Te klein zadel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piano

Te klein zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:55

Ik had een nieuw zadel gekocht,en laten aanmeten door een erkend zadelmaker.
Heel mooi zat heerlijk,maar mijn paard liep niet lekker meer .
Ik die man terug laten komen,nee hoor ligt goed.
Prima hij heeft er ervaring mee en ik dacht laat maar.
Maar mijn paard liep nog steeds niet goed,ik iemand anders er bij gehaald, bleek hij toch te klein te zijn ik balen.
zijn er meer mensen die dat probleem hebben gehad.

901823

Re: Te klein zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:58

Nee, gelukkig niet. Maar wel heel vervelend. Als je echt zeker weet dat de eerste zadelmaker het heel fout deed, kan je een klacht indienen ofzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:31

ik heb een geval meegemaakt waarbij mensen met het zadel zijn blijven rijden wat bij het paard kwam en het paard was inmiddels flink breder geworden. Dit had tot gevolg dat ze helemaal vast kwam te zitten in d eschouders en rug, dus ook in de benen. Ze struikelde ontzettend veel en kon haar benen amper buigen. Met een passend zadel en veel gerichtte oefeneingen heb ik het weer goed gekregen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:59

ligt er aan wie die iemand anders is... is dat een zomaar iemand of ook een zadelmaker/passer?
En wat te klein? en voor wie?

Als je tijden gereden hebt met een niet passend of te groot zadel voor jezelf zul je zelf ook om moeten schakelen, idem bij een te nauw zadel voor je paard dat in ene alle vrijheid krijgt.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat het paard een blessure heeft opgelopen die geheel los staat van het zadel...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:14

Ik zal dit even verplaatsen naar HAR.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:40

Ik heb dit ook aan de hand gehad met mijn Kieffer. De fout was dat ik het zadel heb laten aanmeten door een ruitershop. Die man kon veel praatjes verkopen, waar ik natuurlijk dik ingestonken ben, maar als het erop aan kwam dan wist hij werkelijk niets van zadels. Ik heb de Kieffer na een half jaar weer kunnen verkopen en heb nu mijn Schumacher.