[WN] Western Singels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Western Singels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:13

Wie heeft welke singel en waarom bevalt ie je zo goed? Of wie heeft met welke singe juist slechte ervaringen en waarom?
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 12-01-07 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Re: Singels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:13

Ik heb een bruine stoffen singel van Kieffer. Bevalt heel erg goed, gooi je zo in de wasmachine Ja

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:16

prestige dress en sping singen met elastiek ik vind ze heel erg fijn!! zit zo een ringetje aan dat je er wat aan kan hange als het nodig is dus geen vervelende riempjes om de dingel.. (maak ik nooit gebruik van maar toch wel handig) en elastiek is zoiezo heel fijn met singelen enzo..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:17

HO!!! Ik bedoel Western Singels! Clown

ElCamino

Re: Western Singels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:20

Gewone neopreen singel, werkt voor mij goed.
Even afspoelen na het rijden en klaar.
Stoffen singels vind ik vaak teveel prut opnemen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:22

Ik heb een bont singel, een hele lange die bijna helemaal om haar buik past en dat bevalt goed. Heb ook neoprene gebruikt maar bij het rechtschuiven van mijn zadel (wat je onder het rijden wel eens doet), merkte ik dat mijn paard dat dan niet fijn vond (is stroever denk ik).

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:23

Ik heb nu eentje met neopreen van drie maanden oud. Op zich wel ok, maar hij is nu al aan het scheuren op sommige stukken.
Dus ik volg dit topic even...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:25

Een vriendin van me heeft een paard met een heel gevoelig huidje. Die heeft vanalles geprobeerd, en een vilten westernsingel bleek voor hun de oplossing.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:46

Ik heb heel lang met een neopreen gereden, maar op een gegeven moment merkte ik dat mijn paard er steeds meer last van kreeg. Toen heb ik een bont singel geprobeerd, maar deze ging bij de gespen een kwart slag draaien waardoor het stof ging opkrullen en dus ook ging irriteren. Nu heb ik een vilt-neopreen-vilt singel en deze bevalt prima. Mocht deze ook gaan irriteren, dan heb ik nog een leren singel in de kast als opvolger om te proberen Haha!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:54

Mag ik eens voorbeelden zien van Viltensingels want ik heb er geen beeld bij Bloos

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:01

ik heb zoon singel je ziet een klein stukje maar dat vind ik echt een goede lekker zacht en ook zo in de wasmachine en hij is weer wit. hij is ook lekker breed dus verdeelt de druk goed ook al heb ik hem niet strak zitten omdat het zadel perfect past.

wat ik echt helemaal niks vind is zoon touw singel gaan zijn haren en velletje tussen zitten ( zielig) en heb ook wel gezien dat als je dan maar verder blijft rijden gewoon open wonden krijgen.
dus daar begin ik niet aan.Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:18

Afbeelding
Je ziet er zo dus weinig aan, maar aan de binnenkant zit dus het vilt.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:20

Ohhh ik snap hem! Bedankt voor het plaatsen!!

Maar wat ouderwets zeg, doet me heel erg denken aan die zadeltjes van jaaaaaaaaaaren terug, van die platte dingen ook met vilt eronder.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:24

Soft touch,anatomisch gevormd,super zacht, een brede druk verdeling,makkelijk schoon te houden.Kan veel losser singelen
nou om dat door de anatomische vorm,breder onder de borst,
de boel veel steviger ligt.Zeer comfortabel voor het paard.
Hij moet natuurlijk wel tegen neopreen kunnen,nadeel,zweten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:23

Ik kreeg bij mijn OF de originele OF-neopreen singel. Die is nu na 10 jaar gebruik nog niet gesleten, maar geeft 's winters op de langere haren toch wat slijtage bij de gespen.
Dus gebruik ik 's winters een vilten singel die bij de BM geleverd werd (zoals de foto hierboven, maar dan wit).
Verder heb ik nog een gelsingel (zie site JustWestern). Die is breder op de borst en heeft inhammen voor achter de ellebogen. Verder een speciale rolgesp om het aansingelen te vergemakkelijken en een deel met een stukje elastiek voor het prettiger dragen.
Deze singel is van aeropreen (neopreen met gaatjes) en dus niet zo zweterig als de gewone neoprenen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:01

ik heb een neopreen (originele Orthoflex) gekocht in 1994 en rij er nog steeds mee, bevalt prima! zomers' wel wat zweterig maar paard heeft er volgens mij geen last van.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:22

ik had eerst een singel met bont (fleece) maar mijn paard heeft een nogal gevoelige huid en hiervan ging zijn huid open. ik ben ook niet zo'n schoonmaakster dus de singel werd al snel vilterig en plakkerig.
Ik heb nu een neoprene en dan een pro choice, ook op just western te zien. deze is veel dunner en je kan het neopreen van het stof afhalen dmv klitteband. Alleen in het stof zitten al flink wat gaten, is niet echt stevig spul.

@Dubbeldun: is die gelsingel, die is voorgevormd wel van stevig materiaal, want als deze singel echt op is denk ik dat ik er zo eentje ga nemen.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:32

Eerst had ik een neopreen maar hij kreeg daar uitslag van nu heb ik een wollen koordensingel die onder de borst breed uitloopt voor drukverdeling.Het enige nadeel is dat ie moeilijker schoon te maken is maar verder bevalt ie heel goed.Ik zal eens kijken of ik er een foto van heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:36

Brendageene schreef:
@Dubbeldun: is die gelsingel, die is voorgevormd wel van stevig materiaal, want als deze singel echt op is denk ik dat ik er zo eentje ga nemen.
Ik ben er zeer tevreden over en gebruik hem nu al dik 2 jaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:12

ik heb jaren met een viltensingel gereden en voor een jong paard inrijden gebruik ik hem ook altijd
het zadel schuift veel minder met zo'n singel dus je hoeft ook niet strak aan te singelen

nu gebruik ik voor de andere paarden een lami cell singel, ook erg fijn , alleen minder met zweten
dat lijkt me tenminste voor het paard minder prettig

op de wedstrijd heb ik een soort rubbersingel met een lerensingel erover heen

jarenlang ben ik de vilten die ik heb, echt een dik stuk stevig vilt, niet meer tegengekomen
maar laatst zag ik hem weer ergens liggen

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:27

Ik heb een singel van Mattes, met echt schaap. Mijn paard is nogal gevoelig, en deze bevalt goed. Het nadeel is wel dat ie regelmatig in de was moet, en niet gewoon kan worden afgespoeld zoals neopreen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:28

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:31

Ik heb een singel met bont, en nu bij mn barefoot arizona een leren originele singel, die bevalt ook erg goed!

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:32

@ Hypofocus, je was me net voor, die singel bedoel ik ook. Superfijn!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:43

Ik heb een neopreen singel van GVR die helemaal rond loopt, en een goedkopere van Continental waar de zijkanten met stof afgestikt zijn, hier kregen mijn paarden plekjes van.
Ik heb ook nog een leren singel, maar die gebruik ik niet echt vaak.