paardenborstbeschermers?? Effectief??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovemidje

paardenborstbeschermers?? Effectief??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:57

Hey,
Die soort van bh's (zo noemen we di hihi) voor paarden die je onder je dekendoet ter voorkoming van kale schuurplekken geld dat ook voor op de schoft. Is daar ook bescherming voor of enkel aan de voorkant??
Heb je dan weer een bepaald soort nodig en is er nog verschil in werking tussen de soorten??
Bedankt alvast

Wilawander

Re: paardenborstbeschermers?? Effectief??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:48

Ja ze helpen schuren op de schoft ook te voorkomen, eigenlijk meer als op de schouders. Daar hebben de mijne nog steeds iets last van schuurplekken ondanks goed passende dekens.
Zou er wel één nemen met zo'n kliksluiting en niet met klittenband onder de buik. Die zijn zo onhandig.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:50

De borstbeschermers moeten wel heel goed passen willen ze helpen, anders schuurt dat ding ook.

Mijn pony had er één om, want van dekens zonder gladde binnenkant krijgt ze 'ruwe' plekken op haar geschoren velletje. Met een borstbeschermer had ik daar helemaal geen last meer van. Lachen

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:26

De beschermer moet wel goed passen, ik zat te klooien met de M en de L. Yetse zit er net tussenin, waardoor het ding wel ging schuren.
Uiteindelijk maar helemaal gestopt met de dekens, hij staat nu lekker in zijn blootje Haha! Bloos

lovemidje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:03

Bedankt voor de antwoorden
Hoe kun je zien of hij helemaal goed past, dat hij helemaal goed strak zit of
Wat dat betreft ben ik in dit soort dingen echt een leek
En wat voor maat zou je nodig hebben voor een e pony van 1.54 en voor een fjord van 1.42 of is dat zo niet te zeggen??

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:36

Dat is zo niet te zeggen. Ik heb een D-pony van 1.47 m, maar ze heeft zo'n dikke hals en brede borst dat ik voor haar dezelfde maat heb als mijn paard. (Maat L) Het ligt meer aan de bouw dan de grootte van het paard.
De borstbeschermers zijn heel erg rekbaar en mogen best strak aansluiten, want ze moeten niet gaan schuiven. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je alles afknelt. Ik denk dat het even uitproberen is, je kunt vast wel zien wat goed zit en wat niet past. Lachen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:40

Kijk er wel mee uit dat je geen schuurplekken bv op de schoft krijgt. Heb al nare wondjes gezien van die dingen.
Ik moet zegen dat ik mijn paard minstens 2x per jaar scheer en nog nooit schuurplekken op borst/schoudes etc heb gehad.
Misschien toch een ander type deken proberen???

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:49

uj heb er ook 1 die heeft hij nu ongeveer een week op.
Ik hoop dat het helpt.
Pas wel op met de manen die moet je er wel helemaal onderuit halen anders vallen die strakjes uit.

lovemidje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 12:56

DIt jaar heeft hij die idd een nieuwe deken opgekregen. Ook niet zo een goedkoop flutding gewoon een keiffer. HIj heeft er verder nog nooit last van gehad en stond dus ook zeer verbaasd dat het nu wel was.
We zijn wel van een ,maat 185 naar een maat 195 gegaan omdat hij toch wat te klein is, Misshcien omdat deze wat ruimer zit dat het daar aan ligt??
Als je zo een borstbeschermer bji een fjord op wilt leggen moet je dan die manen knippen aan de voorkant bij zijn schoft want anders zitten zoals moniek al zei de manen eronder....
Bedankt!!