vraagje over ainsley zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyHappyHorse

vraagje over ainsley zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:11

hoi,

wat vinden jullie van ainsley zadels?
ik heb zo'n zadel gepast van iemand en het zit hartstikke goed.
omdat mijn paard onder de schoft nogal breed is passen de meeste zadels daar niet,
en drukt het te veel. de zadels die ik gepast heb passen bij de schoft goed maar daar dus niet.

nu is mijn vraag: wat vinden jullie van een ainsley zadel zonder verstelbare boom?
laat het me weten.

of weten jullie een ander zadel wat er aan voldoet?

groetjes melanie

fleur_casper

Re: vraagje over ainsley zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:15

Ik heb er zelf vroeger vaak mee gereden ! Ze liggen erg mooi en zitten super, meer kan ik er niet over zeggen !

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 21:16

@fleur_casper, in iedergeval bedankt! ik hoor van meer mensen dat het super zit!

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 23:27

niemand? ik heb echt informatie nodig.. waar kan ik dit vinden. of kunnen jullie me helpen

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:28

Ik heb met een Ainsley gereden toen ik een paard voor iemand reed. Zadel was 10 jaar oud, maar zag er nog uit als nieuw. Lag ook prima. Ja, ik vind het fijne zadels.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 23:29

@melandri33 oke dankje, ik vind het heel belangrijk dat ik er lang mee kan doe.( door goed te onderhouden enz.)

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:30

Het zadel waar ik mee reed werd goed onderhouden, maar ook niet extreem. Als je hem regelmatig invet, blijft ie heel lang mooi.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 23:32

ik heb met me kieffer ook tien jaar gedaan. ik geef me tuig een keer in de maand een grote schoonmaak beurt en tusse door is een doekje met wat leder olie er over heen zodat het schoonblijft enzo.

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:35

ik heb ook een ainsley zadel, ben er echt SUPERRR tevreden over! zit SUPER en ligt ook geweldig op meerdere paarden! ik wil nooit meer anders!

Groetjes esmee

melandri33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:36

Dan gaat een Ainsley denk ik heel lang mee.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 23:37

@esmee87 ja klopt zeker op wat breedere paarden ligt het lekker geloof ik!

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:27

esmee87 schreef:
ik heb ook een ainsley zadel, ben er echt SUPERRR tevreden over! zit SUPER en ligt ook geweldig op meerdere paarden! ik wil nooit meer anders!

Ik ben ook heel erg tevreden!! Ben heel erg verwend aan mijn zadeltje Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:35

ik heb ook jaren een ainsley gehad en er altijd super tevreden over geweest helaas paste het niet meer goed op mijn paard dus sinds een paar maanden heb ik een euroriding luxor en ik moet zeggen, die zit toch wel veel lekkerder als de ainsley

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:01

Eigenlijk wordt het een beetje eentonig, maar ik ben ook tevreden met mijn Ainsley zadel!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:13

Ik heb een Ainsley Vanguard medium boom op mijn haflinger liggen. Heeft een diepe zit, ik ben er tevreden over!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:15

Ik heb ook een ainsley

Ik moest een ander zadel en niets paste.
Aleen een ainsley Haha!

Ik heb er strouwens wel een met verstelbare boom Cool

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:46

het zijn kwalitatief zeker goede zadels. de zitting vond ik erg prettig, mooi gesloten (daar moet je wel van houden) de wrong vond ik alleen niet fijn. ik kon mijn been er niet in leggen waardoor ik snel met mijn knie over de wrong heen kwam

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:00

Kwalitatief zijn het zeker goede zadels. Ja
Ik kan er alleen voor geen meter op rijden Clown Ik ben vrij klein, heb korte dikke beentjes (dit klinkt heel erg dwerg hahaha) en dat past niet bij Ainsley.
Zadels zijn altijd een kwestie van gaan passen en persoonlijke smaak.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:10

Ik heb m'n Ainsley pas geleden de deur uitgedaan...
Ik heb er ruim twee jaar fijn mee kunnen rijden (althans dat dacht ik...). Totdat het zadel ineens meer en meer op de schoft ging liggen. Ik belde de zadelmaker, omdat ik dacht dat het zadel opgevuld moest worden. Hij kwam kijken en zei meteen: Deze hoef ik niet op te vullen, de kamer is gebroken. Hij nam het zadel mee en heeft hem open gehaald. Inderdaad bleek de kamer gebroken. Hoe dat is nog steeds een vraag. Omdat het zadel nog niet zo oud was, heeft m'n zadelmaker het opgestuurd naar Engeland. Bij Ainsley hebben ze het zadel heel netjes gemaakt en ik hoefde daar ook niets voor te betalen. Dat vond ik super netjes. In de tussentijd, dat mijn zadel in Engeland was, heb ik op een zadel van een vriendin gereden. Ineens kon ik mijn merrie uitzitten in de uitgestrekte draf (iets dat ik nooit kon en waar ik altijd van heb gedacht dat het aan mij lag..) Dat was werkelijk een openbaring voor me. Maar goed, m'n ainsley was dus gemaatk en kon ik dus ophalen. toen ik het zadel voor de eerste keer weer op m'n paard legde, reageerde ze heel fel. Het zadel lag blijkbaar niet fijn meer op haar rug (hoewel daar niets van te zien was). Omdat ik het toch wilde proberen ben ik gaan rijden. Nou het was een grote teleurstelling. Ik kon er niet meer op zitten en m'n paard liep helemaal niet. Daarop heb ik de zadelmaker gebeld en in overleg met hem een ander zadel gekocht.
Ik moet wel zeggen dat ik de Ainsley's heel mooi vind om te zien, maarja dat is natuurlijk niet het belangrijkste.
Een kennisje van mij had ook een Ainsley (gekocht naar aanleiding van één ritje met mijn zadel), maar ook zij heeft hem inmiddels al weer ingeruild. Op een gegeven moment lag hij niet goed meer op haar paard. Zakte steeds verder op de schoft en haar paard liep er niet goed meer onder.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:47

Ik heb een Ainsley zadel zonder verstelbare boom en ik doe al 9 jaar met dit zadel en het ziet er nog super goed uit Lachen De kwaliteit is dus goed, maar of het fijn zit, is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:50

Iemand bij mij van stal had ook een Ainsley en had een soort van stoel-zit op dat zadel, met een ander zadel had ze geen last van...

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:04

ik denk tog dat ik het de zadelmaker mee laat nemen en gewoon kijken... wat er beter zit voor mij en het paard... ik heb straks zo'n 1400/1500 euro ervoor over.. dus het komt wel goed

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:11

ja inderdaad, gewoon kijken wat het beste is voor jullie!!
Als een ainsley goed is voor jullie beiden: nou prima.

Moet alleen zeggen dat ik het helemaal niet fijn vond. Maar die reacties hoor ik wel vaker bij Ainsley: de een is er super te vreden over, de ander juist helemaal niet.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:44

Ainsley zadels zijn over het algemeen goed van kwaliteit, gaan lang mee en blijven mooi. Ook zitten ze wel lekker.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:03

Ik heb ook een ainsley. Deze is nu aangepast voor een van mijn paarden. Door het zadel heb ik enorm veel problemen met mijn paard gehad.
Vriendin heeft ook een ainsley maar trekt enorm scheef na de galop.
Ik heb inmiddels vaak genoeg slechte verhalen gehoord over ainsley. En het is omdat het zadel aangepast is aan mijn paard. Maar er komt in de toekomst nooit weer een nieuwe ainsley.
Ik heb het zadel nu bijna 6 jaar. Maar zit er nog steeds heel goed uit.