Zitvlak zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

Zitvlak zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 20:50

Ik heb het idee dat mijn zadel iets te groot is voor mij. Ik heb het gevoel dat ik onwijs veel ruimte heb om op en neer te schuiven met mijn zit. Nu vroeg ik mij af of er iets bestaat waardoor het zitvlak van het zadel wordt verkleind, dacht dat ik ergens zo iets had zien staan op internet.Maar weet niet meer waar, dus als iemand van jullie iets weet...tips zijn welkom.

__Esther__

Re: Zitvlak zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:14

Volgens mij heb je er van die bepaalde gelpads voor.
Maar als je wedstrijd rijd (knhs) mag daar niet zonder toestemming de knhs mee gestart worden.

http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _05904.jpg
zo iets, alleen nu is het dan bedoeld om het comfortabler temaken maar het lijkt mij dat de ruimte ook kleiner word

*EDIT*tekst en link er bij gezet
Laatst bijgewerkt door __Esther__ op 04-01-07 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:16

Je zou ook een gewoon simpel zadelbontje kunnen proberen. Scheelt al aardig wat.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:20

Het zitvlak verkleinen?
Hmm, lijkt me (als het kan!) goedkopen om gelijk een ander beter passend zadel te kopen.
Maar geen idee of het mogelijk is, lijkt me wel vreemd iniedergeval!
Of zoals hier boven als gezegt, een bondje of gelpad proberen.
Ook is het mischien een idee om een rijbroek met lerenzitvlak te nemen, (hier heb ik zelf geen ervaring mee) maar er wordt gezegt dat je daarmee zeg maar steviger in het zadel zit.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 22:04

@Lindaa_T; Tja ik heb dit zadel pas enkele maanden het is een Prestige Top Dressage de reden dat ik dit zadel heb gekocht is dat ie optimaal past op mijn merrie ze heeft nogal een moeilijke rug. Het is ook niet zo dat ik er erg veel problemen mee hebt, maar het is wat lastig als ik twee paarden rij. Rij het paard van mijn zusje ook regelmatig en in het zadel wat op dat paard ligt zit je erg opgesloten en het is een stroever zadel dan de prestige.
Dus vandaar het gevoel 'los' te zitten.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:05

Er bestaat wel een dingetje die je achter op je zadel kan leggen, is ook niet extreem duur.
Ik weet de link niet, heb het ook maar via een link gezien Clown

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:09

tegen het schuiven helpt een bontje of gelpad voro OP het zadel (niet te verwarren met die voor eronder) prima. Wat ook helpt is rijbroeken met een (Kunst) leren zitvlak.

Het schuiven is irritant maar wel een mooie uitdaging om zelf goed aan je zit en houding te werken. Je zadel ligt namelijk stil. Jij en je paard bewegen en de kust voor jou is hoe dan ook zo stil mogelijk te gaan zitten.

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:10

Spaikey schreef:
@Lindaa_T; Tja ik heb dit zadel pas enkele maanden het is een Prestige Top Dressage de reden dat ik dit zadel heb gekocht is dat ie optimaal past op mijn merrie ze heeft nogal een moeilijke rug. Het is ook niet zo dat ik er erg veel problemen mee hebt, maar het is wat lastig als ik twee paarden rij. Rij het paard van mijn zusje ook regelmatig en in het zadel wat op dat paard ligt zit je erg opgesloten en het is een stroever zadel dan de prestige.
Dus vandaar het gevoel 'los' te zitten.

Okee, nu je zegt dat het moeilijk is een passend zadel te vinden voor je merrie is het inderdaad beter op te lossen met een bondje, gelpad o.i.d.
Succes met het vinden van iets! Lachen