& zijn deze zadels speciaal voor Friezen (of breder gebouwde paarden) gemaakt?
Het gaat om deze zadels:

Alvast bedankt!

Gr. Lindaa
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lindaa_T schreef:[i]Heeft iemand ervaring met zadels van het merk Tweespan?
& zijn deze zadels speciaal voor Friezen (of breder gebouwde paarden) gemaakt?
Het gaat om deze zadels:
Starbreeze schreef:@[naam verwijderd], er is geen ander zadel geweest dat zo ontzettend goed op mn paard past als de Fryso en na een jaar nog steeds als een huis ligt!
Fryso's worden wel degelijk op maat gemaakt, hebben ze voor een vriendin (met kwpn!) ook gedaan.
...
Lindaa_T schreef:Bedankt voor alle reacties!
@ MISTRAL94 : Jaa ik woon in het noorden van Nederland! (Friesland)
Arretje schreef:verkeerd ingelogd..zie volgende bericht![]()
Spetter schreef:Ik heb goede ervaringen met een tweespanzadel. Ook die van mij is helemaal aangepast op mijn paard en op mij. Ik heb geen standaard zadel. Ik heb een platte zit (ivm rugklachten) Toen ik vertelde wat mijn klachten waren heeft ze gekeken hoe ik reed en zag meteen mijn probleem. Heb ook verlengde zweetbladen ivm lange benen en zo nog een aantal dingetjes. Hij was niet direct goed toen ik hem kreeg omdat mijn paard zo afgevallen was. Maar ik ben prima geholpen en ze hebben er voor gezorgd dat hij super op mijn paard ligt. Op onze stal rijden 4 mensen met volle tevredenheid op een Fryso (4 van de 7) En op mijn vorige pensionstal een flink aantal mensen op Fryso. ook een aantal met "de man uit Groningen zadel" Maar de ligging van het zadel lag niet echt super waardoor paardjes klachten kregen. Ze hadden gewoon een Stubben zadel en die ging die meneer dan aanpassen. Zo heeft elk zadel wel een keer een slechte er tussen zitten blijkt wel.
aisie schreef:...Misschien is jou zadel destijds een fabrieksfout geweest maar ik kan me niet voorstellen dat zulke dure zadels allemaal zo fout zijn als jij beweerd.
Ik ken zat mensen met een fryso en die willen nooit weer anders.
Heb je dit hele verhaal ook aan het Tweespan verteld? Ik vind het een beetje onfatsoenlijk om alle zadels van het Tweespan zo af te kraken in een topic.