Toevallig kwam ik op de site van de paardendrogist iets tegen dat 'Symmetry' heet. Dit is een soort riempje dat je vastmaakt aan de singel én aan je beugel. Het schijnt je te helpen om een stillere beenligging en een betere zit te krijgen. (zie: http://www.depaardendrogist.nl/index.as ... ctID=27600)
Nu was ik eigenlijk benieuwd of iemand dit gebruikt? En het belangrijkste: heeft het jou geholpen bij een stillere beenligging en zit?
Probeer het gewoon een keertje uit! (zo duur zijn ze niet, en misschien zijn ze ook wel tweedehands te koop of na te maken?) En mocht het alsnog niet helemaal werken bij je, dan kan je nog een poging wagen om het weer te verkopen... Zelf heb ik er (ook) geen ervaring mee. Laat je wel even weten als je het gaat proberen hoe het is bevallen?
Het werkt opzich wel. Maar het kan gevaarlijk zijn als je eraf valt, je voet kan makkelijker in de beugel blijven hangen. Ook is het 'verboden' op wedstrijden.
Dit hierboven heb ik trouwens van horen zeggen, ik heb er zelf geen ervaring mee
Billy, bedankt voor het topic! Sporenriempje is misschien ook een optie. Maar ik had er eigenlijk nog niet zo over nagedacht dat het voor het paard niet echt fijn zal zijn.... Denk dat ik er nog even over ga denken