Kan je een vliegendeken uitwassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Kan je een vliegendeken uitwassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:09

Ik was gisteren al mijn dekens netjes aan het opvouwen en heb een deken mee naar huis genomen om te wassen. Nu zat ik mij af te vragen of ik mijn vliegendeken kan uitwassen? Mijn pony heeft er de hele zomer zowat meegelopen. Rollen doet ze natuurlijk ook en de deken stinkt naar vliegenspray en ziet onder het zand. Omdat de deken van vrij slechte kwaliteit is wil ik een nieuwe aanschaffen en meteen een goede maar wil deze deken toch wel bewaren voor nood. Mijn moeder zegt met die gaatjes dat het niet kan maar het lijkt me dat het moet kunnen, je paard kan moeilijk altijd met een vieze deken oplopen toch? Knipoog Maar misschien omdat het vrij slechte kwaliteit is gaat de deken stuk. Of moet ik hem op een andere manier wassen?

Groetjes Kimmy

mariska1989

Re: Kan je een vliegendeken uitwassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:25

Ik zou hem gewoon in de handwas gooien. Ik denk niet dat zo'n slechte kwaliteit deken een wasmachine aankan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:30

gewoon in wasmachine gooien. ik doe meestal in een kussensloop of dekbed ivm de gespen, maar gaat goed hoor

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:31

Als het al slechte kwaliteit is, zou ik hem niet in de machine gooien, maar even van hand wassen. Kans is anders groot dat er niets over is als het uit de machine komt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:34

kan ook handwas of wolwas programma instellen, is de machine wat rustiger zeg maar. Bij mij is altijd goed geegaan en zulke dure dekens heb ik ook niet

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:49

ik heb m'n bucas buzzoff en bijpassende maskers egwoon in de machine gewassen! op voorzichtig programma, niet te hard in de centrifuge.
ging prima! hij is zelfs weer bijna op kleur (lichtblauw ipv blubberkleur, haha).

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:11

Nou te kwaliteit is niet goed maar bar slecht nou ook weer niet. Knipoog Ik ben inderdaad bang dat als ik hem in de was doe er wel kapotte stukken bij zullen zitten.. Maar kan het proberen en zie wel wat eruit komt ben toch van plan een goede nieuwe te kopen. Lachen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:10

Ik zou de handwas proberen als je bang bent dat tie in de wasmachine kapot gaat. Of toch in de wasmachine en dan in een dekbedovertrek stoppen.