ik ben zelf echt helemaal gek van wintec zadels,
maar als ik er reël naar kijk zijn er ook een hoop minpunten.
ik heb zelf met een wintec gereden en een aantal mensen om mij heen hebben een wintec, maar ál die wintecs die ik ken zitten zichtbare slijtageplekken in.
en echt na 2 jaar begin je de 1ste slijtage plekken bij je "zit" al te zien.
verder is mijn zadelmaker niet enthausiast over het "cair" systeem, op zich klinkt het allemaal heel logisch zegt hij maar de praktijk wijst iets heel anders uit.
(en ik heb echt een hele goede zadelmaker al zeg ik het zelf)
evengoed betaal je een hoop geld voor een zadel wat niet lang mee gaat.
en kan niet tegen regen, moet 3 dagen opdrogen.
máár ik vind ze wel heeeelijk zitten, je kan de boom eruit halen, dus eventueel op een ander paard leggen (kan soms goed uitkomen).
verder zijn ze superlicht.
en ik vind zelf de wintec isabel het beste.
en de isabel heeft een diepere zit (ook weer niet te diep) het suede voelt een stuk beter aan van kwaliteit dan de pro. de zadelbladen zijn langer en aan de onderkant rond, de pro zijn ze meer vierkant, en de zadelbladen lopen metteen naar beneden, van de pro lopen ze meer schuin naar achter en dan naar beneden.
maar voor mijn al wat oudere pony vond ik de wintec pro isabel toch wel een heel leuk zadel, maar hij past geen wintecs, anders had ik er denk nu wel een gehad.
maar heb je een vrij jong paard en ben je echt serieus bezig met de paardensport zou ik toch zeggen koop een goede kwaliteit leren zadel.
ik rij nu met een KN en die vind ik zelf nog beter zitten dan wintec zadels.