ervaringen met kieffer aachen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

ervaringen met kieffer aachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:57

hoi,

Ik heb een kieffer lechi profi maar ga overschakelen op een veelzijdigheidszadel.
Gisteren heb ik een kieffer aachen uitgeprobeerd.
Ik was er aangenaam van verrast, ik zit veel beter, maar mijn benen vliegen wel meer vooruit dan in mijn dressuurzadel.
Wat zijn jullie positieve/negatieve ervaringen met dit zadel?
Groetjes

mariska1989

Re: ervaringen met kieffer aachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:45

Hier 1! Haha!

Ik rijd er nu al anderhalf jaar met plezier op, fijne zit, alleen ik zit best lang, en hebt dus geen steun van de kniewrongen. Erg fijn zadel, wel veel gebruikerssporen bij de beugelriemen, welke niet onderlangs kunnen meen ik.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:35

Heb hem ook gehad en vond hem eerst goed mar nu ik mijne andere heb niet meer. Ik vond hem ivg met Rossner erg hard en ze slijten idd erg snel maar blijven goed, niet mooi.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:25

fijne zadels Haha! had er eerst bijna een gekocht maar ben toch voor een kieffer springzadel gegaan.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:12

vroeger had ik een kieffer aachen, geweldig zadel.
Onlangs heb ik voor mijn paardje een ander zadel gekocht als wat hij had.
Daarbij ook een kieffer aachen geprobeerd, maar echt, de kwaliteit is echt niet meer zo als vroeger!
misschien dat dat met alle zadels wel zo is hoor, maar hij viel me gewoon ontzettend tegen!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:10

Ik heb nog een oud model Kieffer Aachen te koop Knipoog

Ik vond het lekker zadel om te zitten, zowel voor springen als dressuur. Heb er zelfs Z zonder problemen mee gestart.

Hij is qua zitting wel wat harder, maar het is net wat je wilt of gewend bent. Zeker ten opzichte van die mega zachte dressuur zadels is hij stevig.

Ik rij nu met dressuurzadel waaraan ik ook springbladen kan doen, dus hij is voor mij nu overbodig.

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:54

ik rij nu 4 jaar met mn kieffer, en hij ligt netjes op mn paard, en zit lekker.(met lange ritten doe ik er wel een gelzitting om.)
was even aan het kijken voor een ander zadel, maar heb vandaag besloten om de zadelmaker er na te laten kijken om eventueel de zadelkussens op te vullen en een singelstoot te vervangen.

ik onderhoud mn zadel netjes door hem elke maand in te vetten, en al zeg ik het zelf "hij ziet er netjes uit"
idd wat slijtage door de beugelriemen,maar dat mag ook wel voor dit intensive gebruik. Ik spring er mee, dressuur en langere ritten, voor een recreatie ruiter zeer geschikt.

vind de beugelophanging niet ideaal. je krijgt je riemen er amper omheen.
goede kwaliteit leder.
alleen moet ie wel goed op je paard liggen, het is niet net zo als de wintec dat je verschillende bomen hebt.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:57

Ben ook best tevreden van mijn Kieffer Aachen, tip als je hem nieuw koopt, zweetbladen in het begin regelmatig invetten net als de beugelriemen voor je ermee gaat rijden.
Heb voor men andere paard een Passier GG en sindsdien merk ik idd dat mijn benen meer alle kanten op zwieren bij de Kieffer en dat mijn Kieffer harder zit

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:06

Ik heb het eerste half jaar ook een Kieffer Aachen op mijn dravertje gehad. Lag prima, maar ik reed me er toch wel regelmatig op stuk..
Hij was iets te krap voor me denk ik. Mijn benen lagen ook niet zo heel stil, het verschil merkte ik pas toen ik een dressuurzadel kocht... Haha!
Geen Kieffer voor mij meer dus!