Advies gevraagt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyStar

Advies gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:25

Hallo,
Ik zoek wat advies over een nieuw zadel dat ik binnekort voor mij en mn nieuwe pony krijg. Voorheen heb ik altijd veelzijdigheidszadels gehad (merkloos) die ik bij een nieuwe pony kreeg, dus ben niet zo op de hoogte van beste merken, types etc. Ik ben zowiezo van plan meerdere zadels door een goeie zadelmaker aan te laten passen, het zadel zelf koop ik bij een winkel met brede keuze in de buurt. Aangezien k me op de dressuur ga richten, zoek ik n dressuurzadel. Mn pony heeft voorheen een Hulzebos 17 inch gehad, ze is een 8-jarige merrie, 1.52, Welsch NRW met al vrij veel bespiering. Ikzelf ben 15, nogal smal met lange benen. Heb van mezelf rechte zit alleen heel soms de neiging naar onrustige (onder)benen. Wat voor model? merk? diepe zit of juist niet? Hoor graag advies van jullie! Lachen

Sonja_vR

Re: Advies gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:29

1 ding wil ik in ieder geval even kwijt Knipoog
die 17 inch heeft niets te maken met je ony, maar met jou bovenbeenlengte en bips Lachen

de maten die van belang zijn voor je pony is de kamerbreedte
en de vorm van de boom ...
en dat zal idd een westie zijn van iemand met verstand er naar laten kijken
want het is toch van paard tot paard anders

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:40

17 inch heeft ook wel iets te maken met je pony hoor Ja die van mij kan bijv. echt niet groter dan 17 inch hebben omdat ze echt een heel erg korte rug heeft.
over het zadel, dat is heel erg persoonlijk. Ik heb nu een hulsebos, maar ik vind kn echt super, en euroriding ook. Ik zit eigenlijk op bijna elk zadel hetzelfde. Ik heb alleen echt een hekel aan kieffer zadels. Ik zou als ik jou was gewoon een aantal zadels proberen, en dan kijken wat het best op je paard ligt, en of je daar zelf ook lekker op kan zitten.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:44

ja idd, een 17 inch past niet op een A-pony Clown

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:46

18 inch is speciaal voor de grote paarden, ik kan trouwens wel mijn 17,5 inch zadel op mijn welshxshet leggen. Past perfect. Op mijn shet staat de 1,75 inch ook niet verkeerd voor een ruiter die in die maat past.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:55

een 17 inch past al nauwelijks op mijn grote d-pony (1.47m) Tong uitsteken maar die heeft ook echt een extreem korte rug.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 20:59

Okee, dus als k het goed begrijp is het toch vooral een kwestie van passen en kijken wat het beste zit?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:30

ja, gewoon een goede zadelmaker laten komen met een aantal verschillende zadels, en dan kijken welke goed past Lachen