Spalding dressuurzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Spalding dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:28

Wie heeft er ervaring met Spalding dressuurzadels?

Op de site van spalding zag ik het model Brittanica Elite staan wat mij erg aansprak.

Ik ben benieuwd wie er met een Spalding dressuurzadel rijdt.
Hoe bevallen ze.
Hoe is de kwaliteit van het leer.
Hoe is de zit, wrong verhouding?

Ook als je een ander model hebt dan de Brittanica Elite hoor ik graag wat hou ervaringen zijn met een Spalding dressuurzadel.

Anoniem

Re: Spalding dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:25

Spalding zijn prima zadels, niet zo bekend, maar kwalitatief zeer goed. Hoe met rijden etc, dat weet ik niet.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:34

Ze zitten redelijk, geen extreem diepe zit, wel fijne kniewrongen. Ik vind ze alleen qua prijs behoorlijk prijzig voor wat het zadel is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:49

ik ben helemaal fan van spalding ...gewldig fijne zadels kwa zit, diep maar niet dwingend
en kwalitatief erg netjes

en ik stuur je even ene pm

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:19

de spalding elite ben ik niet zo weg van... de pennine vind ik wel geweldig, maar die is in nederland niet veel te krijgen. 2e hands al helemaal niet.

op de elite kwam ik heel sel met mijn knie over de wrongen (heb ik bij veel zadels) en kon ik absoluut mijn zit niet vinden. ook als ik kijk naar gebruikte elite zadels vind ik dat ze er al heel snel erg gebruikt uit zien.

een kennis van mij heeft 2 pennine dressuurzadels en die heeft meer wrong waar je je bovenbeen echt in kan leggen. ook de zit is wat vaster. hij kost wat meer, maar hij blijft er wel veel netter uit zien

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 15:23

Ik hoor dus elke keer meer positieve reacties over de Pennine dan over de elite. Hoe ver liggen de nieuwprijzen uit elkaar dan? En staat het model ook in het zadel? Ik heb namelijk een spalding op het oog maar ik weet dus niet welk model het is en de eigenaar ook niet. Maar dat zou toch te moeten achterhalen zijn?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:25

wat de nieuwprijs van de peninne is weet ik zo niet, Biebel op bokt heeft er 2, misschien dat zij het weet.

de naam van het model staat volgens mij altijd op het onderste zweetblad gedrukt

heb je een foto van de spalding die je op het oog hebt? als het goed is herken ik ze wel.

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 15:43

En heeft er ook al iemand ervaring met het model:
BRITANNICA CADENCE

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:23

cadence en pennine heb ik beide gehad, de cadence eeft geloof ik meer wrong dan de pennine maar dat durf ik niet 100 procent zeker te zeggen
maar beide hele fijne zadels

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:24

meer wrong dan de pennine kan bijna niet Haha!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:15

Ik heb een Spalding (stang en trens) hoofdstel... Het leer is iig superstevig!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:28

LiSSy schreef:
meer wrong dan de pennine kan bijna niet Haha!

dan is het andersom Tong uitsteken Knipoog
ik heb ze alletwee gehad, maar weet niet echt precies meer welk de meeste wrong had Clown

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:33

Ik heb dus net ook met iemand gepbt.. Die dus de pennine heeft. Maar naderhand liet ik haar een foto van de site van spalding zien van de cadence en zij antwoorde. Dat is zeker weten de pennine daar heb ik er namelijk 2 van. Dus volgens mij heeft zij dan de cadence ipv de pennine. Als dat zo is dan klopt lissy dr antwoord over de wrong wel want dan heeft dus de cadence meer wrong dan de pennine.

Biebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:19

Jodievanmij schreef:
Ik heb dus net ook met iemand gepbt.. Die dus de pennine heeft. Maar naderhand liet ik haar een foto van de site van spalding zien van de cadence en zij antwoorde. Dat is zeker weten de pennine daar heb ik er namelijk 2 van. Dus volgens mij heeft zij dan de cadence ipv de pennine. Als dat zo is dan klopt lissy dr antwoord over de wrong wel want dan heeft dus de cadence meer wrong dan de pennine.

had me dus vergist...(wist iig wel zeker dat het geen Elite was), wist niet van de Cadence af, dacht dat er alleen Elite en Pennine waren Knipoog
ik heb zelf 2 Pennine's (staat tenminsete in het onderste zweetblad, dus dan zal dat wel Bloos ) Noooooit meer een ander zadel voor mij Haha! Dit is gemaakt voor mijn batterij Tong uitsteken

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:22

Haha ik had het inmiddels ook door dat wij bij elkaar langs pbden en dacht dat jij het ineens over het andere zadel had. Vandaar maar nu snap ik het weer helemaal hoor:P