Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitch schreef:Goedpassend zadel.
De bovenste twee opties zijn alleen goed voor de fabrikant.
Sassielvr schreef:Wat is nou beter voor een ponys' rug?
Een onderlegger (bontje) of een gelpad?
(Mijn pony heeft een nogal hoog opliggend ruggengraat en hoge schoft)
Sassielvr schreef:Uiteraard moet het zadel wel goed passen, maar denken jullie niet dat bv. een gelpad toch nog iets beter/ misschien zachter voor de rug is? Waarvoor zou het hele principe anders op de markt zijn gebracht?
Roelke_ schreef:Ga mee met bovenstaande.
Als je zou moeten kiezen zou ik voor de onderlegger gaan. Geldpads vind ik 10 keer niks, wat een ondingen.
KsVrPy schreef:Roelke_ schreef:Ga mee met bovenstaande.
Als je zou moeten kiezen zou ik voor de onderlegger gaan. Geldpads vind ik 10 keer niks, wat een ondingen.
Mee eens...
De TS vraagt nu even niet of het om een goed passend zadel gaat maar onderlegger of gelpad.
Gelpad zijn echte rotdingen, onderlegger is fijn!
beau_diva schreef:
ik dacht eerst ook zo dat een bontonderlegger, het alleen maar krap maakte en minder goed was als een gelpad.
ze hebben diverse testen gedaan met allerlei "tussenleggers" en door middel van dunne draadjes met drukpuntgevoeligheid en warmte konden ze zien wat nouw de het beste was, en de beste echte lamsvellen overwonnen alle anders gelpads en schuimrubber enz.
(dat verbaasde mij al).
nu heb ik het wel over echt lamsvel en geen imitatie (dan kan je wel weer beter een gelpad nemen).
draumpje schreef:ook zal een zadel wat puntbelasting veroorzaakt ook in combi met een gelpad puntbelasting blijven veroorzaken omdat de gel gewoon aan de kant word gedrukt