meer mee maar ik vind ze heerlijk zitten en ik deed er ook alles mee.

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:34

Hier dezelfde ervaring. Saddlesmith Bob Loomis Reiner was mijn eerste zadel en ik gebruikte hem bijna dagelijks. Heerlijk zadel van goede kwaliteit. Ik vond de prijs toen ook wel meevallen, jaar of 5 geleden. Ik heb hem verkocht omdat mijn paard er uit groeide.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 13:17

ook gehad was een super zadel, met veel spijt moeten weg doen, maar men paardje was er uit gegroeid echt kei goede zadels!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:07

ik heb net uit de VS een BOB LOOMIS besteld... errug mooi Cool en zit heerlijk. ik ga nu binnenkort de nieuwe bob loomis showreiner bestellen.ze zijn daar tussen de 1500 en 2000 dollar, dus hier een stuk duurder...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:20

Oud topic