kwaliteit chetak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_C_Design

kwaliteit chetak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 22:51

hebben jullie ervaringen met hoofdstellen van het merk chetak?
hoe bevallen ze, en is het leer soepel?
groetjes,
Maryse.

Urielle

Re: kwaliteit chetak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:17

Nee, het leer is stug en hard. Heb hier een rondgenaaid hoofdstel van chetak maar ik krijg hem niet soepel.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:21

dan heb je vast een goedkoop model, dénk ik... de mijne is wel mooi soepel en blijft ook mooi. wat ik fijn vind is dat deze een los flapje had waar de sperriem aan zit dus dat kan je er in zijn geheel afhalen. maar ik ken ze idd ook met van stug leer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:30

Ik heb een chetak hoofdstel, deze zit bij het kopstuk niet goed. (daar waar overgaat in de keelriem en bakstuk is niet mooi gelijk aan beide kanten). Maar hij is wel soepel e.d.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:34

Ik heb een Chetak hoofdstel gehad, en vond het een prima hoofdstel! Kijk, het is natuurlijk geen Passierkwaliteit ofzo, maar mijn hoofdstel was hartstikke soepel, en er zat een mooie brede neusriem bij. Heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:34

Ik heb meerdere hoofdstellen van Chetak. Echt heel mooi soepel engels leder. Ik vind het hele goede hoofdstellen. Ik heb niet de goedkoopste, rond de 60 euro.
Ik snap niet dat mensen negatief hierover zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:08

germie schreef:
Ik heb meerdere hoofdstellen van Chetak. Echt heel mooi soepel engels leder. Ik vind het hele goede hoofdstellen. Ik heb niet de goedkoopste, rond de 60 euro.
Ik snap niet dat mensen negatief hierover zijn.

Blijkbaar wisselende kwaliteit dan. Ik heb mijn hoofdstel tegen inkoopsprijs kunnen kopen via een vriendin van me, maar ik vind het echt prut en heb toch maar geld uitgegeven aan een ander hoofdstel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:07

Ik heb er een aantal 'geblingt' en verkocht, de laatste staat nog te koop. Ik vind de kwaliteit ook zeker goed voor dat geld, het zijn de iets goedkopere hoofdstellen, niet die van 60 euro, maar het leer is heel soepel, totaal geen 'kartonkwaliteit' wat je soms tegenkomt..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:34

Mijn man heeft ze verkocht in de shop en heb er nog één liggen. Deze zitten normaal in de prijscategorie van rond de 50,00 euro.

Heb hem zelf ook voor mijn paard en super fijne kwaliteit leer. Blijft ook mooi. Verder een onderlegt kopstuk waar ook de neusriem tussendoor loopt, waardoor super voor gevoelige paarden. Vindt hem niks slechter als een kieffer. Deze worden vaak nog sneller lelijk als de Chetak.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:26

Precies, van Kieffer heb ik toch snel lelijk wordende hoofdstellen gezien. Die van mij van Chetak blijft gewoon mooi, ook als ik ermee in de regen rij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:12

Iemand dan die mijn kartonnen rondgenaaid kreng over wil kopen? Maatje Cob Haha! Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:15

Ik heb er 2 gehad, bruin en zwart, en die waren beide prima.
Mooi soepel fijn in gebruik.
Niet vergelijkbaar met Stubben of Passier, maar voor die prijs een prima hoofdstel...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:36

Ik heb het in de winkel in mijn handen gehad, voelde wel fijn aan, maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas. Een mooi kwaliteit leer voor een leuk prijsje. Ik geloof dat chetak grijze hoofdstellen maakt, dan ben je wel uniek!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:01

Ik heb een bruin hoofdstel van Chetak, gekocht in Duitsland.
Het is echt een heerlijk soepel hoofdstel, zo soepel heb ik nog geen enkel hoofdstel gehad! Bloos!
Het blijkt ook erg mooi, ondanks alle regen, modder en zweet. (Ik ben niet zo zuinig op mijn spullen en vergeet nog wel eens te vetten. Bloos )

Het viel mij gewoon 200% mee, want het was helemaal niet zo'n duur hoofdstel. Natuurlijk is het niet zo goed als de goede merken, maar die kwaliteit kan je ook niet verwachten van een hoofdstel uit die prijsklasse.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:40

ik heb een wat duurder hoofdstel van chetak, en over het leer viel niets te zeggen. Hartstikke soepel Ja
Ik heb inderdaad ook nog nooit een hoofdstel zo soepel gehad.
(Al heb ik het nooit gewaagd om geld uit te geven aan een stubben of kieffer ofzo).
Alleen de pasvorm vind ik iets minder, maarja niet ieder paardenhoofd is hetzelfde he!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:37

Als iemand nog intresse heeft. Mijn man heeft er nog één die ik bij deze mag verkopen.Een grijze met maatje cob. Waren rond de 50,00 euro en mag weg voor 20,00 euro

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:48

Mijn chetak is ook lekker soepel!! Niets mis mee..