Tips gevraagt over bandageren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X__Hardc0re_

Tips gevraagt over bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:53

Niet dat ik niet kan bandageren maar..
Toch nog een paar vraagjes en tips gevraagt.
Soms als ik me paard aan het badageren ben zit het klitte band net andersom naar voor inplaats van naar achter hoe krijgen jullie dit nou altijd netjes en hoe krijgen jullie precies het klitte band netjes aan de buiten kant.
Bij sommige van mijn bandages staat het merk der op en hoe krijgen jullie dat nou precies mooi recht zo dat het niet op ze kop staat Clown
Aangezien je dat niet ziet als ze zijn opgerolt.

Of hebben jullie je bandage's gemerkt?
Alle tips zijn welkom laat maar weten Haha!

Sorry als hier al een topic over is.

vicksytje

Re: Tips gevraagt over bandageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:54

nja ik weet niet echt ma ik blijf dit topic volge ben benieuwd

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:57

Ja ik ben ook benieuwd het zijn maar van die kleine dingentjes en kan nog al kieskeurig zijn als ze niet naar me zin zitten.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:13

ehhh als ik het goed snap wil je dat je klittenband naar achteren steekt en het het merk recht?
in dat geval moet je gewoon even kijken als je ze oprolt dat ze recht zitten en dan altijd in de rol kijken Tong uitsteken en rechtsom bandageren dan komt het klittenband naar achteren te steken Lachen

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 18:29

En hebben jullie nog tips op het klitteband mooi aan de buiten kant van het been tekrijgen de ene keer zit hij meteen goed en de andere keer zit hij weer net een stukje te ver naar binnen aangezien ik wil voorkomen dat het los gaat en me paard ze benen breekt.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:28

ehhh dat is een qwestie van oefenen maar het kan geen kwaad als het klittenband aan de binnen kant zit als het maar goed vast zit! en boven in vast zit Lachen dus niet bij de kogel vast maken

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 21:45

Nee nee haha dat weet ik wel ik bandageer eigelijk altijd maar ik wil het altijd netjes aan de buiten kant maar soms gaat het in een keer en de andere keer moet ik het 3x over doen tot hij eindelijk naar me zin zit Haha!
Dus dag misschien heeft iemand een trucje of iets zo dat hij meteen mooi aan de buite kant zit hihi

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:26

Ik begin altijd aan de bovenkant van het been, en dan aan de buitenkant leg ik het begin. Dan bandageer ik van rechts naar links (is het nog te volgen? Tong uitsteken) en kom dan vrijwel altijd mooi uit met de sluiting/logo's. Het was even oefenen maar nu weet ik hoe ze netjes moeten. Haha!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:40

_Nicky schreef:
Ik begin altijd aan de bovenkant van het been, en dan aan de buitenkant leg ik het begin. Dan bandageer ik van rechts naar links (is het nog te volgen? Tong uitsteken) en kom dan vrijwel altijd mooi uit met de sluiting/logo's. Het was even oefenen maar nu weet ik hoe ze netjes moeten. Haha!

idd zo die ik het ook Lachen en in de rol kijken

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:54

maar hoe rol je ze dan op, want dat doe ik ook op een of andere manier elke keer verkeerd: je doet het klittenband op elkaar en rolt dan toch meteen door tot het op een rol zit?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:22

ja je rolt met het klitten band mee ze maar dus dekant waar het klittenband zit die kant rol je ook op Tong uitsteken (lastig uitleggen)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:13

* stipje,

Dit zijn de kleine puntjes op die i die ik even wil onthouden.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:16

SnelleSas schreef:
maar hoe rol je ze dan op, want dat doe ik ook op een of andere manier elke keer verkeerd: je doet het klittenband op elkaar en rolt dan toch meteen door tot het op een rol zit?

Klopt, zo doe ik het ook. En dan als je bandages omdoet, van rechts naar links (zie mijn vorige post).

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:17

Precies. Maar goed bandageren leer je alleen door te bandagerenbandagerenbandagerenbandagerenbandageren and so on Lachen gewoon bandageren tot je er bij neer valt dus!!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:21

heb bij Klimke op stal geleerd inderdaad van rechts naar links, begin alleen halverwege het been naar beneden en dan pas helemaal omhoog komt eigenlijk altijd uit!

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 00:08

Ja ag soms gaat alles in 1 keer goed en de andere keer loop ik weer teklote maar heb ze nu gemerkt zo dat ik weet dat het merk recht zit Clown hihi.
Nu nog mooi het klitteband aan de buiten kant soms ben ik een beetje een zeikerd maar als ik het doe wil ik het wel mooi hebben anders kan ik net zo goed me beschermers op gooie Clown

Maris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:28

Bij mij gaat het ook de ene keer goed maar de andere keer...