Aparte bouw? Welk zadel? Help!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Aparte bouw? Welk zadel? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 11:30

Ik heb een leasepaard waar ik een eigen zadel voor heb. Maar, het paard heeft echt een hele vervelende bouw.

Hij is niet super slank, maar normaal gebouwd qua breedte. Hij heeft een hoge lange schoft, waar het heel smal omheen is, en hij heeft een hoge kont. Daardoor gaan bijna alle zadels op de schoft leunen, waardoor die open gaat. Ook steekt z'n ruggengraad een beetje omhoog, dus een ''puntige'' rug.

Weet iemand een geschikt zadel?
Of een geschikt soort shabrak bijvoorbeeld waardaar het zadel álleen aan de voorkant wat omhoog komt?

Foto's in profiel.

Liselot

Re: Aparte bouw? Welk zadel? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:39

gewoon een zadelmaker laten komen met veel zadels in jouw prijsklasse. leg hem uit wat het probleem is en hij zal de meest geschikte zadels meenemen.
die kun je dan allemaal passen en evt proberen.

Kamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:43

Mijn Bijrijpaard heeft ook een hele hoge schroft en daar onder valt ze in om zo te zeggen. Ik heb een Rossner Amerika DR
Uitgevoerd met een diepe moderne zit, teruggesneden kamer en extra hoge kussens. Dit zadel is super fijn.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 12:04

Kamilla, bedoel je dikke kussens, de kussens waar jij op zit en op zijn rug liggen?

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:57

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:03

Mijn paard heeft ook een moeilijke bouw als het op zadels aankomt. Ze heeft namelijk vrij smalle schouders icm een hoge, lange schoft. Ik heb pas geleden een nieuw zadel gekocht en tijdens het passen bleek wel hoe lastig het was een een goed zadel voor haar te vinden. I.v.m. haar hoge schoft waren bij praktisch alle zadels de kussens te klein waardoor de zadels naar achteren kiepte. De meeste zadels konden ook niet voldoende aangepast worden om dit probleem te verhelpen. Uiteindelijk is het de Anatomica geworden, dit zadel lag als enigste wel direct goed.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:04

Hmm oke zal even op google zoeken naar het zadel.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:38

idd beste is om gewoon de zadelmaker te laten komen. Voor mijn paard was het ook best lastig om een passend zadel te vinden. Heb 2 zadels allebij kieffer. Vind het zelf wel fijne zadels passen ook op onze pony's Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:35

weet je wat het is , in principe kunnen mensen nu wel gaan vertellen wat voor zadels ze op een vergelijkbaar paard hebben liggen
maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het op jouw paard past Knipoog

het is toch een kwestie van passen of laten passen door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is

bij een hoge schoft heb je in ieder geval al een teruggesneden kamer nodig ....

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 14:38

Het is meer dat ik op deze manier op ideeen kan komen van zadels die MISSCHIEN wel kunnen passen. Anders kan ik alle lijsten af gaan, en nu zal het de helft schelen. Uiteraad haal ik iemand erbij die er verstand van heeft, maar dit geeft me toch een voorsprongetje?

Er word altijd gereageert zovan alsof ik het topic beter niet kan plaatsen, niet om info mag vragen maar het beste gelijk de goede persoon erbij halen.

Het is fijn om op deze manier van dit topic wat info op te doen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:47

Een goede zadelmaker erbij halen. Kootstra in Groningen is een vakman, die krijgt voor de moeilijkste paarden nog een zadel goed passend Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:48

Bedankt voor de tip!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:55

Ik had ook een probleem. Welliswaar niet hetzelfde als jij...maar ook behoorlijk hardnekkig.
Opvullen hielp niet.
Uiteindelijk heeft een goede zadelmaker een andere boom gelast voor mijn zadel en deze er in gemaakt. Vervolgens op de juiste manier opgevuld en voilà! Perfect!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 16:56

Kost zeker ook wel aardig wat? Lachen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:23

zoek een zadel met teruggesneden schoft, zit bij de meeste grote merken wel in het assortiment... meisje bij ons op stal heeft een anky-zadel, die is wel duur, maar je hebt ze vast ook goedkoper, anky was meer dan 1000 euro, maar ik denk dat je ze ook wel hebt voor 600 ofzo...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:25

Op dit moment heb ik wel een zadel met teruggesneden kamer, maar hij leunt teveel op de schoft dus.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:26

Barefootje met dubbele inlages. Je kunt het een week op proef krijgen tegen verzendkosten.

www.boomloosrijden.nl